שתף קטע נבחר

להשקיע בגדול ביפן: הזדמנות בבורסת טוקיו

בניגוד לכלכלה היפנית שמגלה סימני חולשה, דווקא הבורסה היפנית מציגה ביצועים מרשימים ועל פי הערכות המגמה החיובית צפויה להימשך. איך כדאי להשקיע בשוק היפני? הנה האפשרויות

הכלכלה היפנית אמנם דועכת כבר שנים רבות, אבל הבורסה היפנית דווקא נמצאת בפריחה. מדד הניקיי 225 (מדד המניות היפניות המרכזי שעוקב אחר 225 החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בבורסת טוקיו ) הכפיל את עצמו תוך כשנתיים.

 

לכתבות נוספות בנושא:

 

>> גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון

 

העליות בבורסה היפנית כמובן לא מבטיחות שהמגמה החיובית תימשך – מה שיהיה, הוא לא בהכרח מה שהיה. אולם, כלכלנים ואנליסטים לא מעטים סבורים שהמגמה החיובית תימשך, בעיקר בגלל הריבית הנמוכה (שהופכת את המניות לאטרקטיביות יותר) והתמחור היחסית נוח של המניות בבורסת טוקיו לעומת בורסות אחרות.

 

אז איך להשקיע?

כך או אחרת, ריכזנו כאן את אפשרויות ההשקעה המובילות של משקיע ישראלי בשוק היפני. מסתבר שקיימת רק קרן אחת אשר עוקבת אחר השוק היפני לצד מספר תעודות סל. הקרן הזו של בית ההשקעות פסגות נקראת - פסגות יפן Stock Picking . הקרן מתמחה בהשקעות במניות הנסחרות ביפן ו/או מניות שהונפקו על ידי תאגידים יפניים, הנסחרות מחוץ ליפן. כמו כן, עשויה הקרן לרכוש (בהתאם לתשקיף הקרן) אופציות על מדדי מניות ביפן ומכשירים נוספים על השוק היפני.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

דמי הניהול בקרן 1.95% והתשואה שלה מתחילת השנה מעל 26%, כשבשנתיים האחרונות הניבה הקרן תשואה של מעל 50%. בנוסף, לקרן הזו ישנן תעודות סל, שמפגרות בתשואה אחרי הקרן. הנה שלוש תעודות הסל המובילות (בתשואה). מדובר בתעודות סל שקליות שמושפעות דווקא מהשינויים ביין.  

שלוש תעודות הסל קרובות בתשואה שהניבו למשקיעים מתחילת השנה. תעודת הסל - תכלית ניקיי 225 של תכלית סל העוקבת אחר 225 החברות הנסחרות והפעילות בבורסה בטוקיו, הניבה תשואה של 11.5%. דמי הניהול בתעודה זו - 0.65%.

 

תעודת הסל קסם ניקיי 225 שגם היא עוקבת אחרי מדד הניקיי, הניבה אותו סדר גודל של תשואה – 11.4%. דמי הניהול שהיא גובה - 0.55%.

 

תעודה נוספת של קסם - קסם יפן MSCI של קסם עוקבת אחר מדד MSCI japan של מורגן סטנלי, הכולל 383 מניות של חברות יפניות. תעודה זו הניבה 11% ודמי הניהול בה – 0.85%.

 

דבי קאופמן, מהון להון צרכנות פיננסית

 

למאמרים נוספים בנושאי השקעה בקרנות נאמנות ותעודות סל היכנסו לאתר מהון להון מדריכים ומידע בצרכנות פיננסית

 

אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת מוצר כלשהו ואין הוא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים