שתף קטע נבחר

"רוסיה לא יכולה לשרטט מחדש גבולות בכוח"

במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן לצד קנצלרית גרמניה מרקל, אמר נשיא ארה"ב אובמה שהעיצומים נגד מוסקבה בגין התערבותה באוקראינה יעמדו על כנם: "בידודה של רוסיה יחריף אם לא תשנה את מדיניותה התוקפנית"

"רוסיה לא יכולה לשרטט מחדש את גבולות אירופה באמצעות כוח". כך אמר היום (יום ב') נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן לצד קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

 

עוד חדשות בעולם :

החטוף שב: דאעש יותר דמוקרטי מהמערב

שואב אבק רובוטי אכל לאישה את השיער

סין: נער שהוצא להורג זוכּה אחרי 18 שנים

הלאה ז'ראר, איזה מבטא הכי סקסי בעולם?

 

אובמה ומרקל דנו בפגישתם במשבר באוקראינה, באיום מצד ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בבעיות הכלכליות של אירופה על רקע עליית הממשלה החדשה ביוון ובמשא ומתן עם איראן. הנאום שנקבע לראש הממשלה בנימין נתניהו מול שני בתי הקונגרס - שבועיים לפני הבחירות בישראל - אינו הנושא המרכזי בפגישה בין שני המנהיגים, אבל הוא ממשיך לעשות כותרות בתקשורת האמריקנית.

 

אובמה ומרקל בבית הלבן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אובמה ומרקל בבית הלבן(צילום: רויטרס)

המשבר בין המערב לבין רוסיה בשל התערבותה במזרח אוקראינה עומד בלב המפגש בין אובמה לבין מרקל. הנשיא האמריקני הוא זה שדחף להטיל סנקציות על מוסקבה, וכעת שוקל ממשלו לחמש את הממשל הפרו-מערבי בקייב מול התוקפנות הרוסית. אולם מרקל, שדיברה בשנה האחרונה עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין 40 פעמים, מובילה מנגד מאמץ לפתרון של שלום באוקראינה.

 

אובמה אמר שהוא ומרקל הגיעו להסכמה להשאיר את העיצומים על רוסיה על כנם כדי להבהיר למשטרו של פוטין שאם ימשיך במסלול התנהגותו הנוכחי הוא יחריף את בידודו משאר העולם. לדברי הנשיא האמריקני, התוקפנות הרוסית רק חיזקה את איחוד המערב, והוסיף שהוא מעודד פתרון דיפלומטי לסיום המשבר עם רוסיה בסוגיית אוקראינה. עם זאת, הוא הוסיף כי אם הדיפלומטיה לא תעבוד אז ארה"ב תשקול לחמש את האוקראינים.

 

עוד אמר הנשיא האמריקני שהוא והקנצלרית הסכימו להתקדם במדיניות הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) ולחזק את נוכחות נאט"ו במזרח אירופה, ולעבוד בשיתוף פעולה עם קרן המטבע הבינלאומית כדי להעביר לאוקראינה סיוע כלכלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים