שתף קטע נבחר

יחידת עילית: צבא ההאקרים של צ' קוריאה

הם נבחרים בקפידה, לומדים 5 שנים, מקבלים משכורת שמנה ודירות למשפחה. צפון קוריאה מטפחת את גאוני המחשבים שלה. אחרי שנטען כי הביכו את חברת סוני, אומרים במדינה: "הסייבר - 'המלחמה החשאית' שלנו"

למרות העוני המר והבידוד משקיעה צפון קוריאה משאבים רבים בתא לוחמת הסייבר המתוחכם "לשכה 121", שבו נמצאים כמה מגאוני המחשבים הבולטים במדינה. מדובר בחלק מ"הלשכה הכללית של סיורים בשטח אויב", יחידת עילית שמפעיל הצבא.

 

עוד חדשות בעולם:

סירות לא עצרו לנו: שרדו 5 חודשים באוקיינוס

מבצע קומנדו אמריקני כושל: שבוי נהרג בתימן

אנטישמיות ביפן: "היהודים גרמו לצונאמי"

 

לפי עריקים צפון קוריאנים, "לשכה 121" מעורבת בפריצות בחסות המדינה, שבהן משטרו של קים ג'ונג און משתמש כדי לרגל אחרי האויב או לחבל בתוכניותיו. רוב הפריצות של צפון קוריאה מכוונות למחשבי השכנה מדרום, אך המדינה הקומוניסטית לא מכחישה את שנאתה לארצות הברית, שלוקחת בחשבון את ההאקרים הצפון קוריאנים.

התגובה הצפון קוריאנית להאשמות של "סוני": "חכו ותראו" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
התגובה הצפון קוריאנית להאשמות של "סוני": "חכו ותראו"(צילום: רויטרס)
 

"הראיון", הסרט שעורר את זעמה של צפון קוריאה (צילום: MCT) (צילום: MCT)
"הראיון", הסרט שעורר את זעמה של צפון קוריאה(צילום: MCT)

החודש נמצאת פיונגיאנג תחת העיניים הבוחנות של המערב, לאחר שמחשבי החברה היפנית "סוני" הופלו. ב"סוני" האשימו את צפון קוריאה, שבתשובה פרובוקטיבית השיבה: "חכו ותראו". המתקפה הייתה כחודש לפני שהחברה מתכננת להוציא לאקרנים את הסרט "הראיון", שבמרכזו ניסיון התנקשות בקים ג'ונג און. בנוסף דלפו 47,000 מספרי ביטוח לאומי של אישים בתעשיית הבידור, בהם השחקן סילבסטר סטאלון ומגיש הטלוויזיה קונאן אובריין. עם זאת, הבוקר (יום א') פרסמה צפון קוריאה הכחשה שבה טענה כי אינה מעורבת בפריצה. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה ציינה כי אולי מדובר בתומכי המדינה שפרצו לשרתי סוני.

 

מוכשרים ועשירים

ההאקרים שמפעיל הצבא הם מהאנשים המוכשרים והמתוגמלים ביותר במדינה המבודדת. הם נבחרים בקפידה ומאומנים מגיל 17 ב"אוניברסיטת המיכון", קמפוס מוקף גדרות תיל בפיונגיאנג. כך מספר יאנג סה-יול, שלמד בקמפוס וערק לפני שש שנים לדרום קוריאה.

 

מביתו בסיאול מספר סה-יול כי כ-1,800 "לוחמי סייבר" נמצאים ב"לשכה 121", שנחשבת ליחידת עילית. "עבורם הנשק החזק ביותר הוא סייבר. בצפון קוריאה זה נקרא 'המלחמה

החשאית'", הוא מספר. יאנג מציין כי אחד מחבריו משרת ביחידה שפורצת למחשבים מעבר לים, וכביכול עובד בחברת סחר צפון קוריאנית. סה-יול אומר כי החבר ומשפחתו קיבלו מהמדינה דירה יוקרתית ברובע נחשק בבירה.

 

"אף אחד לא יודע... החברה שלו משדרת 'עסקים כרגיל' וזו הסיבה למה מה שהוא עושה מפחיד", אומר העריק. "החבר שלי, ששייך לאזור הכפרי, יכול להביא את כל המשפחה שלו לפיונגיאנג. התמריצים למומחי הסייבר הצפון קוריאנים גדולים מאוד, הם אנשים עשירים בפיונגיאנג".

 

סה-יול אומר כי ההאקרים ב"לשכה 121" היו בין מאה הסטודנטים שמסיימים כל שנה את "אוניברסיטת המיכון" אחרי חמש שנות לימודים. יותר מ-2,500 מבקשים מדי שנה ללמוד במוסד. "הם נבחרו בקפידה", מספר קים היונג-קוונג, פרופסור למדעי המחשב שערק לדרום קוריאה ב-2004. "זה כבוד גדול עבורם. זו עבודת צווארון לבן שאנשים מפנטזים עליה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"התמריצים למומחי הסייבר גדולים מאוד"
צילום: רויטרס
מומלצים