שתף קטע נבחר

ארדואן: אני שוביניסט? תראו את היהודים!

נשיא טורקיה מואשם בפגיעה בזכויות הנשים. תגובתו: "היהודים אומרים 'ברוך שלא עשני אישה'. אותם לא תוקפים". וסוף סוף: הוא התגבר על הטכנופוביה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מואשם כבר כמה שנים בפגיעה בכבוד הנשים וזכויותיהן, וכמו שקורה לעתים קרובות - מסתבר שאין לו דרך טובה יותר להתמודד עם הבעיה מאשר להסיט את האש לכיוון אחר, עם עדיפות לישראל והיהודים.

 

עוד חדשות בעולם :

 

העיתון "הורייט" דיווח בסוף השבוע כי במהלך דברים שנשא ארדואן במחוז בורסה בטורקיה הוא יצא נגד הגזענות, האפליה והאיסלאמופוביה, ואז תהה מדוע מבקריו אינם תוקפים את היהודים בשל יחסם לכאורה לנשים.

ארדואן. התחדש גם בחשבון טוויטר (צילום: AP) (צילום: AP)
ארדואן. התחדש גם בחשבון טוויטר(צילום: AP)

"אני פונה לאלה שמדברים על זכויות האישה. למה אתם לא משמיעים קול נגד היהודים שמודים לאלוהים בתפילותיהם על שלא עשה אותם אישה?", אמר ארדואן.

 

ממשלתו האיסלאמית של ארדואן מתמודדת זה שנים עם ביקורת והאשמות שלפיהן היא מנסה לעקור את העקרונות החילוניים של המדינה ולהגביל את חירויות האזרח של הנשים. ארדואן כבר גרר בעבר ביקורת מצד ארגונים פמיניסטיים כשהכריז כי כל אישה בטורקיה צריכה להביא לעולם שלושה ילדים וקידם הצעות שיגבילו את הזכות להפלה ולשימוש בגלולת היום שאחרי.

 

בנובמבר אשתקד יצא ארדואן בהתקפה בוטה על הפעילות למען זכויות הנשים, כשאמר כי נשים אינן שוות לגברים וטען כי הפמיניסטיות דוחות את רעיון האמהוּת. במהלך ועידה באיסטנבול שעסקה בזכויות הנשים אמר ארדואן, מוסלמי אדוק, כי ההבדלים הביולוגיים בין נשים לגברים פירושם שהם אינם יכולים למלא את אותם תפקידים בחיים.

 

"האיסלאם הגדיר את תפקידה של האישה (בחברה): אמהוּת", אמר ארדואן לקהל של נשים, שבו ישבה גם בתו שלו, סומיה. "יש אנשים שיכולים להבין זאת, ויש אחרים שלא. אי אפשר להסביר את זה לפמיניסטיות כי הן אינן מקבלות את עקרון האמהות. אני יכולתי לנשק את רגליה של אמי, כי הן הריחו כמו גן העדן. אמהוּת היא משהו אחר".

מפגינים נגד חוק שיזם ארדואן נגד הפלות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מפגינים נגד חוק שיזם ארדואן נגד הפלות(צילום: AFP)

ארדואן אמר אז כי נשים אינן יכולות לקבל יחס שווה לשל גברים, "מפני שזה נוגד את הטבע האנושי. המאפיינים שלהן, ההרגלים שלהן והנתונים הפיזיים שלהן שונים.... אי-אפשר להציב אימא המניקה את תינוקה באותה משבצת כמו גברים. אי-אפשר לגרום לנשים לעשות כל סוג של עבודה כמו גברים, כפי שעשו במשטרים הקומוניסטיים. אי-אפשר לומר להן לצאת לחפור באדמה. זה נגד הטבע העדין שלהן".

 

בינתיים, על דבר אחד לפחות שינה ארדואן - כנראה - את דעתו. אחרי שהגדיר את הרשתות החברתיות "סכינו של רוצח", הכריז בגאווה שהוא אינו מנוי בטוויטר

וניסה להגביל את פעילותן של הרשתות בתוך טורקיה, השיק סוף-סוף ארדואן חשבון בטוויטר ופרסם מקולומביה, שם הוא נמצא כעת בביקור ממלכתי, את הציוץ הראשון שלו אי פעם.

 

החשבון שבו משתמש ארדואן שימש בעבר את תומכיו, אבל כעת השתלטו עליו הוא ואנשיו והם יפרסמו ממנו את הציוצים הנשיאותיים. בפברואר אשתקד אמר ארדואן: "אין לי שום קשר לטוויטר. אין לי כל כך הרבה זמן פנוי בכל מקרה. אני עובד יום ולילה". עמדתו הנחרצת נגד רשתות חברתיות התעצבה במידה רבה אחרי שאלה שימשו לארגון המחאה החברתית נגדו ביוני 2013.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ארדואן. "למה נגד היהודים לא משמיעים קול?"
צילום: AP
מומלצים