שתף קטע נבחר

יש עתיד: נתניהו פעל במודע בניגוד לחוק

סערת "הגנון של ביבי": בעתירה שהגישה מפלגתו של יאיר לפיד בעקבות פרסום הסרטון שבו הציג ראש הממשלה את מתחריו כילדים קטנים בגנון נטען כי "נתניהו והליכוד ידעו שחל איסור חמור על שימוש בילדים בקמפיין בחירות"

עוד התנגדות לקמפיין הגנון של בנימין נתניהו: היועץ המשפטי של מפלגת יש עתיד, עו"ד גיא בוסי, פנה הערב (יום א') לוועדת הבחירות המרכזית בעתירה נגד הליכוד וראש הממשלה. עו"ד בוסי דורש בשם מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד להוציא צווי מניעה בעקבות פרסום סרטון "הגנון של ביבי", שבו הציג נתניהו את מתחריו כילדים קטנים בגנון.

 

בעתירה נכתב כי "ראש הממשלה ומפלגת השלטון מפרים בתעלולנות ובתכססנות שאין שני להן את הוראות חוק הבחירות. חרף הוראות הדין המחייבות, הפיקו פרסמו והפיצו והוציאו מלפניהם מר נתניהו ותנועת הליכוד סרטון תעמולת בחירות שכל-כולו מן המסד ועד הטפחות הפרה בוטה וחמורה של הוראות חוק הבחירות".

 

בעתירה צוין כי בסרטון מופיעים ילדים קטנים המככבים בו. לדברי עו"ד בוסי לא מדובר בטעות, אלא בהחלטה מודעת של נתניהו והליכוד לפעול בניגוד לחוק. "על מנת להבין עד כמה חמורים מעשיהם של מר נתניהו והליכוד, נציין כי טרם הפקת הסרטון האסור הם פנו לקבל ייעוץ משפטי. לקרוא ולא להאמין, ראש הממשלה ומפלגת השלטון מודים כי הם הפיקו את הסרטון האסור".

 

"להפיק את הסרטון האסור ויהי מה" 

עוד נאמר בעתירה כי "ראש הממשלה ומפלגת השלטון ידעו שהם מבצעים ועושים מעשה אסור וכי חל איסור חמור על שימוש בילדים בקמפיין בחירות. האמת צריכה להיאמר ללא כחל ושרק. ראש הממשלה ומפלגת השלטון הוציאו לפועל תוכנית מודעת ומוסכמת וקיבלו החלטה מושכלת להפיק את הסרטון

האסור ויהי מה".

 

מפלגת יש עתיד מבקשת להוציא צו שקובע כי הסרטון הופק בניגוד לחוק וצו הקובע כי הליכוד הוא העומד מאחורי הפרסום. כמו כן דורשים ביש עתיד להטיל קנס כספי משמעותי על הליכוד. יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, נתן לליכוד 24 שעות להשיב לעתירה.

 

אמש פנה יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפעול למניעת הפצת הסרטון. "אנחנו רואים בחומרה רבה מאוד את השימוש הציני בילדים קטנים לצורך תעמולת בחירות", אמר קדמן, "במיוחד מצער שהדבר נעשה על ידי מפלגת שלטון מרכזית שאמורה להכיר את החוק ולכבד אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
יו"ר יש עתיד לפיד
צילום: הרצל יוסף
מומלצים