שתף קטע נבחר

ארגון שמאל-קיצוני ירה על שגרירות ישראל

המשטרה באתונה קבעה כי שני רובי קלצ'ניקוב ששימשו את החמושים, והם זהים לאלה שירו על בית השגריר הגרמני לפני שנה. ארגון "לוחמי העם" לקח אז אחריות על המתקפה

מחקירת הירי הלילי לעבר שגרירות ישראל באתונה עולה כי ארגון השמאל הקיצוני "לוחמי העם" הוא ככל הנראה האחראי לירי. בתקרית, שהייתה בזמן שהשגרירות הייתה סגורה, לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה. 

 

בחודש דצמבר לקח הארגון הקיצוני אחריות על ירי לעבר מעון שגריר גרמניה באתונה. גורם במשטרה אמר אמש (יום ו') כי לפי בדיקות בליסטיות בשגרירות הישראלית, היורים השתמשו בשני רובי קלצ'ניקוב שזהים לירי בדצמבר.

סימני הקליעים על מבנה השגרירות הישראלית באתונה (צילום: AP) (צילום: AP)
סימני הקליעים על מבנה השגרירות הישראלית באתונה(צילום: AP)

זירת הירי באתונה (צילום: AP) (צילום: AP)
זירת הירי באתונה(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

המשטרה מסרה כי חמוש שהיה על אופנוע ירה לפחות 54 כדורים עם רובה קלצ'ניקוב והמשיך בנסיעה, בפרבריה הצפוניים והאמידים של הבירה היוונית. בצילומי הטלוויזיה נראו חורי קליעים בצד הבניין. "היו שני צרורות ירי. הם היו חייבים לרוקן את כל המחסנית", אמרה עובדת בתחנת דלק סמוכה. לאחר מכן הגיעו שניים נוספים על אופנוע שני וחשודים גם כן בירי.

 

הירי לעבר שגרירות ישראל התרחש יומיים לאחר שהשר הפלסטיני זיאד אבו עין מת בעימות עם חיילי צה"ל. המדיניות של ישראל ברצועת עזה ובגדה המערבית עוררה גינויים נרחבים ביוון, ולאחרונה התקיימו בה הפגנות תמיכה גדולות בפלסטינים.

 

מפגין מצית דגל ישראל באתונה (צילום: AP) (צילום: AP)
מפגין מצית דגל ישראל באתונה(צילום: AP)
 

"צעדים חמורים נגד ארגוני טרור"

בשנים האחרונות נפלו שגרירויות ורכבים של דיפלומטים זרים קורבן לפיגועים של ארגוני שמאל-קיצוני ביוון. מעון שגריר גרמניה באתונה הותקף גם ב-1999, אז שיגרו לעברו טיל. ב-2007 נורה טיל לעבר השגרירות האמריקנית באתונה. בכל המקרים לא היו נפגעים.

 

המשטרה ביוון הכריזה מלחמה על הארגונים הללו, ושניים מהם כבר הוצאו מחוץ לחוק ופורקו. ארגון "לוחמי העם" נחשב קטין ונותר פעיל, ומספר חבריו רק גדל.

 

"אף אחד לא הולך לפגוע ביחסים בין יוון לישראל", אמר אתמול שר בממשלת יוון. דוברת הממשלה, סופיה ולטספי, הגיבה למקרה ואמרה כי "כל מתקפת טרור היא מתקפה על הדמוקרטיה על המדינה שלנו". היא הוסיפה כי אתונה נוקטת "צעדים חמורים נגד ארגוני טרור".

 

מלשכתו של שר החוץ אביגדור ליברמן נמסר אתמול כי "ההתקפה היא חולייה נוספת בפעולות אלימות המגיעות כתוצאה מההסתה הפלסטינית האנטי-ישראלית שמופצת ברחבי העולם על ידי ראשי הרשות הפלסטינית וארגונים פרו-פלסטיניים. על הקהילה הבינלאומית לגנות את ההסתה הנמשכת הזו שאלו הן תוצאותיה. ישראל מודה לשלטונות יוון על שיתוף הפעולה ההדוק בחקירת הארוע ואנו מקווים כי המפגעים ייתפסו ויבואו על עונשם".


פורסם לראשונה 12/12/2014 23:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
השגרירות הישראלית באתונה
צילום: AFP
מומלצים