שתף קטע נבחר

בוגד פחות, משקיע יותר: קחי לך גבר נמוך

בחורים נמוכים עדיין נתפסים כפחות אטרקטיביים מבחורים גבוהים וחבל. עם כל כך הרבה יתרונות, אין סיבה שלא תתני גם לנמוכים הזדמנות

אתם וודאי מכירים את הקלישאה האמריקאית על נשים שמגדירות את גבר חלומותיהן בשלוש תכונות: "Tall, dark and handsome" (גבוה, שחום, ויפה תואר). כלומר, לא מספיק שהוא יהיה יפה תואר, חשוב להן להדגיש שיהיה גם גבוה. השאלה היא האם הקלישאה הזו היא מציאותית גם בארצנו הקטנטונת ובתקופה בה הסלבס הבולטים הם דווקא גברים נמוכי קומה כמו עופר שכטר, איתי תורג'מן, ציון ברוך ואלירז שדה?

 

רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר

 

לאחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר גברים נמוכים שמככבים בכותרות ותופסים לעצמן דוגמניות שגבוהות מהן בראש אחד לפחות. האם זוהי בשורה משמחת לקהילת הנמוכים? האם מתחיל כאן טרנד חדש? לצערי, התשובה היא לא. קראתי לא מזמן סטטיסטיקות שבוצעו מטעם אתרי היכרויות שונים בעולם שהצביעו על כך שיותר מ-50% מהנשים עדיין מסמנות "גבוה" בחיפוש בן זוג. ואגב, זה נכון גם כאשר הן בעצמן נמוכות מן הממוצע.

 

עכשיו בערוץ יחסים:

אישה גבוהה עם גבר נמוך - חשבי על היתרונות

נדלקתי עליו אבל הוא נמוך ממני. בעיה

 

למה זה קורה? ובכן, יש לא מעט סיבות, כאשר הבולטת שבהן היא שגבר גבוה מאז ומתמיד נחשב לגברי יותר, בעוד שגבר נמוך מזוהה כ"חסר גבריות". עוד סיבה היא שנשים לא רוצות שהילדים שלהן יירשו את "הגן הנמוך" מבן הזוג.

 

סיבה נוספת היא שלמרות שאנחנו חיים בשנת 2015 בעידן של שוויון זכויות ונשים חזקות, מסתבר שנשים, חזקות ככל שתהיינה, עדיין מחפשות גבר חזק שיגן עליהן ושיעטוף אותן, ובאופן לא מודע לפעמים, הרצון הזה מתחבר לגובה. נשים מרגישות יותר בטחון פיסי עם גברים גבוהים, אך האמת היא שזה שטויות, כי גובה ממש לא הופך אדם לחזק יותר. מה שבאמת משפיע על החזקה הם קריטריונים כמו מסת השריר, וכישורי הלחימה (כולנו למדנו מ"קרטה קיד" שלא צריך להיות גבוהים, שריריים או חזקים כדי לנצח בקרב פיסי).

 

דברים טובים באים באריזות קטנות. בדוק (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
דברים טובים באים באריזות קטנות. בדוק(צילום: Shutterstock)

 

אז נשים יקרות, אם עד עכשיו פסלתן גברים נמוכים באופן אוטומטי, אנא הקדישו מספר רגעים כדי לקרוא כמה סיבות למה כן כדאי לתת להם צ'אנס. נסו, ולא תתחרטו! מוכנות? אז ככה: פסיכולוגים אומרים שנמוכי קומה נוטים לפצות על העדר הגובה שלהם באמצעות הצלחה בתחומים אחרים בחיים כמו קריירה, ספורט, תפקידי ניהול, משכורות גבוהות וכדומה.

 

מכיוון שהם אינם שואבים את הביטחון העצמי שלהם מהמראה החיצוני, הם מתאמצים כדי להגיע להישגים אחרים בחיים שיעניקו להם את הביטחון הזה. לכן נראה הרבה אנשים נמוכים שהם מצליחנים, מוכשרים, מחזיקים בעמדות מפתח, וזאת לעומת אנשים שניחנו בגובה מרשים ומראה כללי טוב שנוטים להתאמץ פחות ועל כן גם משיגים פחות.

 

אין זה אומר שנמוכים בהכרח מצליחים יותר מגבוהים, ממש לא. אבל זה כן אומר שהם לרוב שאפתניים יותר. תחשבו רגע על המנהיגים השונים ברחבי העולם - שימו לב שרובם בכלל לא גבוהים. ראו את יאיר לפיד, בנט, הרצוג - אף אחד מהן לא ניחן בגובה מרשים במיוחד, אבל הם שחקנים בולטים בניהול המדינה שלנו.

הצורך הזה בפיצוי על העדר גובה בא לידי ביטוי לא רק בהישגים האישיים של אותו אדם, אלא גם באינטראקציה שלו עם הסביבה, ובמיוחד עם בת הזוג.

 

שאפתן ומצליחן אבל לא גבוה במיוחד. לפיד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שאפתן ומצליחן אבל לא גבוה במיוחד. לפיד(צילום: AFP)

 

זה אמנם לא הוכח מדעית אך ממה שאני רואה בשטח, גברים נמוכים נוטים לרצות יותר את האישה שלהם. כמובן שמדובר כאן בהכללה גסה, אך קראתי שנשים רבות מעידות על כך שגברים נמוכים הם יותר רגישים ופחות אגואיסטים בכל תחום יחסי האישות, וגם שמעתי זאת מלא מעט נשים שהשוו בין מערכות היחסים שלהן עם גבוהים לעומת נמוכים.

 

מונוגמיה בראש

אמנם יותר קשה להם למצוא בת זוג להתחתן איתה (כ- 18% פחות לעומת אנשים שלא מוגדרים כנמוכים), אך מצד שני, ברגע שהם מתחתנים, יש להם סיכוי של 30% פחות להתגרש. מחקר שנערך לאורך 30 שנה מטעם אוניברסיטת מישיגן וכלל למעלה מ-3000 זוגות בגילאי 23-45 , הוכיח כי גברים נמוכים הם בני זוג טובים יותר לעומת גבוהים, מכמה סיבות: ראשית, הם משקיעים יותר בעבודות הבית. שנית, הם מביאים משכורות גבוהות יותר הביתה, והחשוב ביותר - הם מונוגאמיים יותר ביחס לגבוהים.

 

 <<< עוד עדכונים - בפייסבוק של ערוץ יחסים >>>

 

יש גם יתרונות טכניים בלהיות עם גבר נמוך, בראשם שאפשר סוף סוף לומר שלום ולא להתראות לעקבים. תחשבו איזה כיף להיפטר אחת ולתמיד מנעלי העקב המעיקות. פשוט ברכה!

 

לסיום, לשאלה "האם דברים טובים באים באריזות קטנות", אפשר לומר באופן חד- משמעי שכן. כי יקירותיי, אני באמת מבינה את הרצון שלכן להיות עם גבר גבוה. זה משהו שהושרש לנו עוד מאז היותנו ילדות קטנות, אבל עשו לעצמכן טובה וצאו מהקיבעון.

 

 

עם יד על הלב, רוב הנשים הרווקות מתלוננות על כך שהיצע הגברים "הנורמליים" בשוק הדייטינג הוא מאוד מצומצם, אך תחשבו מה יקרה אם תשנו את הקריטריונים שלכן. ברגע שתאפשרו לגברים הנמוכים לעבור את הסלקציה הראשונית שלכן, תראו באורח פלא שפתאום היצע הגברים האיכותיים גדל באופן משמעותי.  בינינו, אם דוגמניות בינלאומיות "מרשות לעצמן" להיות בזוגיות עם גברים שנמוכים מהן בכמה ראשים, אין שום סיבה בעיני לפסול גבר איכותי רק בגלל שהוא לא הגיע למד הגובה הרצוי שלכן.

 

ואם מפריע לכן איך תיראו כזוג בעיניי הסביבה, ומה יגידו כולם - עזבו אתכן משטויות. תחשבו על טום קרוז ובנות הזוג הגבוהות שלו, ואם אתן רוצות דוגמה מגבולות ישראל - קחו את אביב גפן שנשוי לדוגמנית. בסופו של דבר, הכל הבל הבלים. מה שחשוב זאת האהבה.

 

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית למעלה מ-20 שנה ובעלת רשת משרדי השידוכים "דו-לב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
עדיין פוסלת נמוכים?
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים