שתף קטע נבחר

פייסבוק תוסיף כפתור ״הצבעתי״ ביום הבחירות

אחרי ניסויים בארצות הברית, הודו והפרלמנט האירופי, פייסבוק רוצה לגרום לגולשיה בארץ לעודד אחד את השני להצביע באמצעות כפתור

לצד תמונות הסלפי וצילומי הפתקים והמעטפות בקלפי, פייסבוק תאפשר למצביעים לסמן בחשבון הפייסבוק שלהם שהם הצביעו, לעדכן את החברים בפיד ולקבל מידע מאתר ועדת הבחירות על הקלפי.

 

 

 

לפי ההודעה של פייסבוק, המצביעים ייראו בתחילת הניוזפיד הודעת "מגפון", שם יראו את האפשרויות הללו. הגולשים יראו בפיד שלהם הודעות שחבריהם הלכו להצביע.

 

מי שמצביע משפיע על חברים להצביע

ב-2008 ביום הבחירות לנשיאות בארצות הברית, פייסבוק הוסיפה לראש הפיד מונה שמספר כמה מגולשי הרשת החברתי כבר יצאו להצביע, ולצידו כפתור אדום שאומר "הצבעתי". כך הרשת עשתה גם בבחירות לקונגרס ב-2010 ושוב בבחירות לנשיאות ב-2012. פייסבוק אף פרסמה מפה של ההצבעות ברחבי המדינה.

 

 

בהמשך פייסבוק ניסתה את הכלי שלה בבחירות בהודו, ובחודש מאי האחרון החליטה הרשת לפתוח אותו למדינות נוספות, והתחילה בבחירות לפרלמנט האירופי. תושבי האיחוד דיווחו שהצביעו וחיפוש מידע על הקלפיות שלהם. בפייסבוק מצטטים מחר שלפיו החשיפה של הגולשים להודעות הללו, הגדילה את מספר המבציעים בבחירות של 2010 בארצות הברית. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
בית דפוס של ועדת הבחירות בחירות 2013 ירושלים פתקים קלפי קלפיות אילוסקלפי אילוסבחירות
צילום: גיל יוחנן
מומלצים