שתף קטע נבחר

חוסל בכיר אל קאעידה שתכנן פיגוע בניו יורק

ראש אגף המבצעים העולמי של ארגון הטרור, שעמד בראש רשימת המבוקשים של ה-FBI, נהרג במבצע צבאי ליד גבול אפגניסטן

בכיר בארגון אל קאעידה שהואשם בתכנון פיגוע בניו יורק חוסל במערב פקיסטן. כך נמסר הבוקר (שבת) מצבא פקיסטן. הבכיר, עדנאן אל-שוקרי ג'ומעה, שהיה ראש אגף המבצעים העולמי של ארגון הטרור, נהרג במתקפה של הצבא באזורים השבטיים שבצפון-מערב המדינה, באזור הגבול עם אפגניסטן, יחד עם שני חמושים נוספים.

 

עוד חדשות בעולם :

 

"מנהיג באל קאעידה, שנהרג בידי צבא פקיסטן במצבע מוצלח, הוא אותו האדם שהוגש נגדו כתב אישום בארה"ב", מסר גורם בכיר בצבא הפקיסטני שסירב להזדהות.

תכנן פיגוע ברכבת התחתית בניו יורק. ג'ומעה (צילום: AP) (צילום: AP)
תכנן פיגוע ברכבת התחתית בניו יורק. ג'ומעה(צילום: AP)
 

ג'ומעה, אזרח סעודיה בן 39, הואשם בארצות הברית בגין מעורבות בתכנון פיגוע ברכבת התחתית בניו יורק. על פי הרשויות בארה"ב, הוא גייס שלושה גברים לאל-קאעידה ב-2008 ואימן אותם בפקיסטן לקראת ביצוע המתקפה. כתב האישום בניו יורק קושר אותו גם לתכנון של פעולה דומה ברכבת התחתית בבריטניה. התובע הכללי בארצות הברית אריק הולדר אמר כי הפיגוע המתוכנן היה מהמסוכנים ביותר שנחשפו מאז פיגועי ה-11 בספמטבר.

 

הבכיר החזיק בתפקיד מפתח בארגון, שבעבר היה שייך לחליד שייח מוחמד, המוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר. ה-FBI הכניס את האזרח הסעודי לרשימת המחבלים המבוקשים ביותר ואף הציע פרס בגובה 5 מיליון דולר עבור לכידתו. בשנת 2004, היועץ המשפטי האמריקני דאז ג'ון אשקרופט קרא לג'ומעה "סכנה ברורה ומיידית" לארה"ב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
עדנאן אל-שוקרי ג'ומעה
צילום: AP
מומלצים