שתף קטע נבחר

צילום: עוז מועלם

בעל הבית החדש: יוגב אוחיון בנסיקה

"תורת המספרים": המינוי לקפטן עשה רק טוב לגארד של מכבי ת"א, שרמת המשחק שלו קפצה בכמה דרגות. וגם: המחליפים של גיא גודס ניצחו את המשחק מול צדביטה זאגרב וחידת ג'רמי פארגו טרם נפתרה

אמרו עליו שאין לו את היכולת להוביל את מכבי תל אביב, שהוא מוגבל התקפית והאופי שלו לא מכביסטי, אז אמרו. יוגב אוחיון מוכיח בחודש האחרון כי יש בעל בית חדש בקבוצה של גיא גודס. המינוי לקפטן עשה רק טוב לבחור מקריית שמונה, שלקח אותו בכל הרצינות והקפיץ את המשחק שלו בכמה דרגות. מספיק שתסתכלו בטבלה למטה כדי לראות איזה שינוי עבר עליו בשבועות האחרונים.  

 

 

בעונה שעברה, כשאוחיון נשאל אם הוא לא חושב שמגיע לו לקבל את סרט הקפטן, הרכז ענה שהוא מעדיף שלא לקבל את הכבוד, אבל נראה שזה בדיוק מה שהוא היה צריך כדי להרים את עצמו מהבינוניות בה היה שרוי מאז אותה סדרת הצלבה מפורסמת מול פנאתינייקוס לפני יותר משנתיים וחצי.

 

גם בהתנהגות מחוץ למגרש אוחיון קיבל עליו את תפקיד הקפטן בגדול, ודי היה לשמוע אותו במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון על מכבי ראשון לציון בתחילת השבוע. למרות ששבר את שיא הקריירה שלו באסיסטים (13) אחרי שבע שנים, הדבר הראשון אליו התייחס היה פטירתה של שלי פדרמן ז"ל והתנחומים למשפחה, ורק אחר כך התפנה לדבר על המשחק.


יוגב אוחיון בליגה וביורוליג

יוגב אוחיון בליגה וביורוליג
חודש נקודות אסיסטים דקות
אוקטובר-נובמבר 6 4.6 26.1
דצמבר 10.4 8.6 30.4
 

ואז הגיע לינהארט

ועכשיו למשחק עצמו. שלוש דקות לסיום הרבע הראשון גיא גודס הביט לספסל שלו ואמר לעצמו: "מה אני עושה עכשיו?". מכבי הייתה בפיגור 15:5, השחקנים על הפרקט נראו אנמיים לחלוטין, אז גודס פנה למחליפים שלו שיכניסו אנרגיות חדשות. לא פחות מ-9 שחקנים שיתף המאמן כבר בעשר הדקות הראשונות, אבל בסוף זה השתלם לו.

 

מריו דלאט מנסה לעצור את לנדסברג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מריו דלאט מנסה לעצור את לנדסברג(צילום: AFP)

 

ג'ייק כהן, אלכס טיוס, סילבן לנדסברג וגם האקס פקטור, נייט לינהארט, שיצא מהקפאה ארוכה, סיפקו קבלות בזמן שג'רמי פארגו (אליו איך לא נחזור בהמשך), דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס, ירדו למנוחה ארוכה על הספסל מבלי שתרמו דבר. הרביעייה יחד עם אוחיון הוציאה את מכבי מהבוץ.

 

עכשיו אין ספק שלינהארט הוא הסיפור המעניין של המשחק. אז יכול להיות שכבר בימים הקרובים הפורוורד האמריקאי יעזוב לגרמניה או ספרד, אבל כל מי שראה אותו נגד הקרואטים יכול היה להבין אולי למה מחלקת הסקאוט של אלופת אירופה המליצה על החתמתו. מצד שני, צריך לזכור שמרקיז היינס היה פצוע, ואם היה כשיר רוב הסיכויים שלינהארט כלל לא היה משותף.  

 

הסיפור של המשחק. נייט לינהארט (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הסיפור של המשחק. נייט לינהארט(צילום: עוז מועלם)

 

6 דקות בתוך הרבע השני לינהארט תפר את השלשה השנייה שלו במשחק, הגיע ל-8 נקודות שהן 2 נקודות יותר ממה שקלע בכל העונה עבור מכבי תל אביב. את המשחק סיים עם 11 נקודות (שאת כולן קלע ברבע השני) ו-6 ריבאונדים. בכלל הספסל של מכבי היה פקטור דומיננטי נגד צדביטה. 39 נקודות היו למחליפים של גודס מתוך ה-81 שקלעה האורחת. ולחשוב שהממוצע העונתי של הספסל הצהוב עומד על 26 נקודות למשחק (29 היו לו כבר בהפסקה).

 

פארגו: אבטלה סמויה

ועכשיו לחלק האמנותי - חידת ג'רמי פארגו. שוב כמו בשני הניצחונות הקודמים של מכבי מול לימוז' ואלבה, השחקן הכי יקר בקבוצה לא עשה דבר במשך 30 דקות ורק הזיק לשטף של המשחק. אבל ב-10 הדקות האחרונות הרכז האמריקאי רקד על המגרש, קלע 7 נקודות, מסר 4 אסיסטים ודאג להבטיח את הניצחון אחרי רבע שלישי נוראי של הקבוצה הישראלית.

 

פארגו שוב התעורר רק בסוף (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פארגו שוב התעורר רק בסוף(צילום: AFP)

 

בשלושת היצחונות האחרונים של מכבי ביורוליג, פארגו קלע יחד בסה"כ 31 נקודות, אבל 26 מהן הגיעו ברבע האחרון. אז אולי גודס צריך לחשוב לסגור דיל חדש עם הרכז שלו. תנוח 30 דקות, תעלה ברבע האחרון ותנצח לי את המשחק. מה רע עבור שחקן שמרוויח מיליון דולר בעונה, לבוא לרבע יום עבודה?  

 

מצד שני צריך להגיד את האמת, מכבי שיחקה מול קבוצה חלשה מאוד, שאומנם הפציצה מחוץ לקשת (13/25), אבל קלעה רק 14 פעמים ל-2 נקודות באחוזים רעים (34 אחוז), כמו גם מקו העונשין (33 אחוז). מכבי מצידה למרות הניצחון שוב שברה שיאים שליליים.  

 

הראשון הוא כמות הזריקות מקו העונשין. 8 פעמים בלבד עמדה מכבי על הקו, הכי נמוך שלה העונה (השיא הקודם עמד על 12 זריקות נגד צסק"א ולימוז'). גם 18 האיבודים מהווים שיא שלילי עונתי. אבל תראו את ההבדל בין הרבע השלישי לרביעי בנתון הזה. אחרי 30 דקות למכבי היו 16 איבודים, במאני טיים איבדו הצהובים רק 2 כדורים נוספים, וזה עזר להם מאוד לברוח לצדביטה בדרך לניצחון המשכנע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יוגב אוחיון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים