שתף קטע נבחר

"לחקור הדלפת פרטים מהדו"ח נגד נתניהו ע"י אנשי לשכתו"

מבקר המדינה ביקש לחקור את העיתונאי רביב דרוקר, לאחר שחשף את דו"ח "ביביטורס". כעת, דורש דרוקר לחקור באותו הליך את אנשי לשכת ראש הממשלה שהעבירו לעיתונאים חלקים מקלים מדוח המבקר בעניין נתניהו. הליכוד: לא היו דברים מעולם

האם פרטים מדו"ח מבקר מדינה שמוגדר עדיין חסוי דלפו לעיתונאים על ידי לשכת ראש הממשלה? העיתונאי רביב דרוקר, מי שחשף בשבוע שעבר את טיוטת המבקר בפרשת "ביביטורס", שלפיה נמצאה "תמונה קשה המצביעה על קבלת טובות הנאה", דורש הערב (יום ה') ממבקר המדינה לפתוח בהליכים כנגד גורמים בלשכת ראש הממשלה בשל עבירה על החוק לכאורה. לאחר שחשף דרוקר את טיוטת דוח המבקר, שהוסתרה מעין הציבור במשך תקופה ארוכה, פנה מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח נגד דרוקר בהליכים בשל פרסום חומרי ביקורת ללא אישור.

 

כעת דורש דרוקר מהמבקר לנקוט גישה זו גם כלפי הדלפות מדו"ח המבקר בעניין הוצאת בית ראש הממשלה נתניהו, שעתיד להתפרסם בשבוע הבא. היום דיווחו מספר עיתונאים, כי גורמים שראו את הדו"ח סיפרו שמדובר בדו"ח רך ונוח לראש הממשלה.  

לוקחים את הזמן. היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מבקר המדינה (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי) (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)
לוקחים את הזמן. היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מבקר המדינה(צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)
נתניהו. יזכה לדוח רך ממבקר המדינה? (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נתניהו. יזכה לדוח רך ממבקר המדינה?(צילום: AFP)

בבלוג שלו כותב דרוקר: "לפני כשבוע הגשת בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט בהליכים כנגדי על כך שציטטתי פרטים מטיוטה של דו״ח מבקר המדינה. אני מבקש להסב את תשומת לבך לכך שאנשיו של מר בנימין נתניהו מעבירים לעיתונאים פרטים לכאורה מתוך דו״ח מבקר המדינה, שאמור להתפרסם רק ביום שני הקרוב. לפי מקורות מוסמכים, דוברי ראש הממשלה בעניין זה הם ניר חפץ ויעקב בורובסקי, לשעבר יועץ המבקר למלחמה בשחיתות והם מוסרים לעיתונאים פרטים שעוד לא פורסמו מהדו״ח, שכנראה הועבר אליהם על ידך, בניגוד לאותו סעיף 28 לחוק מבקר המדינה, שאוסר עליהם לעשות זאת.

 

דרוקר מוסיף: "אני משוכנע שאתה תגיש באופן מיידי תלונה זהה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לנקוט בהליכים גם כנגד ראש הממשלה. אין לי ספק שלא תנקוט איפה ואיפה ואולי אפילו תייחס חומרה מיוחדת לעובדה שלא מדובר בסתם עיתונאי, אלא ראש הממשלה בכבודו ועצמו ובמיוחד לאחר שאותו ראש ממשלה הדגיש בהודעות התגובה שלו לפרסום שלי, שמי שיפרסם את הידיעה, או יחזור עליה צפוי למאסר". הוא חותם את מכתבו בציניות וכותב: "אין צורך לחזור אליי עם תשובה למכתב זה. אני משוכנע שאקרא על מכתבך הפומבי ליועהמ״ש בתקשורת".

 

יש לציין כי על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה,

 וכן של פרקליט המדינה, מונחת עמדת המבקר לופיה יש חשש לפלילים בהתנהלות מעון ראש הממשלה. עד כה, לא התקבלה כל החלטה של השניים בנושא. זאת ועוד, על שולחנו של היועמ"ש, מי שנחשב לכזה שמקבל החלטות באיטיות רבה, מונחת זה מספר חודשים דרישה של ח"כ איתן כבל לחקור את נתניהו על הדלפת מצגת סודית ביותר במהלך מבצע "צוק איתן". גם בנושא זה לא קיבל היועץ כל החלטה.

 

מהליכוד נמסר בתגובה לטענה על ההדלפות: "לא היו דברים מעולם".

 

מורן אזולאי השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבישג שאר-ישוב, גיל יוחנן
המבקר. דוח רך?
צילום: אבישג שאר-ישוב, גיל יוחנן
מומלצים