שתף קטע נבחר

"5 ימים במערה": עדות הישראלי שהצטרף לארגון טרור בסוריה

אמין צנובר מכפר יאסיף נסע לסוריה והצטרף לשורות המורדים. לאחר ששב לישראל הוגש נגדו כתב אישום. במשפט סיפר על הנסיבות שהובילו לבריחתו

אמין אחמד צאלח צנובר, בן 24 מכפר יאסיף, נעצר בתחילת החודש על ידי שירותי הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר חוף של משטרת ישראל לאחר שחזר מסוריה, שם שהה מאז יולי אשתקד בניסיון להצטרף לשורות ארגון "אנסר א-שאם" ולהילחם נגד משטרו של אסד. כך הותר היום (ה') לפרסום עם הגשת כתב האישום נגדו.

 

צנובר שהה בסוריה במשך חצי שנה, וכשחזר לישראל נעצר בנתב"ג והועבר לחקירת שב"כ. היום בבית המשפט המחוזי בחיפה הוא טען כי חזר לישראל אחרי שוועדת משמעת של הארגון כלאה אותו במשך חמישה ימים במערה, לאחר שעשה טעות. הוא מואשם בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין ושיבוש הליכי משפט.

 

צנובר בבית המשפט. חזר אחרי חצי שנה ()
צנובר בבית המשפט. חזר אחרי חצי שנה

 

בחקירתו טען צנובר כי שהה במשך תקופה במטות הארגונים "ג'בהת א-נוסרה" ו"אנסר א-שאם", שם עבר אימונים צבאיים, משולבים בשיעורים עיוניים ומעשיים. בין השאר הוא התנסה בנשק, הכנת חומר נפץ למטענים ואימוני כושר גופני. לטענת שירותי הביטחון, הוא הודה כי סייע לארגון במשימות שונות שהוטלו עליו.

 

אדם שמכיר את צנובר אמר כי הוא שמח על חזרתו. "הוא טעה כשנסע לסוריה, הוא לא היה צריך לעשות דבר כזה. אנחנו שמחים שהוא התחרט וחזר כאן לארץ בריא ושלם. סוריה מקום מסוכן וכל מי שנכנס אליה יכול לאבד חיים. אני לא יודע מי עומד מאחורי שטיפות מוח של צעירים ומשכנע אותם להצטרף לדאע"ש. צריך לעצור את כל מי שתומך בארגונים האלה".
 

"ג'בהת א-נוסרה" הוכרז לאחרונה על ידי מדינת ישראל כארגון טרור, הוגדר כהתאחדות בלתי מותרת ופעילותו הוצאה מחוץ לחוק. הארגון הוא שלוחת אל-קאעידה הרשמית בסוריה החל מיוני 2013 וחלק ממשנתו ויעדיו הם פגיעה

במדינת ישראל.

 

באחרונה נודע על כמה מקרים שבהם אזרחים ישראלים הצטרפו לשורות דאעש. חלקם נהרגו במהלך הלחימה, ויש כאלה שלא נודע גורלם. בשירות הביטחון אומרים כי יציאת ערבים ישראלים לסוריה היא תופעה חמורה ומסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי ג'יהאד עולמי.

 

 "אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל", נטען בהודעת שב"כ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים