שתף קטע נבחר

ליברמן תוקף את נתניהו: "ההתנצלות בפני טורקיה - טעות גדולה"

טורקיה החליטה להחרים כנס ביטחוני במינכן בעקבות השתתפות ישראל בו, וסיפקה בכך תחמושת לשר החוץ ליברמן - שתקף דווקא את ראש הממשלה: "מוכיח שוב כמה גדולה הייתה הטעות בהחלטה להתנצל בפני טורקיה"

טורקיה החליטה להחרים כנס בגרמניה בשל השתתפות ישראל וסיפקה עילה לשר החוץ אביגדור ליברמן לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה מוכיח שוב עד כמה הייתה גדולה הטעות בהחלטה להתנצל בפני טורקיה", הוא הצהיר בהתייחסו לניסיון הפיוס של נתניהו וארדואן לפני שנתיים.

 

רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר

 

היום (ו') בצהריים הודיע שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו על ביטול השתתפותו המתוכננת בוועידת מינכן השנתית לביטחון, והסביר כי "תכננתי להשתתף בוועידה אך משום שנציגי ישראל יישבו בשולחן המזרח התיכון, החלטתי לבסוף שלא להגיע", הוא צוטט בסוכנות הידיעות "אנטוליה".

נתניהו, ארדואן וליברמן. "אין סיכוי לשיקום היחסים" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נתניהו, ארדואן וליברמן. "אין סיכוי לשיקום היחסים"(צילום: AFP)

 

בתגובה תקף ליברמן: "כל עוד שולטת בטורקיה ההנהגה הנוכחית בראשות ארדואן וחבריו, אין סיכוי לשיקום היחסים בין שתי המדינות, משום שטורקיה של ארדואן היא מדינה שרק מעוניינת להתקיף ולנגח את ישראל ויש להתנהל מולה בהתאם ולעמוד על האינטרסים הישראליים".

 

את ישראל אמורה לייצג בוועידה משלחת בראשות השר יובל שטייניץ, וגם הוא גינה את ההחלטה: "ישראל מביעה פליאה על הצעד הטורקי. ישראל תשתתף בכל ועידה בינלאומית חשובה על אפם וחמתם של הטורקים". לדבריו, "ההחרמה הטורקית מהווה למעשה הזדהות עם האיסלאם הרדיקלי, וקבוצות טרור כגון האחים המוסלמים וחמאס, ויותר משהיא פוגעת בישראל - היא מטילה צל כבד על עתידה של טורקיה ועל אופייה".

 

הרצוג: הטורקים בחרו בצד הלא נכון

בניסיון לסיים את המשבר בין ישראל לטורקיה, התנצל נתניהו באופן רשמי לפני שנתיים על תוצאות תקרית המשט לעזה במאי 2010, שבה נהרגו תשעה טורקים מאש חיילי צה"ל. מלשכת נתניהו נמסר אז כי הוא וארדואן הגיעו להסכמה על חידוש היחסים התקינים בין המדינות והפסקת ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל ומפקדיו. בסוגיית הפיצויים שדרשה טורקיה סוכם כי ישראל תעביר כסף לקרן הומניטרית.

 

 

גם המועמד לראשות הממשלה יו"ר העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, שאמור לנאום בפני המליאה המרכזית בוועידה לביטחון אירופה מחר בערב, אמר בתגובה לצעד הטורקי כי "כל מדינה צריכה לבחור אם היא נמצאת בצד של הקיצונים או בצד של המתונים, במסגרת המאבק האזורי בדאעש ואיראן. מצער שהטורקים בוחרים את הצד הלא נכון".

 

נתניהו כבר ספג השבוע ביקורת מצד ח"כ הרצוג, שקרא לראש הממשלה להתייצב לראשונה לעימות בחירות.

בליכוד השיבו היום לפנייה הזאת בסרטון משלהם שבו נראה נתניהו יושב על ספה, אוכל פופקורן וצופה בהרצוג מזמין עימות ומגחך.

 

במחנה הציוני הצהירו בתגובה לסרטון: "ביבי ברח, ברח מעימות עם הרצוג. ברח מלתת תשובות לאזרחי ישראל על שלל הכישלונות שלו. ביבי בורח כי הוא מפחד להסביר איך בשש השנים שלו בשלטון כל ילד שלישי בישראל רעב, זוגות עובדים לא גומרים את החודש ובתי החולים נמצאים בקריסה. ביבי מפחד כי הוא יודע שמיליוני אזרחיות ואזרחים כבר לא פראיירים - הם לא מפחדים. בעוד חודש וחצי אנחנו ומיליוני אזרחיות ואזרחים בישראל נוריד את המסך על הסרט הרע של ביבי ונחליף אותו במחנה הציוני".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
נתניהו וליברמן (ארכיון)
צילום: גיל יוחנן
מומלצים