שתף קטע נבחר

המסע לפינלנד: אטרקציות קייציות בארץ האגמים

אגמים עצומים, טבע פראי, טירות ומבצרים מהמאה ה-19, נופים קסומים ועוצרי נשימה ושלל אטרקציות לכל המשפחה. פינלנד הפכה ליעד התיירותי החם של השנה, ותשתתף בפעם הראשונה בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתיערך בגני התערוכה בת"א. אספנו מספר אטרקציות שוות במיוחד לטיול קייצי בפינלנד. ואף מילה על שלג

המדינה הצפונית מכונה "ארץ אלף האגמים", אך בפועל יש בה 80 אלף. בחורף הקור מכה בה והיא מושלגת כולה, אך בקיץ היא מוארת במשך כמעט 24 שעות ביממה ומזמנת שלל פעילויות מהנות לכל המשפחה. החל מטיולים בטבע וטבילה באגמים הכחולים, עבור בפסטיבלים וחגיגות צבעוניות ועד לביקור במוזיאונים ובפארק המומינים המפורסם.

 

ביבי חביבי // החדש של נוי אלוש // רק ב-ynet 

 

לקראת תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית - IMTM, שתיערך החודש (10-11/2) בגני התערוכה בתל-אביב ולרגל העובדה שזו הפעם הראשונה בה פינלנד לוקחת חלק במאורע - אספנו מגוון אטרקציות קייציות שיגרמו לכם להעלות על המטוס הראשון בדרך למדינה הצפונית.

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

סואומנלינה: לחובבי ההיסטוריה

טיול בפינלנד לא יהיה שלם ללא ביקור באי היפהפה הזה ובמצודה ההיסטורית ששוכנת בו, ומהווה את אחת מן האטרקציות החשובות במדינה הקרה ובבירה הלסינקי בפרט. סואומנלינה (בפינית: Suomenlinna), שוכנת על קבוצה של חמישה איים המחוברים זה לזה באמצעות גשרים או ברצועת אדמה, וממוקמת דרומית-מזרחית למרכז העיר. ההגעה אליה דורשת הפלגה קצרה במעבורת, היוצאת מהמזח שבכיכר השוק של הלסינקי הישר אל האי ואל המצודה העתיקה, שאף הוכרזה בשנת 1991 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו.

 

רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

מדובר במבצר ימי שנבנה בשנת 1748 על ידי השבדים, במטרה להגן על האזור מפני התפשטות האימפריה הרוסית. כיום, היא מהווה מוקד משיכה מרכזי לתיירים מכל העולם, ומספקת ל-900 התושבים המתגוררים בה פרנסה לא רעה. האטרקציות המרכזיות במקום מופיעות בדמותם של שישה מוזיאונים פעילים המציגים את ההיסטוריה של הצבא הפיני לצד מבחר של כלי נשק עתיקים ואלפי צעצועים מראשית המאה ה-19 ועד ימינו. כמו גם, עומדת במקום צוללת ששימשה את הצי הפיני בימי מלחמת העולם השניה, וניתן להיכנס אליה ולבחון אותה מקרוב. עוד במקום: מרינה אליה ניתן להגיע באמצעות סירות פרטיות ובית מלון קטן.

 

הפארק הלאומי Nuuksio: לאוהבי הטבע

האטרקציה הבאה מומלצת במיוחד לאוהבי הטבע, אך לא רק להם. הפארק הלאומי, שממוקם מרחק קצר מהלסינקי, מוכר בשל השבילים היפהפיים שבו, צמרות העצים הירוקים, הנהרות והאגמים הכחולים. הפארק משמש גם כביתם של איילים וסנאים מעופפים, בהם ניתן לפגוש במהלך השהייה במקום. 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

אטרקציות נוספות שמזמן הפארק היפהפה מופיעות בדמותם של מסלולי סקי לגולשים ומסלולי הליכה קלילים, שגם אלו שאינם מיטיב לכת יצלחו אותם בקלות יתרה. לצד אלו, מתקיימות שם בחודשי הקיץ תחרויות חתירה בקייאקים ותחרויות שחייה באגמים הקפואים (!). ואם תרצו לבלות את הלילה בפארק - תוכלו ללון באתר הקמפינג שמקום, או לחלופין, בבקתות החמימות ששוכנות שם ומיועדות בדיוק למטרה זו. כי ביננו, להירדם עם סנאים מעופפים מעל הראש זו חוויה שאסור לפספס.  

