שתף קטע נבחר

איים על מזכירה – ויפצה אותה ב-130 אלף ש'

סטודנט שסולק ממכללת רופין בטענה להעתקה תקף מילולית את מזכירת החוג שלו. בבית המשפט היא טענה שגרם לה לשלל בעיות גופניות ונפשיות

מה הנזק שיכולה לגרום התקפה מילולית? מזכירת חוג במכללת רופין טענה שסבלה משלל בעיות גופניות ומילוליות בעקבות צעקות ואיומים שהשמיע כלפיה אחד הסטודנטים. היא הגישה נגדו תביעה לפיצויים בבית משפט השלום בפתח תקווה, שקבע שהתלמיד יפצה אותה ב-130 אלף שקל.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

מקור העימות בהחלטה של המרכז האקדמי רופין: בעקבות העתקה וכישלון בבחינות החליטה ועדת המשמעת של המכללה להפסיק את לימודיו של הסטודנט. לאחר ששמע על ההחלטה הוא התפרץ בחמת זעם למשרדי החוג שבו למד, רכן מעל שולחנה של מזכירה בכירה, ובמשך כמה דקות לא הפסיק לצעוק, לקלל ולאיים שירצח אותה. משטרה הוזעקה למקום אולם המזכירה נותרה אחוזת אימה.

 

נגד הסטודנט הוגש כתב אישום שייחס לו עבירת איומים. הוא הודה במעשיו, ובית המשפט החליט שלא להרשיעו אלא להטיל עליו שירות לתועלת הציבור.

 

במקביל הגישה המזכירה תביעה אזרחית, וטענה שמאז האירוע היא סובלת משלל בעיות, בהן כאבים בחזה, לחץ דם גבוה, חוסר שיווי משקל, פרצי בכי ופחדים עזים שמא יתקוף אותה שוב. לטענתה, היא נזקקת לטיפולים נפשיים ונוטלת תרופות.

 

לדבריה, כמה ימים לאחר האירוע היא פנתה לבית חולים כשהיא מסוחררת וחלשה, ושם נקבע כי עברה אירוע מוחי. היא הוסיפה כי תפקודה בעבודה נפגע קשות והיא הועברה לתפקיד זוטר יותר, דבר אשר הסב לה בושה ועוגמת נפש. ביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה וקבע 12.5% אחוזי נכות.

 

הסטודנט טען מנגד שהועמד לדין משמעתי בשל עלילת שווא וסולק מהמכללה על לא עוול בכפו רגע לפני קבלת התעודה. לדבריו במהלך האירוע הוא אמר מתוך סערת רגשות כמה מילים על מנהלת החוג, ולא על התובעת, ויצא מהחדר תוך שניות ספורות. הוא טען כי מעולם לא איים על התובעת או הפגין כלפיה אלימות מילולית.

 

חשה מאוימת

השופטת אשרית רוטקופף מינתה פסיכיאטרית מומחית שקבעה לתובעת 5% נכות נפשית בשל הטראומה שנגרמה לה מהאירוע. נפסק כי התובעת זכאית לפיצויים בגין עוולת תקיפה מאחר שאין זה רלוונטי את מי הנתבע חיפש – במעשיו הוא גרם לכך שהתובעת הניחה שהוא מתכוון ויכול לפגוע בה.

 

השופטת אימצה את עמדת הביטוח הלאומי שלפיה לא הוכח קשר סיבתי בין התנהגות הנתבע לבין האירוע המוחי שעברה התובעת, אולם הבהירה כי האירוע כן גרם לנכות הנפשית שנקבעה ולמעבר של התובעת לתפקיד זוטר.

 

השופטת פסקה פיצויים בסך 50 אלף שקל לנוכח הסבל שנגרם לתובעת, ועל כך הוסיפה פיצויים בגין נזקים של הפסד השתכרות בעקבות המעבר לתפקיד זוטר, והפסד פנסיה.

 

בסופו של דבר חויב הסטודנט לשלם לתובעת פיצויים בסך 61,350 שקל ולהחזיר לביטוח לאומי 70,944 שקל ששילם לתובעת כתגמולים. כמו כן, חויב הנתבע בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 24% מסכום הפיצוי.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המ שפט הישראלי פסקדין
  • עו"ד שלהבת רובין עוסקת בדיני נזיקין, דיני עבודה וביטוח לאומי
  • הכותבת לא ייצג בתיק
  • שמות באי הכוח לא צוינו בפסק הדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים