שתף קטע נבחר

רפורמה ברכבת? הוועד מאיים בשביתה החל ממחר

ועד העובדים ברכבת ישראל מאיים שוב בשביתה, בעקבות כוונת ההנהלה להנפיק אגרות חוב כחלק מהפרטת החברה - "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

בסרט הזה כבר היינו - ועד עובדי הרכבת מתנגד למהלכי ההנהלה, ומאיים להשבית את תנועת הרכבות ברחבי הארץ. עובדי רכבת ישראל הודיעו היום (ג') כי אם דירקטוריון החברה יאשר מחר הנפקת אגרות חוב, מהלך אותו מכנה הוועד "חלק ממהלך הפרטה", יפתחו העובדים בפעולות מחאה שונות, בהן השבתת קווי נוסעים ומטען, ופעולות אחרות בחטיבות השונות של הרכבת. הנהלת הרכבת: לא מכירים את האיום.

 

ועד עובדי הרכבת: היסטורה של איומים והשבתות

 

רכבת ישראל. בדרך לשביתה? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רכבת ישראל. בדרך לשביתה?(צילום: רועי צוקרמן)

 

לדברי ניקה שימחוביץ', יו"ר עד עובדי הרכבת, משמעות הנפקת אגרות החוב מבלי שהמדינה תהיה ערבה להתחייבויות, היא תחילת תהליך חיסול רכבת ישראל. מהלך בו עובדי הרכבת הם אלה שישלמו את מחיר החיסול. שימחוביץ' אמר עוד כי "החלטה חד-צדדית תאלץ אותנו לנקוט בכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותנו". בתגובה לפניית ynet, מבהירים בוועד כי בין הצעדים שיישקלו מחר במקרה ותתקבל החלטה חיובית, תהיה גם השבתה חלקית או אף מלאה של פעילות רכבות נוסעים ומטענים.

 

בוועד עובדי הרכבת אומרים עוד כי דירקטוריון החברה נערך לצעד ההפרטה מבלי לקיים כל משא ומתן ראוי עם העובדים. בוועד חוששים כי המהלך צפוי להוביל לפיטורי מספר רב של עובדים, ובכל מקרה לפגיעה בזכויותיהם. יש להזכיר כי ועד עובדי הרכבת נאבק בשנים האחרונות בהפרטה אותה הוביל שר התחבורה, ישראל כץ, ואשר החלה מעשית בהעברת חלק מהיקף עבודת האחזקה של רכבות ה-ic3 לחברת אלסטום. מהלך זה זוכה בתקופה האחרונה לביקורת מבית ומחוץ, ולמעשה מכל הנוגעים בדבר. בין היתר טוענים גורמים בחברת אלסטום ובקרב עובדי הרכבת, כי מהלך ההפרטה לא נעשה בדרך רצויה, ולכן גרם להשבתה כמעט מלאה של כל מערכי הרכבות מסוג זה - כ-45 מערכים.

 

בשנים האחרונות, בעיקר תחת יו"ר ועד העובדים היוצאת, גילה אדרעי, קיימו עובדי הרכבת שורה ארוכה ומתישה של צעדי מחאה, בהם שביתות מקיפות שפגעו לעיתים תכופות בקווי תחבורה עיקריים של הרכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
רכבת ישראל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים