שתף קטע נבחר

הסוד לאריכות ימים: אלון בן 450

מעטים מחבריו נשארו אולם גם השנה יחגוג אלון יום הולדת יחד עם חברים. "ההשפעה של אלון עלינו גדולה, נחגוג לו בשמחה יום הולדת", אומר שכנו של האלון, האגרונום אליק רון

בעוד כמה ימים יחגוג אלון יום הולדת 450. החברים שיחגגו לו השנה לא מאותו שנתון אבל מבינים דבר או שניים על התבגרות.

 

למרגלותיו יעמדו שולחנות מקושטים בבלונים ועמוסים בפירות, עוגות ושתיה. מאות משכניו, אוהביו ומכריו יבואו לחגוג ולשיר ביום שמחתו.

 

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

"מדובר באחד העצים הבודדים והמרשימים ביותר שנשארו בישראל", אומר אליק רון אגרונום המגדל יחד עם חבריו ב"מגדלי הים התיכון" בנורדיה את האלון הנדיר.
"העץ משרה אווירה מיוחדת ולכן הוחלט להקים לצידו גן בוטני לימודי לתושבי האזור ולילדים המתגוררים באזור השרון".

 

עוד כתבות במדור 60 פלוס:

בלי תרופות: צמחי המרפא שפותרים בעיות רפואיות 

סופר שייק: 3 מתכוני שייק נגד מחלות ודלקות 

למה קשה לגוף בחורף? ואיך אפשר להתמודד 

 

מי אתה אלון?

אלון התבור הוא מין של עץ מסוג עצי האלון. הוא שייך לקבוצת האלונים הנשירים, קליפתו עבה במיוחד ומותאמת לעמידה בתנאים קשים. הוא בעל עלים שסועים, שערות מחוספסות ובלוטיו, הטובים למאכל אדם, מבשילים לאחר שנה וחצי.

 

את עצי האלון הותיקים קשה לפספס. מדובר בעצים גדולים שעשויים להגיע לגובה של 10 מטרים ומעלה, בעלי נוף רחב וגזע מרכזי.

 

אלון התבור מכונה במקרא "אלון הבשן". ובכל אזורי תפוצתו הוא יוצר יערות פרא. בארץ ישראל הוא נפוץ בחלקים נמוכים ויבשים יחסית, במיוחד באזור הגליל התחתון ודרום רמת הגולן.

 

אלון התבור שבנורדיה, בטו' בשבט יחגגו לו יום הולדת 450 מזל טוב! (יח"צ) (יח
אלון התבור שבנורדיה, בטו' בשבט יחגגו לו יום הולדת 450 מזל טוב!(יח"צ)

נשארו מעטים בישראל

"בישראל יש כיום עצי אלון גדולים במיוחד המתנשאים לגובה של עד 15 מטרים וגדלים בעיקר בחורשות קדושות וליד קברים", מספר רון, "אולם עד המאה ה-19 היו שטחים רחבים רבים באזור השרון מכוסים ביער של אלון התבור. לצערי הרב, בזמנים ההם העדיפו לכרות את העצים ולהשתמש בגזעים החזקים לבניית מסילות רכבת. מעשים אלה גרמו לכך  שכיום נשארו רק עצי אלון בודדים".

 

היום אלון התבור הוא עץ מוגן על פי חוק במדינת ישראל, האלון העתיק בנורדיה הוערך על פי מומחים בתחום כבן 450 שנה ומידי שנה מגיעים מכל רחבי הארץ אוהבי טבע לראות את העץ הנדיר.

 

בצל ענפיו הוקם גן בוטני לימודי

האלון בנורדיה מקבל טיפול מיוחד ומשפיע על הסובבים אותו. "בהשראת האלון המרשים והמיוחד שלנו", אומר רון המתגורר בסמוך לאלון,"הוחלט להקים בכפר גן בוטני שישמש שטח לימודי לילדי האזור ותושביו. במסגרת הגן הבוטני כבר נטענו פרדס ובו 21 סוגי הדרים שונים, מטע עצי פרי טרופיים ועצי פרי סובטרופיים, כמו: עצי פאפיה, בננה, מנגו, גויאבה, אנונה, ליצי ועוד. כמו כן נטענו גני שיחי יער, שיחי פטל, פיטנגו ודובדבן משתרע".

 

פעם בשבוע מתקיים למרגלות האלון חוג חקלאות אורגנית, "בט"ו בשבט שעבר", מספר רון, "נאספו בלוטי עץ האלון שלנו ונשתלו בעציצים. השנה אותם שותלים שטיפלו במסירות בבלוטים השתולים יוכלו לשתול את עצי האלון הקטנטנים שנבטו להם ובכך לחזק את משפחת עצי האלון בארץ".

 

אפשר לבקר את האלון הנדיר אחרי תיאום מראש בטלפון : 09-8306200



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
יום הולדת שמח !
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים