שתף קטע נבחר

אבא אריק אהב את המדבר

"במדבר לחם אבי את המלחמות הגדולות, לחם וניצח - מבצע סיני, שבו פיקד על חטיבת הצנחנים. ששת הימים, אז פרצה אוגדתו את המערך המצרי העיקרי בסיני. והנוראה מכולן, מלחמת יום כיפור, בה צלחה אוגדתו את תעלת סואץ והביאה למהפך ולניצחון". גלעד שרון בטקס חנוכת עיר הבה"דים על שם אביו

הקשר של אריק, אבי, לנגב הוא עמוק וארוך שנים. המפגש הראשון היה מלווה בתדהמה מסוימת. זה היה בנעוריו, וההבדל מאזור השרון, מכפר מל"ל, שם נולד וגדל היה מבלבל. בשרון הכל היה מוכר ומסודר, ההרים תמיד במזרח וברור היכן הצפון. הנוף ירוק, פרדסים נטועים בצפיפות ואתה כמו מוקף ועטוף תמיד, מוסתר ומוגן. הנגב לעומת זאת, היה משהו חדש. המרחבים הפתוחים, אתה רואה למרחוק וגם חשוף לעיניי כל. אין תוואי שטח ברור שיורה לך היכן הצפון. הכל גדול ופתוח ויבש.

 

האהבה למדבר עבור מי שלא גדל בו, היא מה שמכונה "טעם נרכש", היא איננה טרוויאלית. צריך להתרגל ליופיו של המדבר, לראות מעבר לאבק ולשממה. מעבר לחום המעלף בקיץ ולקור הנורא בחורף. מעבר ליובש שהוא המצב הרגיל, צריך היכרות אינטימית כדי להבחין ביופי ולהתאהב. עדר צבאים או יעלים. זאב, צבוע, להקת חגלות, עיט. אבל כידוע, קסמו האמיתי של המדבר, הם המים שכאילו אין בכלל, ובכל זאת - מעיין נסתר, גב מלא מים, הם סוד הקסם, הם העדות להיכרות האינטימית עם הואדיות, הנקיקים, והשבילים המוליכים אל המים החיים. 

 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון) (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עיר הבה"דים (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
עיר הבה"דים(צילום: בראל אפרים)

 (צילום: יוסי רוט) (צילום: יוסי רוט)
(צילום: יוסי רוט)

אריאל שרון ז"ל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אריאל שרון ז"ל(צילום: רויטרס)
 

והוא התרגל, והכיר, ולמד לאהוב. במדבר לחם אבי את המלחמות הגדולות, לחם וניצח - מבצע סיני, שבו פיקד על חטיבת הצנחנים. ששת הימים, אז פרצה אוגדתו את המערך המצרי העיקרי בסיני. והנוראה מכולן, מלחמת יום כיפור, בה צלחה אוגדתו את תעלת סואץ והביאה למהפך ולניצחון.

 

הקשר של אבי לנגב התחזק עוד יותר לאחר שמונה לאלוף פיקוד הדרום. הנוהג אצלו היה, שמי שמשרת בפיקוד, עובר עם משפחתו לבאר שבע. זה עשה טוב לפיקוד, ולמשפחות המשרתים, שהרוויחו יותר זמן יחד. וזה עשה טוב מאוד לבאר שבע, אז עיר הרבה יותר קטנה

 מאשר היום, בפריפריה, שאפילו הכביש הראשי אליה לא נסלל עדיין. כולי תקווה, שגם המחנה החדש והיפה הזה, יביא לחיזוק ולפריחת הישובים באזור, ושמשפחות המשרתים יבואו לגור ולהשתקע בסביבה. שהרי בסופו של דבר זה עם ומדינה שיש להם צבא ולא להיפך.

 

אריק, החליט על העברת בסיסי ההדרכה לנגב, בחר את המקום הזה, כאן, ליד צומת הנגב, וגם הניח את אבן הפינה. ומעכשיו יקרא המקום על שמו. אני בטוח שמעלליו הצבאיים יילמדו פה, אני תקווה שלא נזדקק לידע הזה ושהוא ישמש למטרות אימונים והרתעה בלבד. אבל אם כן נזדקק לו, שנדע להילחם בדרכו, שיהיה זה ניצחון מהיר ומוחלט.

 

הדברים נאמרו בטקס חנוכת עיר הבה"דים על שם ראש הממשלה לשעבר, אלוף (במיל') אריאל שרון ז"ל. הטקס נערך בקריית ההדרכה, במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ, חברי פורום המטה הכללי ובני משפחת שרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלעד ועומרי שרון, היום
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מומלצים