שתף קטע נבחר

חדש: אפליקציה ראשונה בעברית לניהול סוכרת

חברת התרופות סאנופי פיתחה בשיתוף חולי סוכרת אפליקציה המאפשרת לנטר את המחלה, לקבל תזכורות ולמנוע סיבוכים רפואיים. "ניהול הסוכרת הינה משימה תובענית הדורשת התמדה והקפדה על תיעוד מסודר", אומרים הרופאים

הסמרטפון ששומר על חולי הסוכרת: חברת התרופות סאנופי בשיתוף חולי סוכרת והאגודה הישראלית לסוכרת, פיתחה אפליקציה חדשה לניטור ומעקב אחר המחלה, במטרה לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם ולמנוע סיבוכים שכיחים כמו התקף לב, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות עיוורון וקטיעת גפיים.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

מחלת הסוכרת, אשר זכתה לכינוי "המגיפה של המאה ה- 21", נמצאת במגמת עליה חדה בישראל ורחבי בעולם. הטיפול בסוכרת הינו מורכב, מחייב מעורבות של צוות מקצועי ומעקב קפדני.

 

זאת במטרה לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם ולמנוע סיבוכים שכיחים ומסוכנים של המחלה כמו התקף לב, שבץ מוח, אי ספיקת כליות, עיוורון, בעיות עצביות וגם פגיעה בתפקוד המיני.

 

 ( ) ( )

 

התמודדות עם סוכרת:

לחיות עם סוכרת: איזון תרופתי ותזונה נכונה

האם ניתן לרפא לחלוטין סוכרת? 7 עובדות

להתמודד עם המתוק: 10 דרכים לחיות עם סוכרת

 

מתוך ההכרה בצורך ובחשיבות של תיעוד מדדי הסוכרת, ולאור העובדה כי האפליקציות הקיימות בתחום הסוכרת הן באנגלית ובשפות זרות אחרות, פותחה האפליקציה הראשונה לסוכרת בעברית לטלפון נייד חכם.

 

מטרת האפליקציה לעזור למטופל הסוכרתי בניהול הסוכרת, תוך שיפור איכות החיים שלו. האפליקציה מתאימה לכל סוגי הסוכרת.

  

 

תיעוד מינונים ותזכורת

האפליקציה SuCare פותחה בהתבסס על מודל "חכמת ההמונים" בה הוזמנו חולי סוכרת לתרום מנסיונם האישי ולשתף את החברה בצרכיהם.

 

"הסוכרתיים הביאו את הרעיונות ואנחנו השקענו את הידע המקצועי והמשאבים", אומר רוני בירנבוים, מנכ"ל סאנופי ישראל, "בכוחות משותפים הובלנו תהליך שבסיומו אנו גאים להשיק את האפליקציה".

 

באפליקציה ניתן לקבוע תזכורות למדידת סוכר ולנטילת תרופות, להזמין ולתעד ערכי סוכר שנמדדו לאחר צום לפני ארוחה ולאחריה, לתעד מינונים ותדירות של טיפול תרופתי, לצלם ארוחות ולתעד מרכיבים תזונתיים, לתעד פעילות גופנית, לקבוע תזכורות לבדיקות תקופתיות, לפלח את הנתונים בגרפים, ליצור דו"חות מעקב אחר רמות הסוכר ולשלוח לרופא, ולקבל טיפים של מידע חיוני לסוכרתי.

 

 ( ) ( )

 

לנהל את הסוכרת

"ניהול הסוכרת הינה משימה תובענית הדורשת התמדה והקפדה על תיעוד מסודר",  מסביר ד"ר חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לסוכרת בבית החולים וולפסון בחולון ולשעבר נשיא האגודה הישראלית לסוכרת, "האפליקציה מהווה כלי נגיש ונוח שנמצא עם הסוכרתי כל הזמן, ועשוי לסייע לו במאבק היומיומי בניהול המחלה".

 

אחת החולות בסוכרת, אילנה בר, השתתפה בפיילוט לבחינת חווית המשתמש באפליקציה במשך 3 שבועות. "הפיתוח מאוד שימושי ויעיל. התזכורות היומיות שהאפליקציה שולחת עוזרות לי להישאר בפוקוס ובשליטה על כל המדדים החשובים לתיעוד, בפרט רמת סוכר לאחר צום ולאחר ארוחה.

 

"במקום לתעד ידנית במחברת אני מזינה את תוצאות המדידות ישירות לאפליקציה וכך גם יכולה לראות בקלות ובבירור את המגמה של רמות הסוכר לאורך זמן. אין לי ספק שאמשיך להשתמש באפליקציה על בסיס יומיומי וגם אמליץ לסוכרתיים נוספים להיעזר בה."

 

האפליקציה SuCare ניתנת להורדה בחינם מה- APP STOREוה-Google Play בטלפון הנייד

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים