שתף קטע נבחר

קרי זימן את נתניהו לדון במדינה פלסטינית

במטרה לתאם עמדות עם ארה"ב נוכח ההצעות להכריז על מדינה פלסטינית עצמאית ועל סיום הכיבוש באו"ם, ייפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני ברומא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא בתחילת השבוע הבא לביקור בזק ברומא, שם ייפגש עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. כך נמסר בצהריים (יום ד').

 

הפגישה נקבעה לבקשתו של קרי במטרה לתאם עם נתניהו מהלכים לקראת הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, בדבר ההצעה הירדנית-פלסטינית להכריז על סיום הכיבוש ועל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, וכן על ההצעה הצרפתית לקבוע מסגרת זמן של שנתיים לקיום המשא ומתן, בסופו פלסטין תוכר כמדינה עצמאית. ישראל מתנגדת בתוקף לשתי ההצעות, והאמריקנים מנסים לרכך את הנוסחים כדי להימנע מהטלת וטו. נתניהו צפוי לפגוש באותו יום גם את ראש ממשלת איטליה החדש. 

 

אתמול דווח כי הרשות הפלסטינית הוכרה כמדינה משקיפה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), צעד שלדברי הפלסטינים מקדם אותם לדרגת חברות קבע באסיפת בית הדין, שבה חברות כיום 122 מדינות. הרשות שואפת לבסס את

מעמדה המדיני גם מבלי שהמו"מ עם ישראל מתקדם, כפי שהסביר סאיב עריקאת אתמול. הוא הבהיר כי למרות הבחירות בישראל, הרשות הפלסטינית תמשיך בצעדיה לקראת הפנייה למועצת הביטחון של האו"ם במטרה להגדיר את לוח הזמנים לנסיגה ישראלית מהגדה המערבית.  

 

לדבריו, ההצעה תוגש למועצה במהלך השבועיים הקרובים ולא יאוחר מה-25 בדצמבר. "אני מאמין שאם נמשיך ונפעל להשיג החלטה של מועצת הביטחון, שתציב לוח זמנים מוגדר לנסיגה ישראלית מהגדה המערבית, שתוביל להצטרפותנו לאמנות ולמוסדות בינלאומיים ולמצב שבו הפרלמנטים במדינות אירופה ימשיכו ויכירו במדינה הפלסטינית, אז העם בישראל יגיד לימין 'האם זה מה שאתם מביאים עלינו?'".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נתניהו וקרי (ארכיון)
צילום: EPA
מומלצים