שתף קטע נבחר

אצלנו סוער? בקנדה יקפאו במינוס 40 מעלות

בשעה שירושלים מכינה את מפלסות השלג, החורף הקנדי הגיע ובגדול: הטמפ' צנחו מתחת ל-20 מעלות מתחת לאפס ויגיעו בכמה מקומות למינוס 40 מעלות. את הקור העז מלוות רוחות עזות וסופות שלגים. בקיצור: קררר

מתכוננים לסערה הגדולה שתגיע היום (יום ג') לישראל? חושבים שאצלנו יהיה קר, גשום ומושלג בצורה חריגה? בקנדה הרחוקה המצב קצת יותר רציני בשעה שתושבי המדינה סובלים ממזג אוויר קיצוני וקופאים מקור.

 

עוד חדשות בעולם :

בורונדי: 95 מורדים נקברו בגינות פרטיות 

כוויית: העליב את האמיר בטוויטר ונשלח לכלא

רוחאני נגד השמרנים: הסכם הגרעין למשאל?

היסטוריה הודית: טרנסג'נדרית ראשת עיר

 

אחרי חודש דצמבר חם מהרגיל לעונה בחלקים רבים בקנדה, היום הראשון לחזרה ללימודים לשנת 2015 לאחר חופשת חג המולד היה קפוא, ועל פי התחזית הטמפרטורות הנמוכות צפויות להישאר בשבוע הקרוב. הטמפרטורות בקנדה נמוכות כל כך עד שמקומות שבהם נרשמים אפס מעלות צלזיוס נחשבים חמים יחסית.

 

מונטריאול (צילום: AP) (צילום: AP)
מונטריאול(צילום: AP)

ניו ברונזוויק (צילום: AP) (צילום: AP)
ניו ברונזוויק(צילום: AP)

ניו ברונזוויק (צילום: AP) (צילום: AP)
ניו ברונזוויק(צילום: AP)

אונטריו (צילום: AP) (צילום: AP)
אונטריו(צילום: AP)
בכמה חלקים בערבות קוויבק יצנחו הטמפרטורות ל-40 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, והשירות המטאורולוגי Environnement Canada פרסם אזהרות קור קיצוני בקוויבק, בקולומביה הבריטית, באלברטה, בצפון אונטריו, במניטובה ובאזורים נוספים. את הקור העז שכבר שורר במדינה מלווים רוחות עזות, סופות שלגים וגשמים. בקיצור: החורף הקנדי כאן ובגדול.

 

שיבושים בטיסות גם בצפון ארה"ב

תנאי מזג האוויר הקיצוניים גרמו לשיבושים בשדות התעופה בטורונטו ובמונטריאול, שם עוכבו מאות טיסות ועשרות בוטלו. בעקבות השיבושים בטיסות בקנדה נגרמו שיבושים בטיסות בשיקגו, מיניאפוליס ובאפלו שבצפון ארצות הברית.

 

אוטווה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אוטווה(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

השירות המטאורולוגי הקנדי ביקש מהתושבים לנקוט את כל הצעדים הנדרשים להתמודדות עם טמפרטורות שצונחות מתחת לאפס. "אם לא עשיתם זאת עד כה, זה הזמן להוציא את גרבי הצמר, כובעי הצמר וציוד החורף הכבד. צפויות טמפרטורות של 20 מעלות צלזיוס מתחת לאפס ונמוך מזה".

 

זה מה שהראה אתמול מד הטמפרטורות הקנדי:

אוטווה (מחוז אונטריו) - 18 מעלות צלזיוס מתחת לאפס

ויניפג (מחוז מניטובה) - 23 מעלות צלזיוס מתחת לאפס

אדמונטון (מחוז אלברטה) - 21 מעלות מתחת לאפס

 

ובצפון ארצות הברית גם היה לא פחות קר עם 19 מעלות מתחת לאפס בפארגו (צפון דקוטה), 17 מעלות מתחת לאפס בשיקגו (אילינוי) ו-20 מעלות צלזיוס מתחת לאפס בגרין ביי (ויסקונסין).

 

"בימים הקרובים יירדו הטמפרטורות ל-38 מעלות צלזיוס מתחת לאפס עד 45 מעלות מתחת לאפס", מסר השירות המטאורולוגי של קנדה. עוד נמסר כי כוחות הביטחון נמצאים בכוננות למקרה שיהיה צורך לסייע לאנשים במצוקה.


פורסם לראשונה 05/01/2015 23:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קר ויהיה עוד יותר קר. ניו ברונזוויק, קנדה
צילום: AP
מומלצים