 

העיר טורקו: לחובבי האופניים

רבים מאלו שהזדמנו בעבר לקבוצת האיים השוכנת בקרבת עיר הנמל טורקו (Turku), הממוקמת בחופה הדרום-מערבי של פינלנד, סבורים שהנוף הנשקף ממנה הוא היפה והמרשים ביותר שראו אי פעם. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהמראה המרשים ועוצר הנשימה של האיים המקובצים יחדיו הוא באמצעות טיול אופניים ספורטיבי ומהנה באזור. לצד מסלול האופניים המרשים, מומלץ גם לבקר בטורקו, העיר החמישית בגודלה בפינלנד וגם זו המשמשת כבירה הדתית של המדינה.

 

 

איי אלאנד: לחובבי הכנסיות

קבוצת האיים אלאנד (בשבדית: Åland) עלולה להטעות אתכם ולגרום לכם לתהות האם אתם עדיין בתחומי פינלנד, או שמה חציתם את הגבול לשבדיה השכנה. אזור אלאנד, הכולל כ-6,500 איים - רבים מהם אינם מיושבים בשל גודלם הקטן ובשל העובדה שהם מורכבים משוניות וסלעים - שוכן בקרבת החוף השבדי. קרבתם של האיים לשבדיה משפיעה גם על התרבות המקובלת בהם, שקרובה הרבה יותר לזו השבדית מאשר לפינית. כך למשל, כמעט כל תושבי אלאנד הם שבדים מבחינה אתנית, והשפה המדוברת שם היא שבדית. עם זאת, הם נושאים דרכונים פיניים עם הכיתוב: Åland

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

האזור הציורי יזמן לכם נופים מרהיבים, כמו גם כנסיות עתיקות והיכרות עם העבר ההיסטורי של המקום. מומלץ לבקר במקום בימי הקיץ החמימים, שכן אז הוא הופך לאטרקטיבי במיוחד בשל מסלולי האופניים החוצים אותו וכן בזכות האטרקציות הימיות שירשימו כל חובב ספורט ימי באשר הוא.

 

סבונלינה: לאוהבי האופרה

אם אתם אינם נמנים בין חובבי האופרה והכותרת כמעט וגרמה לכם לחלוף על פני האטרקציה הבאה, תחשבו פעמיים. אמנם, העיר סבולינה (Savonlinna) הממוקמת באזור הדרומי של פינלנד, נחשבת למרכז תרבותי וידועה בפסטיבל האופרה שנערך בה ובעיירות הסמוכות לה מדי קיץ, אך היא מזמנת שלל אטרקציות נוספות ומהנות.

 

העיר, שבנויה על שרשרת איים שמחוברים ביניהם בגשר, מציעה למבקרים בה היצע קולינרי רחב, החל ממסעדות הפועלים בשוק המקומי ועד למסעדות המצוינות השוכנות על שפת האגם ובסמוך למרינה. ממנה, אגב, ניתן לצאת לשייט באזור פונקאהאריו היפהפה.

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

אך עם כל הכבוד לאופרה ולמסעדות, האטרקציה המרכזית בסבונלינה היא דווקא מבצר ענק בעל 3 צריחים, שנקרא Olavinlinna. המבצר, שהכניסה אליו היא בתשלום, בנוי על אי בתוך האגם, והגישה אליו היא באמצעות גשר. בתוך המבצר יחכה לכם מוזיאון קטן, המספר את תולדות בנייתו. בימי פסטיבל האופרה, משמש המבצר כבמה מרכזית להופעות, בשעות הערב הוא הופך לאולם אירועים יוקרתי ונחשק, ומשמש כמקום לחתונות. במקום ישנם גם לא מעט אתרי קמפינג שונים, ולכם ניתנת האפשרות לבחור האם אתם מעוניינים להעביר את הלילה על שפת האגם, שמשמש גם כאתר מבוקש לאטרקציות ספורטיביות או דווקא ביער הפראי ששוכן לא רחוק משם.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

  • לפרטים על פסטיבל האופרה: באתר

 

פורבו: לחובבי העתיקות

50 קילומטר מזרחה מהלסינקי, שוכנת אחת הערים העתיקות בפינלנד: פורבו (Porvoo). העיר הציורית ממוקמת על "דרך המלך", אחת מהדרכים העתיקות ביותר במדינה, היוצאת משטוקהולם, עוברת דרך טורקו והלסינקי ומגיעה עד לויבורג, ששייכת היום לרוסיה. 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

האטרקציה המרכזית בעיר היא דווקא העיר העתיקה, המזמנת למבקרים בה מפגש מרגש עם המבנים העתיקים והרצפות הצפופות המאפיינות את רחובותיה. כמו גם, המוזיאונים הקטנים, הגלריות והמחסנים המשמרים את ההיסטוריה השבדית של פינלנד. במקום יחכו לכם גם מגוון חנויות בוטיק ומזכרות, ושוק צבעוני שמהווה תפאורה נפלאה לעברה ההיסטורי של העיר.

 

ארץ האגמים: לחובבי המים

פינלנד ידועה באגמים העצומים ומעוררי הקנאה הזורמים בה, ומעניקים לה מלבד נוף משגע וכמות מים בלתי נגמרת, גם אפשרויות תיירותיות רבות ומגוונות. כך למשל, יותר מכ-188,000 מהאגמים הללו משמשים כאתרים טבעיים ומבוקשים לספורט ימי, דייג ושיט. כמו גם, הם מאפשרים לתושבים ולתיירים הפוקדים אותה ליהנות מתחושת שלווה עילאית ומשקיעות עוצרות נשימה. האגם המרשים ביותר במדינה הצפונית הוא הלייקלנד, שממוקם במזרח פינלנד ומהווה מוקד משיכה לתיירים הן בזכות האטרקציות הרבות שהוא מספק והן בשל יופיו המרהיב.

 

לפלנד: לחובבי ההרפתקאות

ארצם של בני הסאמי (או הלאפים), משתרעת מצפון נורבגיה דרך פינלנד ושוודיה ועד לרוסיה, כאשר שטחה של לפלנד הפינית הוא כ-90 אלף קמ"ר בחלקה הצפוני של פינלנד. ביקור בה במהלך חודשי הקיץ יזמן לכם היכרות עם התרבות המרתקת של בני השבט, כמו גם מסלולי הליכה רבים בין צמחייה ירוקה ויפהפייה ושעות אור אינסופיות.

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ואם כבר הזדמנתם למקום, אל תפספסו ביקור בעיר רובניימי (Rovaniemi), בירת לפלנד הפינית ובמוזיאון ארקטיקום (Arktikum), העוסק בתרבות אנשי הסאמי. כמו גם, מומלץ להגיע לביקור בכפרו של סנטה קלאוס, הממוקם כ-8 ק"מ צפונית לעיר. גם חיי לילה סוערים יש ברובניימי, וניתן אף לצאת ממנה למגוון סיורי הליכה, טיולי אופניים ודייג.

 

עם הילדים: 4 אטרקציות לטיול משפחתי

 

פארק עולם המומינים בנאאנטאלי

עיירת החוף נאאנטאלי (Naantali) הממוקמת בדרום מערב פינלנד היא יעד נפלא לחופשה, ומזמנת למבקרים בה שלל בתי קפה, שוק פשפשים צבעוני וחנויות לממכר דברי אמנות ייחודיים. לחובבי הפינוקים, ישנו בעיירה גם מלון ספא מפנק הקרוי בשם המאוד לא מקורי - נאאנטאלי ספא. אך עם כל הכבוד לבתי הקפה והחנויות, האטרקציה המרכזית באזור היא פארק המומינים שנמצא לא רחוק משם, באי קאילו (Kailo) ששוכן בסמוך לטורקו שבפינלנד.

