שתף קטע נבחר

העליון קבע: מארי פיזם רוצחת

בית המשפט העליון החמיר את סעיף ההרשעה של מארי פיזם ברצח בתה רוז בת ה-4 בשנת 2008. נדחה ערעורו של הסב רוני רון. השופטים: "רוז הייתה בודדה, ללא תמיכה או מגן. הם ביקשו להיפטר ממנה בכל דרך"

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (ה') את ערעור המדינה והרשיע את מארי פיזם ברצח בתה רוז בת ה-4 בשנת 2008. בכך הוחמר הסעיף המקורי מהמחוזי, שם הורשעה בגין שידול לרצח. במקביל נדחה ערעורו של רוני רון, סבה של פיזם ובן זוגה של מארי, שהורשע ברציחת נכדתו. על שניהם נגזר מאסר עולם בגין הפרשה. השופטים אליקים רובינשטיין, עוזי פוגלמן ואורי שהם קיבלו את ההחלטה פה אחד וציינו כי פיזם הייתה שותפה מלאה לרצח בצוותא עם בן זוגה. באולם נכחה אמו של רון, ויוויאן.

 

רצח רוז פיזם - כתבות נוספות:

 

השופט שהם, שכתב את עיקר פסק הדין, ציין: "השתכנעתי כי רוז הפעוטה נרצחה במעשה פשע נתעב שלו היו שותפים המערער, סבהּ של רוז, ובת זוגו, המערערת, אמהּ של רוז. בנסיבות מעוררות צער בחרו השניים להיפטר מרוז באמצעות גרימת מותה והעלמת גופתה, במקום להשקיע את כוחם בחינוכה ובגידולה, או למצער להוציא אותה מן הבית למסגרת שתיטיב עמה".

 

רוני רון ומארי פיזם, הבוקר בבית המשפט (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
רוני רון ומארי פיזם, הבוקר בבית המשפט(צילום: גיל יוחנן)

מארי ובתה רוז פיזם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מארי ובתה רוז פיזם(צילום: AFP)

השופט שהם התייחס להאשמות ההדדיות של השניים והוסיף שמסקנתו היא שרון לא היה מבצע את הרצח ללא שותפותה של מארי, ומארי לא הייתה מעזה לפגוע ברוז בלי לתאם זאת מראש עם רון: "רוז הייתה בודדה, ללא תמיכה ומגן, והמערערים ביקשו להיפטר ממנה בכל דרך, תהא אשר תהא... שהותה של רוז בבית הייתה קשה מנשוא עבור המערערת, היא חפצה בהרחקתה של רוז מן הבית לצמיתות ובכל מחיר, גם כשהדרך לעשות זאת הייתה במעשה רצח מתוכנן". 

 

השופטים ציינו כי טענותיה של פיזם נדחו אחרי שהוכח שמערכת היחסים בינה לבין רון הייתה כזו שאפשרה לה להשפיע עליו גם בנושאים חשובים, "ובפרט בהחלטות אשר קשורות לרוז".

 

עו"ד יערה רשף, המייצגת את רון, אמרה לאחר הדיון: "טרם קראתי את הכרעת הדין, אבל אנחנו רואים שבית המשפט העליון כן קובע כי מארי פיזם הייתה שותפה לרצח בתה, כפי שרוני טען מההתחלה".

 

העליון דן הבוקר במקביל בערעוריהם של שני המורשעים ושל המדינה. רון ערער הן על ההרשעה והן על העונש שנגזר עליו בטענה שמי שרצחה בפועל את רוז היא אמה מארי.

"אני לא הרוצח, לא היה לי מניע לרצוח את רוז, אהבתי אותה אהבת נפש", הוא טען.

 

בערעור של פיזם נכתב כי היא משיגה על קביעותיו העובדתיות והמשפטיות של בית המשפט המחוזי בכל הקשור להרשעתה בביצוע עבירת שידול רצח. בנוסף נטען כי עונש מאסר עולם "אינו פרופורציונלי".

 

רוז, בתם של מארי ושל בנו של רון (שהפכו בעצמם לבני זוג), נראתה לאחרונה ב-12 במאי 2008. רון הגיע אז לאסוף את הילדה בת ה-4 מבית אמו בנתניה, אולם לרשויות הרווחה נודע דבר היעלמותה רק כחודשיים לאחר מכן. רק לאחר כמה זמן הודה רון שהיכה את רוז, הכניס את גופתה לתוך מזוודה והשליך למי הירקון בתל אביב. לבסוף הצליח צוללן למשות את המזוודה מהמים ובה גופתה של רוז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
רוני רון ומארי פיזם, הבוקר בבית המשפט
צילום: גיל יוחנן
צילום: AFP
מארי ורוז פיזם
צילום: AFP
צילום: אילן בשור
עו"ד יערה רשף
צילום: אילן בשור
מומלצים