שתף קטע נבחר

בקרוב: מריחואנה כשרה למהדרין

איגוד הכשרות הגדול בעולם, ה-OU, אישר ל-ynet כי בעקבות פנייה של חברות המגדלות מריחואנה - מתקיימות שיחות במטרה להעניק כשרות למוצר, "ובתנאי שמדובר בקנאביס לצרכים רפואיים, ובמדינות המתירות את השימוש". לקנאביס יש דין קטניות, ולכן בפסח הוא ייאסר לאשכנזים

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – גם לשומרי כשרות: בקרוב יוכלו יהודים דתיים בארצות הברית, לרכוש מריחואנה רפואית כשרה למהדרין. הרב משה אלפנט, בכיר באיגוד האורתודוכסי (OU - