שתף קטע נבחר

כשר ואיכותי

רשמים מיריד היין הכשר במטרופוליטן פביליון

ביום שני האחרון נערך ב"מטרופוליטן פביליון" הסמוך ליוניון סקוור יריד המזון והיין הכשר הנקרא Kosher Food & Wine Experience. עשרות דוכנים הציגו למעלה מ-400 סוגים של יין כשר.

"המטרה שלנו היא להציג את המגוון הרחב של היינות הכשרים ולתת לצרכנים הזדמנות לנסות יינות חדשים לקראת פסח", אמרו מארגני האירוע מחברת Royal Wine המשווקות יינות כשרים ברחבי ארה"ב מזה עשרות שנים. "היריד נותן לנו חשיפה ונותן לנו הזדמנות להוכיל לציבור הרחב שיש יין כשר איכותי, בינלאומי, והוא יכול להיות מדהים. יש דעות קדומות על יין כשר: שהוא מיועד לחגים בלבד, שהאיכות שלו פחותה, אבל אירועים כמו זה מוכיחים אחרת".

 

 

 

היינות הגיעו ממכסיקו, אוסטרליה, דרום אפריקה, רוסיה ועוד ובין החברות המציגות את יינותיהם ביריד מצאנו הפתעות כמו "שמפיין" ו"פרנייה" הצרפתיות או "קסנס" הספרדית, המקפידה מזה שנים לשכלל ולשדרג את מבחר היינות הכשרים שלה.

"בעבר, התהליך לייצורש כשר היה ידוע כסטרילי במיוחד במטרה לא רק להגן על היתרי דת אלא גם כדי לשמור על בריאות הלוגמים ממנו", מסביר לנו יורגן ואגנר, היינן הראשי של החברה, שהגיע היישר מברצלונה. "אף אחד אצלנו לא יהודי, אבל למדנו עם השנים שהדרך בה אנחנו מייצרים יין מאוד דומה לזו של הכנת היינות הכשרים. בשנת 1995, כשהבנו שיש ביקוש בספרד ליינות עם הכשר התחלנו לשווק עוד יינות כשרים. היום היינות הכשרים שלנו מהווים 20 אחוזים מהמכירות, והמספר הזה הולך וגדל. עד לאחרונה", מוסיף ואגנר, "לא הייתה לנו תחרות גדולה כל כך אבל שוק היינות הכשרים התפתח משמעותית, עם מבחר של יינות מרחבי העולם, כולל מישראל".

 

 

יוסי שור, בעל חברת "יינות שור", הוא אחד מעלה המשווקים יינות כשרים מישראל. "זכינו לכמה וכמה פרסים בתחום", הוא מדווח בגאווה ומגלה שהוא משתייך למשפחה ותיקה של ייצרני יינות בארץ. "אנחנו דור שמיני לתעשיית היין בארץ", אומר שור. "אנחנו מייצאים מאות אלפי בקבוקים בשנה. וכל סדרה שלנו מטרתה לתת גם את ההיסטוריה של המקום, של הענב, כי אנחנו רואים בטעם הזה טעם ישראלי עם סיפור מאחוריו. רצינו שהלקוחות יבינו מה עומד מאחורי היין. בשנים האחרונות אנחנו מאוד שמחים מההתעוררות בענף. התעשייה מסביבנו משתבחת ואנחנו מרגישים שזה עושה גם לנו טוב. ישראל זה הבסיס שלנו אבל גם כאן הקהל כבר מזהה אותנו. מבינים כאן שהכשרות פחות משנה לאיכות. מבחינתנו, כשהענב טוב היין טוב".

"יש מקומות בעולם שעבורם תו הכשרות נתפס אפילו כבעיה", מסביר היינן של יקבי "טוליפ" הישראלית. "הוא נחשב פחות איכותי. בעלי חנויות לא יהודים הרבה פעמים ממהרים לקטלג את היינות הכשרים כלא איכותיים ושם הם נשארים. אנחנו עובדים מאוד קשה כדי לשנות את הסטיגמה כי ברור לנו שאין בחותמת הכשרות שום דבר שפוגע באיכות שלו. מי שלא מבין את התהליך עלול לחשוב שיש בו כדי לפגום ביין, אבל בכנסים כמו אלו זו הזדמנות מצוינת להוכיח אחרת".

 

 

 


פורסם לראשונה 17/02/2015 20:05

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים