שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

אור עקיבא: 1,750 דירות חדשות בפינוי-בינוי

ועדות תכנון אישרו תוכנית פינוי-בינוי בשכונת שז"ר באור עקיבא, במסגרתה כ-350 דירות ישנות ייהרסו לטובת מתחם מגורים חדש עם מגדלי מגורים ו-1,750 יחידות דיור - 20% יהיו קטנות ומיועדות לזוגות צעירים. היזם, תושב המקום: "נולדתי וגדלתי פה, והחלום שלי הוא להרים את אור עקיבא מעלה"

פרויקט פינוי-בינוי ענק באור עקיבא: משרד הפנים הודיע היום (א') כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה החליטה בסוף השבוע לאשר את תוכנית פינוי-בינוי בשכונת שז"ר באור עקיבא, הכוללת 1,750 יחידות דיור במגדלים בני 18-25 קומות. זאת לאחר שמיעת ההתנגדויות לתוכנית, שהוגשה ביוזמת הרשות המקומית והיזם נסים אסייג, בעלי חברת NSA ותושב העיר.

 

כתבות נוספות על פינוי-בינוי בערוץ הנדל"ן :

 

>>>רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר

 

לדברי הממונה על המחוז במשרד הפנים, יוסף משלב, התוכנית חלה על שטח בהיקף של כ-118 דונם במערב העיר, בסמוך לשכונות הצפוניות ולדרך מספר 2 (כביש החוף). במסגרת התוכנית נקבע כי 20% מיחידות הדיור יהיו קטנות בהיקף של 75 מ"ר. עוד מציעה התוכנית כ-3,500 מ"ר שטחי מסחר המשולבים בקומות הראשונות של חלק ממבני המגורים כדי ליצור חזית רחוב פעילה.

 

שכונת שז"ר מונה כיום כ-352 יחידות דיור ומאופיינת בבנייה ישנה של מבנים טוריים בני 3-4 קומות. התוכנית החדשה מציעה באמצעות פינוי-בינוי להקים מתחם מגורים עם כ-1,750 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-44 יחידות דיור לדונם, בבנייה רוויה של מבנים בני 9, ו-18-25 קומות, כך שתתאפשר תוספת של כ-1,400 יחידות דיור באזור.

המתחם המיועד לפינוי-בינוי באור עקיבא, כיום ()
המתחם המיועד לפינוי-בינוי באור עקיבא, כיום

הדמיית הפרויקט החדש. 1,750 דירות בסך הכל ()
הדמיית הפרויקט החדש. 1,750 דירות בסך הכל
 

במשרד הפנים הסבירו כי השכונה תוכננה, כך שייווצר רצף של שטחים ציבוריים פתוחים המחבר בין מבני הציבור שנמצאים במזרח השכונה, לבין השטחים הציבוריים הפתוחים במערבה. הפתרונות למבני הציבור הנדרשים יינתנו ברובם מחוץ למתחם, במסגרת שטחים עירוניים מאושרים ושטחים שאותרו במסגרת תכנית המתאר החדשה לעיר הנמצאת בשלבי גיבוש.

 

לדברי אסייג, בשיתוף פעולה מלא עם ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, אחת המטלות המרכזיות בפרויקט תהיה שיפוץ בית הספר היסודי רוטשילד והקמת פארק ירוק. עוד ציין אסייג, יליד אור עקיבא, כי "זה חלום שהתגשם, לאחר שנולדתי וגדלתי פה - החלום היחיד שלי הוא להרים את אור עקיבא למעלה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיית הפרויקט באור עקיבא
מומלצים