שתף קטע נבחר

ח"כ פינס לחשין: למנוע שימוש בקמעות בבחירות

"השימוש בקמעות פוגע בטוהר הבחירות", טען פינס, "ועלינו למנוע בכל דרך את קניית הקולות באמצעותם". עמותת קשב עתרה ליו"ר ועדת הבחירות נגד שידורי התעמולה בערוץ 7

חבר הכנסת אופיר פינס פנה היום (ג') ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, בבקשה לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו כדי למנוע חלוקת קמעות במסגרת מערכת הבחירות. הפנייה נעשתה בעקבות הפרסומים, לפיהם מתכוונת ש"ס לחלק קמעות למי שיתחייב להצביע ליו"ר הליכוד, אריאל שרון.
"תופעת השימוש בקמעות בבחירות פוגעת בטוהר הבחירות ובהליך הדמוקרטי", אמר פינס, "ומחובתנו למנוע בכל דרך את שובה בדלת האחורית של תופעת קניית הקולות באמצעות קמעות".

עתירות נגד תעמולה בערוצים פיראטיים

יו"ר ועדת הבחירות דן אמש בעתירה שהגישה סיעת ישראל אחת נגד הליכוד וש"ס, בטענה כי בכוונתן להשתמש בערוצי הרדיו הפיראטיים לצורך תעמולת בחירות. ישראל אחת הציעה לליכוד להגיע להסכמה, לפיה שתי המפלגות לא יעשו שימוש בערוצים אלה, ובליכוד החליטו לשקול את ההצעה. השופט חשין דחה בינתיים את המשך הדיון בעתירה.
במקביל, עתרה היום עמותת קשב (מרכז להגנת הדמוקרטיה בישראל) ליו"ר ועדת הבחירות נגד שידורי תעמולה בערוץ 7. יו"ר ועדת הבחירות הורה למנהלי הערוץ להעביר לו לאלתר את תגובתם לעתירה.

בקשה לדחות את הבחינות באוניברסיטאות

פינס, שהוא גם סגן יו"ר ועדת הבחירות, פנה לכל ראשי האוניברסיטאות והמכללות הפועלות ברחבי הארץ, בבקשה לדחות את בחינות הסימסטר המתוכננות למחרת יום הבחירות, ב-7 בפברואר. הפנייה נעשתה בעקבות טענותיהם של סטודנטים כי אלה מהם אשר לומדים מחוץ למקום מגוריהם הקבוע יתקשו להגיע לשם כדי להצביע, אם יהיה עליהם להתכונן לבחינה למחרת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
פינס. לשמור על ההליך הדמוקרטי
צילום גלי תיבון
מומלצים