שתף קטע נבחר

גוב, טסי או גולן: כמה תעלה הופעה בחתונה?

הזמרים מחממים מנועים לקראת עונת החתונות וההזמנות לאירועים בעיצומן. כמה יעלה לכם להזמין את פאר טסי להפוך בבופה, מי מבקש 200 אלף שקל להופעה והאם גם ברי סחרוף יגיע לחתונה שלכם? בדקנו והופתענו

בלי להתרוצץ בין תוכניות אירוח וראיונות לקידום אלבומים ובלי מודעות ומבצעי כרטיסים לקראת הופעות פתוחות - המופעים הפרטיים, בעיקר בחתונות, הפכו למקור הכנסה צדדי, נוח ורווחי מאוד עבור אמנים בתעשיית המוזיקה הישראלית על כל גווניה.

 

אם תרצו להגשים חלום ולשדרג את האווירה בין החופה לבופה עם הופעה של הזמר האהוב עליכם - זה כנראה לא יהיה זול. כשמדובר באמנים מהשורה הראשונה, הופעה אחת כזו יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים, ואף למעלה מ-100 אלף שקל לזמרים מסוימים. ישנו גם עניין הזמינות - חלקם עושים זאת על בסיס קבוע אך חלקם מופיעים לעיתים רחוקות מאוד. והמחיר? לא בהכרח תואם את הביקוש וכמות ההופעות. ויש גם סיכוי לאכזבה: למרות מצבה של תעשיית המוזיקה, ישנם עדיין סרבני מצפון שעבורם אין שום תג מחיר שיצדיק את השיבוץ מול הדוד עם הבורקס והחמה הטרייה. אז כמה לרשום על הצ'ק (של האמן)? הנה המחירון של כוכבי המוזיקה הישראלים לעונת החתונות הקרובה.

 

 

אנחנו בדקנו את התעריפים שגובים האמנים להופעה בחתונה בחודש מאי. עבור הזמרים הים תיכונים מדובר בעבודה כמעט קבועה, הנאמדת בשלוש חתונות ומעלה בשבוע. אם תרצו להזמין את אייל גולן, למשל, לחתונה במאי - תגלו שלוח הזמנים שלו תפוס למדי. כדי לשמוע את הזמר מרגש את הכלה עם "יפיופה" תיאלצו להיפרד מכ-70 אלף שקל. המחיר הזה אגב, אינו סופי. אם תיזמו פגישה במשרדי "ליאם הפקות", תוכלו להתמקח על המחיר ואולי תצליחו להוריד כמה אלפי שקלים. עוד זמר ותיק בתחום הוא ליאור נרקיס שהופעה שלו תעלה 48 אלף שקל. גם הכוכב העולה פאר טסי, עם הלהיט "דרך השלום", סוגר את לוח ההופעות שלו לחתונות חודשים מראש והתעריף שלו עומד על 35 אלף שקל.

 

 

שלומי שבת לעומתם, כבר די שבע מעולם האירועים והעלה את מחיר ההופעה שלו כדי לצמצם את כמות החתונות שהוא עושה. למרות זאת, הוא עדיין מופיע פעמיים בחודש בממוצע באירועים פרטיים. משה פרץ הוא הזמר היחיד מבין כל אלה שצויינו כאן, שדורש תשלום מקדמה כבר בשיחת הטלפון הראשונה – וזאת עומדת על עשרת אלפים שקל במעמד חתימת ההסכם ותשלום מלא של הסכום שבוע לפני ההופעה. במידה שההופעה תבוטל בגלל "כוח עליון", הכסף יוחזר במלואו. אם ההופעה תבוטל מכל סיבה אחרת - תקבלו בחזרה 80 אחוז מהסכום.

 

את הפרוייקט של עידן רייכל, שגובה עבור הופעה אחת סכום של 160 אלף שקל, יהיה לכם קשה להשיג אך לא בלתי אפשרי. לדברי משרד הזמנת ההופעות שלו - החתונה האחרונה שבה הופיע רייכל הייתה לפני כשנה. אם בכל זאת תתעקשו לשמוע את הזמר באירוע - זה אכן יהיה פרוייקט. לאמן הופעות רבות בחו"ל ולכן תיאלצו לסנכרן את החתונה עם לו"ז צפוף במיוחד. בנוסף, תתבקשו לעמוד בתנאיו של הזמר לפיהם הוא יהיה האמן היחיד שיופיע באירוע ובדרישות טכניות ובמה מקצועית.

 

קשה להשגה. עידן רייכל (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
קשה להשגה. עידן רייכל(צילום: מוטי קמחי)

 

גם משינה לא מרבה להופיע בחתונות והתעריף של הלהקה מגלם בתוכו הופעה בת שעה וחצי (!) – הרבה יותר מכל שאר האמנים המוזכרים בכתבה. מבחינת הלהקה, ההתייחסות היא כמו לכל הופעה רגילה אחרת. "עבור הופעה של עד 2,000 איש", אמרו במשרדי הזמנות של הלהקה, "המחיר הוא 200 אלף שקל. לא משנה אם מדובר בחתונה או אירוע של ועדי עובדים". לדבריהם, בגלל העלות היקרה, משינה כמעט ולא מופיעה בחתונות. ואכן, כנראה שיהיה זול יותר להסיע את כל האורחים ברכבת לילה לקהיר.

 

אם תחשקו בהופעה של יהודית רביץ בחתונה שלכם, תיאלצו להיפרד מ-80 אלף שקל ולהתאים את מערכת ההגברה לדרישותיה של הזמרת. ההגברה גם תגביר את המחיר ותדרוש תוספת של כ-10-15 אלף שקל בנוסף לסכום אותו גובה הזמרת. בחשבון פשוט - תיפרדו מסכום כולל של כ-95 אלף שקל עבור ההופעה.

 

 

אך למרות האפשרות להרוויח סכומי כסף לא מבוטלים, ישנם אמנים שכלל לא רצו לשמוע על החתונה שלנו. ואלו שמות: אביב גפן, שלמה ארצי וברי סחרוף. עם זאת, במקרה של האחרון, ההנהלה לא פסלה על הסף את האופציה אלא ביקשה לדעת כל פרט ופרט על החתונה טרם יפנו לזמר את ההצעה - מה שמקטין משמעותית את הסיכויים שסחרוף אכן יופיע בחתונה או באירוע משפחתי.

 

ומה לגבי נינט טייב? אם אתם אוהבים את הסגנון של האמא הטרייה ותמתינו עד לסיום חופשת הלידה - תצטרכו לעבור לא מעט קשיים בדרך לקבלת הצעת מחיר להופעה. "נינט לא מרבה להופיע בחתונות", אמרו נציגיה במשרד הבוקינג, "תלוי בבקשה. אם זה שיר אחד או שלושה, יש תעריף שונה, אבל שלחו את ההצעה במייל ונחזור אליכם", נאמר לנו. עד לכתיבת שורות אלה, נציגי טייב לא חזרו לפנייתנו. כנראה שהפעם ניאלץ להסתפק רק בדי ג'יי.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר, יובל חן
אייל גולן וגידי גוב
צילום: ירון ברנר, יובל חן
לאתר ההטבות
מומלצים