שתף קטע נבחר

לננסי יש גידול ממאיר - ותיאלץ לחכות 4 ח' לניתוח

למשבר במערכת הבריאות יש פנים: ננסי קרמר התבשרה שיש לה גידול בכליה, אך היא נאלצת להמתין ארבעה חודשים לניתוח בשיבא כדי להוציאו - זאת למרות שהוא מסכן את בריאותה. "אני חוששת מאוד, ואין לי כסף ללכת לבית חולים פרטי", היא אומרת. שיבא: "נעשה כל שביכולתנו לקצר את זמן ההמתנה"

ננסי קרמר עשתה הכל נכון: היא גילתה את הגידול הסרטני בגופה בזמן, מיהרה לבצע את כל הבדיקות הנחוצות ופנתה לקבל תור לניתוח כדי להסיר את הגידול לפני שיהיה מאוחר מדי. לתדהמתה, התור שקיבלה לניתוח היה רק לעוד ארבעה חודשים - ובינתיים היא חוששת שהגידול גדל ופוגע בבריאותה.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

חדשות בריאות נוספות:

FDA אישר: בדיקת דם חדשה שחוזה התקף לב

רופא: כך החלמתי מפריצת דיסק בלי תרופות וניתוחים

לאכול ולרזות: 10 המזונות שעוזרים לרדת במשקל

 

90% שהגידול ממאיר

קרמר, תושבת נתניה, גילתה בקיץ האחרון את הגידול המקנן בגופה, בזמן שעברה בדיקות כדי לתרום כליה לאחיה. במהלך בדיקות ההתאמה התגלה גידול בגודל 2.5 סנטימטרים בכלייתה הימנית. 

 

"הרופא שלי היה מאוד מודאג", מספרת קרמר, "וההערכות היו שיש 80%-90% סיכויים שמדובר בגידול ממאיר. הרופא רצה שאקבע מועד לניתוח בבית חולים כדי שנסיר אותו ונראה אם הוא ממאיר, ואז נדע אם צריך טיפול נוסף".

 

לפני כחודש קבעו לה במרכז הרפואי שיבא תאריך לניתוח, שהכה אותה בתדהמה. "קיבלתי תאריך ל-22 בפברואר", היא אומרת, ונאלצת להמתין בחשש כשהגידול בגופה, במקום להסיר אותו ולקבוע את מסלול הטיפול.

נאלצת להמתין כשהגידול בגופה. ננסי קרמר (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
נאלצת להמתין כשהגידול בגופה. ננסי קרמר(צילום: דנה קופל)

"מחמיצה את ההזדמנות לטפל"

"אני מפוחדת מאוד ובמתח", היא מספרת. "יש לי גידול שממשיך לגדול בגוף שלי, ואף אחד לא עושה שום דבר בעניין. זה מצב נורא להיות בו. אני מתוסכלת שאני מחמיצה את ההזדמנות לטפל בו בשלב מוקדם.

 

"בבתי החולים אחרים התור דומה, אז אני לא יכולה לעבור למקום אחר ואין לי כסף ללכת לבית חולים פרטי. אני מתארת לעצמי שיש עוד אלפי בני אדם במצב שלי. יש כאן מערכת בריאות נפלאה, אבל ברגע שמאבחנים את הבעיה המערכת לא מאפשרת לפתור אותה".

 

קריסת מעמד הביניים לא פסחה גם על מערכת הבריאות הציבורית, וכל הנתונים מראים שהיא אינה מצליחה לספק את צורכי החולים והמטופלים. לאחרונה פורסמו זמני ההמתנה הארוכים לניתוחים לא דחופים בבתי חולים, וכעת פורסמו גם הנתונים המעידים על זרימה עיקשת של הישראלים לביטוחים הרפואיים המשלימים.

 

בצד משבר בתי החולים הממשלתיים שהסתיים בתחילת השבוע, אפשר בהחלט להיות מודאגים.

 

משיבא נמסר בתגובה: "החולה מהווה דוגמה לחולים הזקוקים לניתוחים ושהמערכת הציבורית נכשלת בהגשת טיפול להם. כל המחאות מתמצות בסיפורה של החולה, שבלי פרוטקציה, כסף או ביטוח פרטי אינה יכולה להגיע בזמן סביר לניתוח שהוא מחויב המציאות.

 

"כל עוד מדובר בסטטיסטיקה ולא בשמות ופנים של האנשים מאחורי המספרים, ההתייחסות איננה עניינית. מנהל בית החולים הבטיח לחולה לעשות כל שביכולתו כדי לקצר את ההמתנה, ומקווה שלהבטחתו יהיה כיסוי בדמות תיקון תקציבי".




פורסם לראשונה 17/12/2014 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
הגידול התגלה, אין כסף להוציאו. ננסי קרמר
צילום: דנה קופל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים