שתף קטע נבחר

פרשת השחיתות: נעצרו ראש העיר עפולה ויועצו של השר שטייניץ

הבוקר פשטו החוקרים על עיריית עפולה ועצרו את ראש העיר יצחק מירון וסגנו בוריס יודיס במסגרת פרשת השחיתות הציבורית. החשד: ישראל ביתנו העבירו לעירייה 4 מיליון שקלים בתמורה למינויו של יודיס. מעצרם הוארך בשלושה ימים. יחד עמם נעצר יועץ לשר מהליכוד שחשוד שתיווך במינוי

ראש העיר עפולה, סגנו ויועצו של השר יובל שטייניץ נעצרו במסגרת פרשת השחיתות : בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ב') את מעצרם של ראש העיר יצחק מירון, סגנו בוריס יודיס ויועצו של השר יובל שטייניץ, רמי טייב, עד ליום רביעי לאחר שנעצרו הבוקר במהלך פשיטה על העירייה במסגרת חקירת פרשת השחיתות הציבורית. השלושה חשודים בעבירות של שוחד, תיווך לשוחד והפרת אמונים. בתוך כך, לאחר כשבע שעות הסתיימה חקירתה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, שהודיעה הבוקר על פרישתה מהחיים הפוליטיים.

 

פרשת השחיתות - כתבות אחרונות:

 

בתקופה האחרונה פורסם ב"ידיעות אחרונות" תחקיר על "תעשיית הג'ובים" ברשויות המקומיות. בין היתר פורסם על עיריית עפולה ומינויו של יודיס לתפקד סגן ראש העיר.

 

מירון, שהחליט לייצג את עצמו בדיון, שאל את בית המשפט במה הוא חשוד. נציגת המשטרה השיבה כי "מדובר בהתפתחות שעניינה עבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. 4 מיליון שקלים הועברו מישראל ביתנו לעיריית עפולה וראש העיר חשוד במעשים הקשורים למינוי מקורבים של ישראל ביתנו בדמות סגנו ומינויים נוספים".

מירון בהארכת המעצר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מירון בהארכת המעצר(צילום: מוטי קמחי)

מירון מתח ביקורת בדיון על מעצרו. "דפקו לי בדלת בשש בבוקר. עד עכשיו שרפו לי את הזמן ואין סיבה עניינית למעצר שלי. לא חייבים לעצור ראש עירייה, יש חלופות". השופט מנחם מזרחי השיב כי "ישראל ביתנו העבירה בדרך כזו או אחרת ארבעה מיליון שקלים ובתמורה נטען כי ראש העיר גרם למינויו של סגן ראש העיר, שהוא איש ישראל ביתנו. קיים חשד סביר לביצוע העבירות על-ידי החשוד. קיימת עילת מעצר והיא חשש משיבוש חקירה".

 

סנגורו של יודיס אמר במהלך הדיון בבית המשפט: "הוא נעצר בגלל התפקיד שלו. בעצם הוא קצה רחוק של חקירה, שסביר מאוד שאין בה דבר".

 

בית המשפט האריך עד ליום רביעי גם את מעצרו של דוד גודובסקי, ראש מטה ישראל ביתנו, שנעצר שוב, הפעם במסגרת תפקידו כגזבר עמותת "גשר עלייה". נציגת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), רפ"ק אירית פרץ, אמרה בדיון כי זוהי הסתעפות של פרשת השחיתות הציבורית. לדבריה, הבכירים בעיריית עפולה ביצעו פעולות על-פי בקשתו של גודובסקי תמורת כספים.

 

סנגורו של גודובסקי, עו"ד אלון רון, טען כי מרשו כבר נחקר בנושא הזה ושוחרר למעצר בית. גודובסקי עצמו שומר גם כן על זכות השתיקה.

 

השופט מנחם מזרחי אמר בדיון: "נטען כי החשוד פעל להעברת כספים קואליציוניים מישראל ביתנו לעיריית עפולה ונטען כי כספים אלו, לפחות חלקם, היו אמורים למצוא את דרכם אל המעביר או בצורת טובות הנאה".

יועץ השר שטייניץ, רמי טייב ()
יועץ השר שטייניץ, רמי טייב

יובל שטייניץ. יועצו נעצר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יובל שטייניץ. יועצו נעצר(צילום: מוטי קמחי)

טייב, יועצו של שטייניץ, חשוד בתיווך במינוי בתוך עיריית עפולה ובתמורה לכך קיבלה העירייה תקציבים. טייב נחקר לפני שבועיים לראשונה ואמר בחקירתו כי לא היה שום קשר בין מינויו של יודיס לסגנות ראשות העיר עפולה ולכספים שהועברו וכן אין קשר בין תפקידו היום לביצוע העבירות. סנגורו טען כי הוא מסר עדות במשטרה בעבר והוא לא קשור לפרשייה.

 

בדיון אמר טייב כי ראש העיר לא עשה דבר וגם לא יודיס. "אני פטריוט לעיר שלי וזה מה שאני משלם על העזרה שלי. גם ראש העיר מסכן בסיפור הזה". השופט מזרחי אמר כי קיים יסוד סביר לביצוע העבירות על-ידי החשוד וקיימת עילת מעצר והיא חשש משיבוש.

 

כל המעורבים נחקרים במסגרת הפרשה שמנהלת יחידת להב 433 שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות על-ידי שורת בכירים בשירות הציבורי ואחרים, ובעקבות חומרים שנאספו בחקירה הגלויה בשבועות האחרונים.

ראש מטה ישראל ביתנו דוד גודובסקי בהארכת מעצרו (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ראש מטה ישראל ביתנו דוד גודובסקי בהארכת מעצרו(צילום: מוטי קמחי)

עיריית עפולה. המשטרה ערכה חיפוש במשרדים (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
עיריית עפולה. המשטרה ערכה חיפוש במשרדים(צילום: חגי אהרון)

אנשי להב 433 (יאח"ה) ערכו הבוקר חיפושים בבתי החשודים שעוכבו ובמשרדיהם, לרבות בבניין העירייה, ואספו חומרים ממחשביהם. גורמים בעירייה העריכו כי החקירה הגיעה אליהם בעקבות הסכמים קואליציוניים שנחתמו באחרונה עם סיעת ישראל ביתנו במועצה.

 

הפשיטה על העירייה ועיכובם לחקירה של חשודים חדשים הם התפתחות בחקירה ובעצם תת-פרשה חדשה שהתגלתה לחוקרים.

 

פאינה קירשנבאום שפרשה הבוקר מישראל ביתנו נחקרה במשרדי להב 433. היא הודיעה במקביל כי בכוונתה לשמור על זכות השתיקה בחקירתה, שכן "אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה". היא הוסיפה כי "מאחר שמקובל עליי כי כאשת ציבור לבחירה בזכות השתיקה משמעויות והשלכות רבות, החלטתי שלא לרוץ בבחירות הבאות, לצאת מהחיים הציבוריים ולהשקיע את זמני בהגנה על חפותי כמו גם בשיקום משפחתי".


פורסם לראשונה 12/01/2015 14:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערן יופי כהן "ידיעות אחרונות"
ראש העיר יצחק מירון
צילום: ערן יופי כהן "ידיעות אחרונות"
מומלצים