שתף קטע נבחר

רקדנית ומדענית: בתו של פוטין נחשפה?

חייו האישיים של נשיא רוסיה הפכו במרוצת השנים כמעט לסוד מדינה, כעת יריבו הגדול, הבלוגר אלכסיי נבלני, מעוניין לחשוף את זהותה של בתו, יקטרינה

שבר טאבו: אחד מיריביו הגדולים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם את השם הבדוי שבו משתמשת אחת מבנותיו כדי להישאר באור הזרקורים מבלי לחשוף את ייחוסה המשפחתי.

 

עוד חדשות בעולם:

הולנד: אדם חמוש פרץ למשרדי ערוץ ממלכתי

מכסיקו: עשרות לכודים בבי"ח עקב פיצוץ גז

גם פורטוגל אישרה: אזרחות ליהודים-ספרדים

 

 

יקטרינה טיחונובה. בתו של פוטין? (צילום: אתר "קשין" ) (צילום: אתר
יקטרינה טיחונובה. בתו של פוטין?(צילום: אתר "קשין" )
 

פוטין הפך את חיי משפחתו וחייו האישיים לכמעט סוד מדינה. זה שנים שהוא נזהר שבנותיו, יקטרינה (28) ומריה (29) שממעטות להצטלם, לא ייחשפו בתקשורת. גם גירושיו פורסמו ללא מהומה רבה בתקשורת הרוסית. אך יריבו הגדול, הבלוגר אלכסיי נבלני, החליט לשים לזה סוף. אתמול (יום ה') הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו דיווח עיתונאי, לפיו בתו של פוטין היא יקטרינה ולדימירובנה טיחונובה, העומדת בראש ארגון השייך לאוניברסיטת מוסקבה הממשלתית. 

 

בדיווח נפרד שפורסם שלשום על ידי RBC, חברת אחזקות תקשורת עצמאית, נכתב כי טיחונובה עומדת בראש פרויקט בניית מתקני אוניברסיטה בהיקף של 1.7 מיליארד דולר. אולם בדיווח זה לא צוין הקשר בינה לבין פוטין. נבלני כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "RBC (הם מדהימים) גילה את בתו של פוטין במועצה המדעית של אוניברסיטת מוסקבה". מקור המקורב לאוניברסיטה אישר כי טיחונובה היא בתו של פוטין. "כן זו היא", אמר לרויטרס. טיחונובה טרם מסרה תגובתה לסוכנות הידיעות.


יקטרינה טיחונובה המדענית (יושבת)  (צילום: אתר "קשין" ) (צילום: אתר
יקטרינה טיחונובה המדענית (יושבת) (צילום: אתר "קשין" )

 

מאוחר יותר הפנה נבלני בעמוד הפייסבוק שלו ללינק נוסף לאתר של העיתונאי הרוסי אולג קשין. בפוסט בבלוג, קושר קשין בין יקטרינה טיחונובה המדענית ליקטרינה טיחונובה הרקדנית. לדבריו, הרקדנית והמדענית הן אותה האישה - בתו של פוטין. "קשין הסנסציוני עם תמונה סנסציונית", כתב נבלני בהפניה מעמוד הפייסבוק שלו.

  

קשין כתב כי פרטים רבים בביוגרפיה של טיחונובה הרקדנית לא ידועים מלבד לעובדה כי נולדה ב-1986. גם עברה של המדענית טיחונובה מעורפל. לדבריו, הקשר בין הרקדנית האקרובטית למדענית מתבסס על העובדה כי טיחונובה המדענית היא סגנית נשיא הקבוצה "אקרובטיקה רוקנ'רול".

  

הקרמלין לרוב מתחמק משאלות על חייו הפרטיים של פוטין בטענה כי הוא מגן על פרטיותו. דובר הקרמלין דמטירי פשקוב, שנשאל על זהותה של האישה מסר: "אני לא יודע מי זאת". כשנשאל האם בתו של פוטין עובדת באוניברסיטה, ענה: "אני לא יודע. זאת לא העבודה שלי. אני עוסק בנשיא, לא בילדיו".

ההורים הגרושים. פוטין ולודמילה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ההורים הגרושים. פוטין ולודמילה(צילום: AFP)

כאמור, ב-RBC לא מצאו קשר ישיר בין אחראית הפרויקט לפוטין, אך דיווחו כי כמה אנשי עסקים משפיעים, בעלי בריתו של הנשיא, מעורבים בפרויקט. סרגיי אלכסשנקו, בכיר לשעבר בבנק המרכזי של רוסיה וכעת אופוזיציונר בולט, נשאל בבלוג אם טיחונובה אכן יכולה להשתתף בפרויקט שכזה אם היא הבת של הנשיא. "אם זה נכון, המשמעות היא שוולדימיר פוטין חצה 'קו אדום' שהוא בעצמו צייר עבורו".

 

פוטין שומר בסודיות כמעט מוחלטת את זהותם של בני משפחתו שלרוסים רבים אין מושג כיצד

נראות בנותיו. הציבור הרוסי לא יודע גם היכן מתגוררת גרושתו לודמילה. עם זאת, בנובמבר סיפר פוטין כי הוא רואה את בנותיו פעם או פעמיים בחודש.

 

לפי פרסומים שונים, מריה התגוררה בהולנד עד שמטוס מלזיה איירליינס MH17 הופל במזרח אוקראינה. רבים מ-298 ההרוגים בהתרסקות היו אזרחים הולנדים. ראש העיר שבה התגוררה קרא לגירושה והיא ברחה משם.

 

בית משפט ברוסיה הרשיע בסוף שנת 2014 את נבלני במעילה וגזר עליו 3.5 שנות מאסר על תנאי. אחיו של נבלני נשלח למאסר בפועל.  


פורסם לראשונה 29/01/2015 23:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר "קשין"
יקטרינה, זו את?
צילום: אתר "קשין"
מומלצים