שתף קטע נבחר

משבר הטיולים: אוהלים בחצר, מחאה בהפסקה

הסירוב של מורי התיכונים ללוות טיולים כבר גרם לכמה ביטולים בבתי ספר ברחבי הארץ. בעקבות זאת יצאו התלמידים להפגין. כך נראית המחאה שלהם

המורים בבתי הספר העל-יסודיים עדיין מסרבים לצאת וללוות טיולים, ובתגובה לכך התלמידים יוצאים למאבק. תיכוניסטים מרחבי הארץ הגיעו הבוקר (א') לבתי הספר שלהם מצוידים באוהלים ושקי שינה, ובמהלך ההפסקות הם מוחים על הטיולים שבוטלו בימים האחרונים. ברוב בתי הספר קיבלו התלמידים את אישור ההנהלה.

 

תלמידי שכבת י"ב בתיכון נשר היו אמורים לצאת הבוקר לטיול השנתי האחרון שלהם בן ארבעה ימים בהרי אילת. בשל עיצומי המורים הטיול בוטל, והם התבקשו להגיע לבית הספר ולקיים יום לימודים רגיל. בבית הספר הצליחו למצוא תאריכים חלופיים לטיול בעוד חודש וחצי, בתקווה שעד אז ימצא פתרון לסוגיה.

 

מחאת התיכוניסטים בתיכון נשר (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י) (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י)
מחאת התיכוניסטים בתיכון נשר(צילום: שחר סממה ועתליה טנג'י)

 (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י) (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י)
(צילום: שחר סממה ועתליה טנג'י)

 (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י) (צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י)
(צילום: שחר סממה ועתליה טנג'י)

התלמידים הניפו שלטים שבהם נכתב "לא על הגב שלנו" ו"אין אילת – אין לימודים". שחר סממה, ממובילי המחאה בבית הספר, אמרה: "הבאנו אוהלים, סדינים, שקי שינה, ובהפסקה הקמנו את אוהלים וקיימנו סוג של טיול שנתי בבית הספר. קיבלנו גיבוי מלא של ההנהלה לקיים את המאבק הזה. אמרו לנו שאנחנו לא יכולים לעשות זאת בזמן שיעור, אבל האריכו לנו את ההפסקה כדי שיהיה לנו די זמן להשמיע את קולנו. התחושה מתסכלת מאוד. היינו אמורים להיות עכשיו בדרך לאילת וממש ציפינו לטיול. התחושה היא שכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיני ארגון המורים – הדרך הלגיטימית מבחינתם היא פגיעה בתלמידים".

 

בחודש שעבר הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז שמורים לא ייקחו חלק בליווי טיולים עד שמשרד החינוך לא יסדיר להם חסינות מתביעות פליליות. הסירוב נובע מפתיחתו מחדש של תיק חקירה על טביעתו למוות של תלמיד בחמי טבריה ב-2009, פרשה שבעקבותיה מתנהלת חקירה נגד מנהל בית הספר, רכז השכבה, המחנך והמציל במקום (החלטת הארגון לא כוללת ימי שדה, תיאטראות, מוזיאונים, תחרויות ספורט, הכנה לפולין ויציאה לפולין).

מחאת התלמידים בתיכון הנדסאים בהרצליה (צילום: ספיר מזרחי) (צילום: ספיר מזרחי)
מחאת התלמידים בתיכון הנדסאים בהרצליה(צילום: ספיר מזרחי)

 (צילום: ספיר מזרחי) (צילום: ספיר מזרחי)
(צילום: ספיר מזרחי)

גם תלמידי שכבת י"א בתיכון הנדסאים בהרצליה היו אמורים לצאת היום לטיול בן שבוע של מסע ישראלי. "באנו הבוקר מצוידים באוהלים במטרה להקים אותם בחצר בית הספר, אבל המנהלת אמרה לנו שיש איסור מהמפקחת לבנות את האוהלים בשטח בית הספר.

אנחנו מנסים להבין מה קורה", אמרה אחת ממובילי המאבק במוסד.

 

"היינו אמורים לצאת הלילה ל'מסע ישראלי', טיול של שבוע, אבל לארגון המורים היו תוכניות אחרות עבורנו. מדובר בטיול שמתקיים רק בכיתה י"א, ואם לא נצא אליו השנה, לא נצא אליו בכלל. כבר שילמנו את כל הכסף ועברנו הכנות, אבל הוא בוטל, ונכון לרגע זה גם לא קיבלנו מועד חלופי. אנחנו כואבים ועצבניים".

 

יו"ר מועצת התלמידים הארצית גל יוסף: "במהלך השבוע הקרוב אנחנו נראה מחאות כאלה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ. אנו דורשים שיקשיבו לנו וימצאו פתרון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  שחר סממה ועתליה טנג'י
מחאת התלמידים בתיכון נשר
צילום: שחר סממה ועתליה טנג'י
מומלצים