שתף קטע נבחר

ביקור בחוות בריאותא: כך נולד ברנפלקס

הרצון לייצר מוצר שמחד גיסא אפשר לנשנש ומאידך גיסא יהיה גם בריא הוביל לייצור חטיף דגני הבוקר המוכר. והעבודה לא הייתה קלה: המוצר דרש תקופת פיתוח של לא פחות משנתיים. ואיך בחרו את השם? בואו לגלות איך נולד מוצר

המוצר: נשנושי ברנפלקס של תלמה.

 

מה זה בדיוק: ריבועי דגנים עם שיבולת שועל מלאה, חיטה מלאה וזרעי פשתן, בשקית חטיף אישית.

 

האנשים שמאחוריו: דוד פופקו, מנהל פיתוח מוצרים, וישי מנדיל, מנהל שיווק תלמה דגני בוקר וחטיפי דגנים.

 

המפתחים: דוד פופקו (משמאל) וישי מנדיל ()
המפתחים: דוד פופקו (משמאל) וישי מנדיל

 

איך נולד הרעיון: כחלק מהאסטרטגיה לפתח מוצרים בריאים יותר, בעלי ערך מוסף לצרכן מבחינה תזונתית, התמקדה תלמה בברנפלקס - המוצר הבריא ביותר בפורטפוליו שלה. "החלטנו למתוח את ברנפלקס למוצרים נוספים, שנותנים ערך מוסף של טעם והנאה", מספר מנדיל. כחלק מהאסטרטגיה, החליטה תלמה ללכת על "visible nutrition" – מוצר שהצרכן יכול לראות במו עיניו שהוא בריא. "הרעיון היה לקחת את הברנפלקס המוכר לצרכן ולהדביק עליו דברים שהצרכן כבר יודע שהם בריאים - כמו שיבולת שועל או זרעי פשתן", מסביר פופקו.

 

איך אוכלים את זה: בתלמה רצו שהמוצר ישמש לשתי מטרות: הראשונה, שהצרכן יוכל לאכול אותו עם חלב, כפי שהוא רגיל לאכול דגנים - והמטרה השנייה, שיוכל לנשנש בלי חלב, כמעין חטיף. "יש כאן סוג של נשנוש", מסביר מנדיל, "בסך הכל, זה ריבוע קריספי ומתקתק".

 

האתגרים שבדרך: "זה מוצר לא פשוט בכלל לייצור", נאנח פופקו, "הרעיון להדביק עליו מזונות בריאים הוא נחמד, אבל בשטח זה לא פשוט בכלל. בדרך כלל אתה 'מדביק' מוצרים באמצעות שומן או סוכר, ואנחנו לא רצינו את זה. חיפשנו דרך לחיבור בטכנולוגיות אחרות, כך שלא יתווספו למוצר אלמנטים מלאכותיים שיורידו את הערכים הבריאותיים שלו".

 

ומה עם הטעם: "מעבר לטעם, צריך לדבר על המרקם", מעיר מנדיל, "הייחוד של נשנושי ברנפלקס זה שהם מתפצפצים בפה בצורה נורא כיפית, שמזכירה לך את עולם החטיפים".

 

 (צילום: אנצ'ו גוש) (צילום: אנצ'ו גוש)
(צילום: אנצ'ו גוש)

 

כמה זמן: פיתוח נשנושי ברנפלקס ארך יותר משנתיים: בדרך כלל לוקח לתלמה רק כשנה לפתח מוצר חדש.

 

איך נבחר השם: אחרי שגובש המוצר, תלמה מעבירה אותו לקבוצות מיקוד של צרכנים כדי לקבל פידבק. אחד מהצרכנים טעם ואמר "וואלה, זה מוצר שאפשר לנשנש אותו". זה הפיל בתלמה את האסימון. "לא היינו שם בהתחלה, חשבנו על הרבה שמות אחרים", מחייך מנדיל, "אבל הצרכן הזה גרם לנו להחליט על נשנושי ברנפלקס. זה חלק מהקסם שקורה בתהליך".

 

ההשקה: נשנושי ברנפלקס הושק ביולי 2014, והוכתר כהשקה המצליחה ביותר של תלמה בדגני בוקר לשנה הנוכחית. "הוא מצליח הרבה מעבר לציפיות שלנו", מספר מנדיל.

 

 

איך נולדים מוצרים חדשים? כתבות נוספות :

מהארץ לארה"ב: כך נוצר חטיף כשר לפסח

איך יוצרים מוצר מזון לילדים?

 

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון


פורסם לראשונה 30/12/2014 14:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים