שתף קטע נבחר

דיווח: המרגל שלכד חיזבאללה סיכל התנקשות באולמרט

תגלית נוספת בפרשת המרגל שארגון הטרור השיעי טוען כי שיתף פעולה עם ישראל: העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח כי חיזבאללה תכנן להתנקש בחייו של ראש הממשלה לשעבר בתגובה לחיסול עימאד מורנייה - שאירע בכהונתו

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר (יום ד') מפי גורמים פוליטיים "הנמצאים בקשר הדוק עם חיזבאללה" כי ארגון הטרור השיעי תכנן להתנקש בראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בתגובה להתנקשות בבכיר הארגון עימאד מורנייה, שיוחסה לישראל. על פי הפרסום שיש לציין כי אין לו אישור מכל מקור אחר, מי שהכשיל את ניסיון ההתנקשות הוא איש הארגון, מוחמד שורבא, שלאחרונה טען חיזבאללה כי ריגל לטובת ישראל.

 

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

העיתון, בבעלות קטארית, לא מסר פרטים נוספים על המועד שבו תוכננה ההתנקשות וכיצד סוכלה, אך הבטיח לפרסם במהלך היום פרטים נוספים. על פי הגורמים ששוחחו עם העיתון, שורבה גם סייע לסכל פיגוע בשגרירות ישראל באזרבייג'ן בשנת 2009. המבצעים של הפיגוע הופתעו מכך שמנגנוני הביטחון ציפו להם וידעו מראש על מהלכיהם.

תמונתו של מוחמד שורבא, כפי שפורסמה בתקשורת הערבית  ()
תמונתו של מוחמד שורבא, כפי שפורסמה בתקשורת הערבית
 

בחודשים האחרונים פורסם כי שורבא כיהן כראש ענף במנגנון פיגועי חיזבאללה מחוץ ללבנון. ברשת "אל-ג'זירה" נטען כי בחקירתו עלה כי הוא יזם את הקשר עם המוסד הישראלי והציע לו לשתף עם סוכנות הביון פעולה.

 

עוד נטען כי במשך שנים רבות סיפק שורבא למודיעין הישראלי מידע חשוב על פעילות חיזבאללה בחו"ל וסייע לסכל פעולות נקמה שתכנן חיזבאללה אחרי ההתנקשות במורנייה בפברואר 2008. על פי "אל-ג'זירה", המידע שהוא העביר סייע למעצרם של כמה פעילי חיזבאללה בכמה מדינות, האחרונה שבהן הייתה פרו. 

 

פרסומים אחרים סברו כי שורבא גם סייע בהתחקות אחר מבצעי הפיגוע בבורגס ב-2012 שכוון נגד תיירים ישראלים. הוא גם הוזכר כמי שבעבר היה אחראי על אבטחתו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ()
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
 

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט (צילום: נועם מושקוביץ, וואלה) (צילום: נועם מושקוביץ, וואלה)
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט(צילום: נועם מושקוביץ, וואלה)

המזכ"ל נסראללה הודה בעצמו לפני כמה שבועות בראיון לרשת "אל-מיאדין" כי חיזבאללה אכן חשף משת"פ "שגויס על ידי

ארצות הברית וישראל". הוא סיפר כי בחקירתו הוא חשף את כל המידע שהעביר לישראל וכן את מהות הקשר בינו לבינם.

 

עם זאת, ניסה נסראללה להקטין את מעמדו. הוא אומנם הודה כי שורבא היה חלק מיחידה משמעותית בארגון אך דחה את הפרסומים "המוגזמים" בכלי התקשורת השונים לפיהם הוא היה אחראי על מערך האבטחה, על המערך הרקטי של הארגון או מעורב בדרך כלשהי לחיסול של בכירי הארגון מורנייה וחסאן לקיס. נסראללה טען כי לאיש לא הייתה קירבה לתשתית הצבאית של הארגון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים