שתף קטע נבחר

קרי: "נחדש שיחות השלום אחרי הבחירות"

מזכיר המדינה האמריקני טען כי יש התקדמות בין ישראל לפלסטינים, ואין בכוונת ארה"ב לוותר על הסיכוי לשלום. בנושא האירני אמר: "המשא ומתן לא יהיה אינסופי, מתחייב לא לחתום על עסקה רעה"

"לא נוותר על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. הצורך בשתי המדינות חזק יותר מאשר היה לפני שנה. נחדש את השיחות לאחר שתוקם ממשלה חדשה בישראל". כך אמר הערב (א') מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, שהוסיף כי הוא אינו מצפה לחידוש מיידי של השיחות נוכח בחירות 2015 הצפויות בישראל ב-17 במרס.

 

קרי אמר כי בתשעת חודשי המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית חלה התקדמות ולכן אין בכוונתו לוותר. "ארצות הברית לא מתרחקת מתיווך שיחות השלום, והמאמצים יחודשו לאחר הבחירות בישראל", אמר. "חשוב לשמור על הסיכוי לשלום, למרות שאני מבין שהשלום נראה בלתי אפשרי עכשיו לישראלים רבים ולפלסטינים, אבל הוא בר השגה. יותר מדי ישראלים ופלסטינים מתים בסכסוך הזה. הנשיא ברק אובמה ואני אמרנו פעמים רבות שהסטטוס-קוו אינו יכול להתקיים".

 

ג'ון קרי. המשך יבוא (צילום: Peter Halmagyi) (צילום: Peter Halmagyi)
ג'ון קרי. המשך יבוא(צילום: Peter Halmagyi)

מזכיר המדינה התייחס גם ליחסים בין ישראל לארצות הברית ואמר כי הם חזקים מאי פעם. "מעולם שיתוף

הפעולה לא היה חזק יותר, למרות אי הסכמות מדיניות או טקטיות. שיתוף הפעולה הביטחוני חזק מאי פעם. אנחנו לא מסכימים על התנחלויות, ושותפים בעמדה הזאת למרבית הקהילה הבינלאומית, שטוענת שההתנחלויות פוגעות בסיכויי השלום ומבודדות את ישראל. מנהיגים ערבים אומרים לי שהם מוכנים לעשות שלום עם ישראל ויש צורך להקים בריתות נגד חמאס וארגונים קיצונים אחרים".

 

בנוגע למשא ומתן בין המעצמות לאירן, אמר קרי כי "המחויבות שלנו לביטחון והעתיד של ישראל עומדת לנגד עינינו כשאנחנו יושבים על שולחן המשא ומתן עם אירן. אני מתחייב לא לחתום על עסקה רעה, אני חש שהמשא ומתן לא ינוהל לעד, הוא חייב להניב תוצאות בחודש מרס. נותרו פערים גדולים ואנחנו לא יודעים אם נצליח. בשבועות האחרונות הועלו רעיונות שעשויים לעזור להתקדם ולכן הסכמנו להאריך את השיחות. הממשל מאמין שיהיה לא אחראי ומנוגד לאינטרס שלנו לעזוב את שולחן המשא ומתן כשההסכם בהישג יד. אם זה יכשל, נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ג'ון קרי. לא מוותר
צילום: AFP
מומלצים