שתף קטע נבחר

קם מהקרשים: רומני שוקל לרוץ שוב - נגד בוש

הרפובליקני שהפסיד בבחירות לאובמה, לא פוסל ריצה נוספת לבית הלבן, בייחוד לאור המועמדים החלשים במפלגתו. יריבו העיקרי עשוי להיות ג'ב בוש, אחי הנשיא לשעבר, ובכל מקרה שניהם מבטיחים לא להתחפש לימין קיצוני

שני אישים בכירים מהזרם המתון יותר במפלגה הרפובליקנית "מחממים מנועים" לקראת האפשרות שיכריזו על ריצה לנשיאות ארצות הברית - מיט רומני, לשעבר מושל מסצ'וסטס ומועמד לנשיאות ארה"ב, וג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ואחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן

 

סקר בארה"ב: היום, רומני מנצח את אובמה

 

עוד חדשות בעולם :

יפן: רה"מ שמבטיח מדיניות לא פופולרית ינצח

"חיי שחורים חשובים": מחאה נרחבת בארה"ב

"זרועות יצאו ממקומן": עינויים בשבי בסוריה

וויליאם וקייט מציגים: תמונות החג של ג'ורג'

 

בוש הבן העריך באחרונה את הסיכוי שאחיו ירוץ לנשיאות כ"50-50". אלא שעתה גם רומני, שהפסיד בבחירות האחרונות לברק אובמה, נכנס למשוואה ושוקל ברצינות לרוץ שוב לנשיאות אחרי שהיה הרפובליקני המבוקש ביותר בבחירות האמצע בחודש שעבר.

 

בבחירות הקודמות שבר ימינה חזק. רומני (צילום: AP) (צילום: AP)
בבחירות הקודמות שבר ימינה חזק. רומני(צילום: AP)
גם רומני וגם בוש חייבים להבהיר כמה שיותר מהר את כוונותיהם, בעיקר בפני התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית כדי שאלה לא יתחייבו לסייע למועמדים אחרים. שני הבכירים הרפובליקנים מעוניינים למנוע את אווירת ה"בזאר" שהייתה בבחירות הקודמות לנשיאות, אז התמודדו מועמדים רבים מהימין הקיצוני בפריימריז הרפובליקניים ואילצו את רומני לשבור חזק ימינה ואז להיכשל בניסיונו למרכז את עצמו.

 

רומני: ג'ב לא יחזיק מעמד ב"חום" הבחירות

ג'ב בוש טוען שלא "יתחפש" לימני קיצוני גם אם הפריימריז הרפובליקניים יהיו קשים עבורו, ולדבריו יש שני דברים שעליהם הוא לא מתכוון לוותר: תמיכה ברפורמה בהגירה והצגת תוכנית חינוכית. בימין האמריקני מתנגדים לרפורמה בהגירה, ורבים מהם מתנגדים אפילו לקיומו של משרד החינוך.

 

בשיחות עם אנשיו אמר רומני שג'ב בוש לא יחזיק מעמד ב"חום של המטבח" בפריימריז הרפובליקניים ושהוא יובס.

 

אתר החדשות האמריקני "פוליטיקו" דיווח כי כמה מאנשיו של רומני מספרים שהוא נפתח באחרונה לרעיון של ריצה נוספת לנשיאות. הסיבה לכך היא בעיקר שורת המועמדים הרפובליקנים החדשה. רומני חושב שלג'ב בוש אין סיכוי במרוץ בגלל קשריו העסקיים עם חברת האחזקות "ליהמן ברודרס", החברה לשירותים פיננסיים "ברקליס" וקרנות השקעות פרטיות. "ראיתם מה הם עשו לי עם 'ביין'", הזכיר רומני כיצד הותקף על ידי יריביו הרפובליקניים ועל ידי אובמה בשל התנהלותו בקרן ההשקעות.

הקרב האמיתי במפלגה הרפובליקנית? בוש ורומני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הקרב האמיתי במפלגה הרפובליקנית? בוש ורומני(צילום: AFP)

רומני חש שעמדותיו במערכת הבחירות מול אובמה הוכחו כנכונות, בעיקר אזהרתו מרוסיה של ולדימיר פוטין, שבתחילת השנה הפגינה מדיניות אגרסיבית כשסיפחה את חצי האי קרים האוקראיני ועדיין ממשיכה לאיים על שלמות מזרח אוקראינה ומדינות נוספות באזור.

 

איתות מבוש: השיל 7 ק"ג ממשקלו

רומני רואה את עצמו כמועמד המוביל של הממסד הרפובליקני. הוא לא מרגיש שהוא חייב משהו לבני משפחת בוש ולא מחשיב את ג'ב בוש למועמד מוביל של הממסד הרפובליקני, אף שהוא רוחש לו אהדה רבה. השינוי בטון של רומני בשיחות שהוא מנהל מאחורי הקלעים עם אנשיו, קשור לעובדה שג'ב בוש קרוב לקבל החלטה על הצטרפותו למרוץ לנשיאות.

 

העיתון "וושינגטון פוסט" כתב אתמול (יום שבת) שג'ב בוש מאותת ברצינות שהוא מוכן למרוץ לנשיאות ב-2016, ושהוא עשוי להודיע תוך חודש על כניסתו למרוץ. בוש שלח באחרונה אימיילים לתורמים רפובליקנים גדולים וביקש מהם לא להתחייב ליריביו האפשריים בפריימריז הרפובליקניים, בהם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי ואחרים. מייק מרפי, האסטרטג הראשי של ג'ב בוש, ביקש מעובדי קמפיין שלא להתחייב לעבוד עם מועמד רפובליקני מסוים משום שג'ב בוש נכנס בקרוב למרוץ.

 

הוכחה נוספת לכך שבוש מתכוון להיכנס לזירה הפוליטית החמה מגיעה בכלל מחדר הכושר. מושל פלורידה לשעבר החל לעבוד עם מאמן כושר צמוד, ובשבועות האחרונים כבר השיל שבעה קילוגרמים ממשקלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ג'ב בוש (מימין) ומיט רומני
צילום: AFP
מומלצים