שתף קטע נבחר

בטוחים בתוצאות הבחירות? עשו מזה כסף

האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה מזמין את הציבור לנבא את תוצאות הבחירות לכנסת ה-20. איך משתתפים ומה הפרס הכספי?

מעוניינים לזכות ב-1,250 שקלים? נבאו את תוצאות הבחירות: האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה קורא לציבור לנבא את התוצאות בבחירות לכנסת ה-20 שייערכו ב-17 במרס. איך משתתפים? לחצו כאן

 

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

באתר האיגוד יצטרכו המשתתפים למלא את פרטיהם האישיים, לרשום כמה מנדטים תקבל כל מפלגה ולהסביר כיצד להגיע לתחזיות המנדטים הללו. על המשתתפים יהיה לספק פירוט ברור של המודלים הסטטיסטיים וההנחות לבחירתם. התאריך האחרון להגשה הוא 14 במרס, שלושה ימים לפני הבחירות.


דוגמה להימור

דוגמה להימור
רשימה ניבוי מספר המנדטים בפועל ההפרש בין הניבוי לבין מספר המנדטים ריבוע ההפרש
א' 35 39 4 16
ב' 24 22 2 4
ג' 15 18 3 9
ד' 14 14 0 0
ה' 9 10 1 1
ו' 9 8 1 1
ז' 8 9 1 1
ח' 6 0 6 36
        מדד = 68

 

זהותו של הזוכה תוכרז לקראת סוף חודש מאי בטקס שיתקיים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במעמדו של נשיא האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה, פרופסור דוד שטיינברג. בנוסף לפרס הכספי בסך 1,250 שקלים תוענק לזוכה תעודה.

 

 

אז איך זה עובד? באתר האיגוד מוסבר כי הזוכה ייבחר על-ידי ועדת שיפוט של האיגוד על פי כמה קריטריונים. הראשון הוא ניבוי מדויק ביותר על-פי קריטריון מזעור הטעות הריבועית הממוצעת.

 

מדד זה מחושב באופן הבא: בכל רשימה יחושב ההפרש בין מספר המנדטים שקיבלה הרשימה לבין המספר המנובא. לאחר מכן יועלה ההפרש בריבוע ויחושב הסכום על פני כל המפלגות. לאחר חלוקה במספר המפלגות, תתקבל הטעות הריבועית הממוצעת.

 

בנוסף, מספר המנדטים צריך להיות כמובן מספר שלם. כמו כן, על המשתתפים להגיש נימוק ברור והגיוני לדרך שבה הושג הניבוי. במקרה של כמה משתתפים עם טעות ריבועית ממוצעת זהה, ייבחר הזוכה בהתבסס על הערכת השופטים את האופן שבו בוצע הניבוי ועל בסיס הנימוקים המדעיים. האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה הוסיף כי הוא מעודד את המשתתפים להשתמש במידע מהסקרים המפורסמים.

 

"זו פעם ראשונה שאנחנו עושים משהו מהסוג הזה ואנחנו מקווים שזה יצליח", אומר פרופסור שטיינברג. "אנו נמצאים בתקופה שבה הציבור נחשף מדי יום לסקר כזה או אחר שמבקש לנבא את תוצאות הבחירות".

 

שטיינברג, שמשמש גם כחבר סגל בחוג לסטטיסטיקה וביצועים באוניברסיטת תל אביב, סיפר כי הרעיון עלה בישיבת ההנהלה האחרונה שהתקיימה באוניברסיטה. "כולם היו בעד", אמר פרופסור שטיינברג.

 

לדבריו, מטרת התחרות היא לעודד קריאה ביקורתית של החומר הזה ולעודד אנשים לחשוב כמותית וביקורתית. "המשתתפים יצטרכו לקחת את החומר באמצעי התקשורת, בנוסף לידע האישי שלהם, ולהפוך את זה למשהו חדש. זה מעניין ומסקרן", אמר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קלפי בבחירות הקודמות
צילום: AFP
מומלצים