 

הפארק הצבעוני מוקדש כולו לספרי המומינים של טובה ינסון, וממוקם באמצע האגם שבאי הקטנטן. האי עצמו מיוער כולו בעצי אורן, על ענפיו מזמרות ציפורים ובין השבילים הציוריים מתרוצצים סנאים. האטרקציה המרכזית בפארק היא בית המומינים - בית כחול ועגול בגודל טבעי שפתוח למבקרים. ביקור זו יזמן לכם מפגש עם מרתף הריבות של מומינאמא, מכונת הכתיבה של מומינאבא, אוסף הפרפרים של המיולין ועוד. כמו גם, ניתן להתרשם במקום מבתי השמנטפים האילמים, ביתה של הגרוק המקפיאה ומהגשר של סנופקין ומומינטרול שליד הנחל.

 

פארק המדע Heureka

מרכז המדע הפיני מהווה אטרקציה תיירותית תוססת וחינוכית לכל הגילאים. במקום מוצגות תערוכות שונות ואינטראקטיביות בנושאי המדע והאסטרונומיה, וההסברים מתבצעים בשלוש שפות: פינית, שוודית ואנגלית. הפארק ממקום כ-15 דקות נסיעה ברכת ממרכז העיר הלסינקי, ובמהלך חודשי הקיץ  הוא פתוח למבקרים במשך רוב היום.

 

פארק המים Serena

בילוי באתר הבא מבטיח הנאה צרופה לכם ולילדים. מדובר בפארק המים הגדול ביותר בסקנדינביה, שכולל מגוון של בריכות שחייה, ג'קוזי ואינספור מגלשות מים מפותלות. בחודשי החורף מציע המקום גם מרכז סקי גדול ומקצועי. הגישה לפארק נוחה למדי, וניתן להגיע אליו באמצעות אוטובוסים שיוצאים ממרכז הלסינקי.

 

פארק השעשועים Linnanmäki

בדומה לפארק המים, גם האתר שלפניכם הוא גן עדן לילדים: במקום רכבות הרים, אפשרות לצניחה חופשית ואפילו מופע זיקוקים לילי. אטרקציה נוספת בפארק מופיעה בדמותו של אקווריום ענק שמתחבר לים, ומציג את העולם הפראי שמתרחש שם. לאורך האקווריום ישנה מנהרה, המאפשרת לעוברים ושווים להתרשם מהכרישים ומדגים נוספים השוחים ממש מעבר לזכוכית. ואם כל זה לא מספיק, התשלום לפארק ולאטרקציות השונות - נתרם כולו לארגוני רווחה שונים המסייעים לילדים במצוקה.

 

גן החיות של הלסינקי - Korkeasaari

גן החיות הזה הוא הוותיק ביותר מבין גני החיות השונים שהוקמו לאורך השנים במדינה. הוא הוקם בשנת 1889, ומספק לבעלי החיים המתגוררים בו סביבה טבעית ונעימה. ומי הם הדיירים? מיני חיות וכאלף סוגי צמחים שהובאו למקום מארצות שונות ובעלות אקלים חמים יותר מזה השורר בפינלנד - החל מיערות הגשם, עבור בפסגות הרים ועד לביצות יבשתיות.

 

כך למשל, תוכלו להנות ממתחם האמאזונאס ומהקופים המקפצים בין העצים, מהמתחם האפריקאי ומהלטאות והצבים המנמנמים להם בשלווה בטמפרטורה החמה ששוררת במקום. ולאוהבי החרקים והנחשים - אותם תוכלו לפגוש באזור האינדונזי, ומשם לעבור אל פסגות ההימלאיה אל נמר השלג, הגמלים והפנדות הזעירות. לצד אלו, ניצבים בגנים טירות אבן ומבנים ישנים שיזכירו לכם שלמרות הכל אתם עדיין באירופה.

 

תודה לשגרירות פינלנד על הסיוע בהכנת הכתבה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
פינלנד. קשה שלא להתאהב
צילום: shutterstock
מומלצים