שתף קטע נבחר

בניגוד לטענות המשטרה - החוקרים המליצו להעמיד לדין את קובי כחלון

התפתחות בפרשת הניצב וכחלון האח: במשטרה טענו כי הוחלט שלא להעמיד את אחיו של יו"ר כולנו לדין, אך מסמך שהגיע לידי ynet מראה כי החוקרים סברו אחרת. "התגבשה תשתית ראייתית לעבירת הפרת אמונים", כתבו

"מחומר הראיות עולה שמר כחלון פעל בניגוד עניינים מוחלט ובסטייה מן השורה בצורה מהותית ולאור זאת התגבשה תשתית ראייתית לעבירת הפרת אמונים". כך נכתב במסמך משטרתי שנמצא בתיק החקירה נגד סגן ראש העיר ירושלים קובי כחלון ואשר הגיע אמש (יום ה') לידי ynet. הדברים הנחרצים סותרים טענות שנשמעו במשטרת ישראל ולפיהן הוחלט שלא להעמיד לדין את אחיו של יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון. במסמך נכתב עוד כי "אכן פעל החשוד קובי כחלון לקידום עניינו של קרוב משפחתו ואף בניגוד להמלצות הדרג המקצועי".

 

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

אמש נחשף ב-ynet כי זה זמן רב שבמחלקה לחקירות שוטרים מונחת עדות נגד ניצב במשטרה שמעלה שאלות על אודות יחס מיוחד שהעניק, לכאורה, באופן תמוה לקובי כחלון כדי לחלצו מהעמדה לדין.

 

במח"ש בדקו את הסיפור והחליטו שלא לפתוח בחקירה. התנהלות המשטרה בפרשה מעוררת תהיות, כך למשל ההחלטה למנות גורם נוסף שיבדוק אך ורק את הראיות בתיק נגד כחלון. גורמים במשטרה הגדירו את המינוי כ"הליך הזוי".

 

גם הקצין שבדק הגיע לאותה מסקנה, והצטרף לדעת צוות החקירה: הוא קבע שיש להעמיד לדין את סגן ראש העיר, מכיוון שמדובר בעבירות חמורות לכאורה. למרות זאת, ההחלטה הסופית שהועברה מהמשטרה לפרקליטות המדינה כללה חוות דעת שונה לגמרי - ובאופן מפתיע ההמלצה הרשמית הייתה לסגור את התיק, ולהעביר אותו לטיפול בפן המשמעתי בשירות המדינה.

 

עד היום, למעלה משנה, ממתין התיק בפרקליטות ללא הכרעה. על פי גורמים בפרקליטות המדינה, לפני כמה חודשים הונחה שוב על שולחן מח"ש עדות מפורטת על השתלשלות האירועים. מוסר העדות חזר על הדברים שפורטו בעבר במשך שעות ארוכות, ואולם עד כה נראה שבמחלקה לחקירות שוטרים לא ביררו עם הקצין הבכיר את הטענות על התערבות פסולה.

 

דובר משרד המשפטים מסר כי "לאחר בחינת החומר שנבדק בעבר במח"ש עולה כי אין יסוד לחשד שבוצעה עבירה פלילית מצד ניצב במשטרה בעניינו של קובי כחלון".

קובי כחלון (צילום: שלומי כהן) (צילום: שלומי כהן)
קובי כחלון(צילום: שלומי כהן)

"ניסיון נפסד לסחוט את מר כחלון" 

פן נוסף של הפרשה הוא בדיקת מח"ש על אודות הדלפה שקיבל כחלון כי מתנהלת נגדו חקירה. יאיר ביטון, הבעלים של חברת הנדל"ן ב. יאיר, הדליף לו כי הוא תחת חקירה. כחלון פנה בעקבות כך למשטרה וסיפר לראש צוות החקירה כי דבר החקירה הודלף לו. כעת בודקת מח"ש אם הקצין שעמד בראש צוות החקירה, וששמו נקשר גם בפרשת רונאל פישר, לא דיווח על השיחה עם כחלון ועל העובדה כי האחרון ידע כי מתנהלת נגדו חקירה.

 

הניצב מסר בתגובה: "אין טעם שאגיב לשטויות האלה".

 

בא כוחו של כחלון, עו"ד דרור מתתיהו, מסר בתגובה: "לפני כשנתיים נעשה ניסיון נפסד לסחוט את מר כחלון, על פי החשד במעורבות קצין משטרה, בדרך של הצעה לסגור תיק חקירה שמעולם לא היה צריך להיפתח בעניינו. לאחר שמר כחלון התלונן בפני קציני משטרה בכירים על ניסיון הסחיטה ולאחר שנבדקו העובדות, המליצה המשטרה לסגור את התיק בעניינו של מר כחלון והוא הוזמן למסור עדות נגד הקצין במח"ש. אנו ממתינים להודעת הפרקליטות, המאמצת את המלצת הסגירה של המשטרה".

פורסם לראשונה 22/01/2015 23:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי כהן
קובי כחלון
צילום: שלומי כהן
מומלצים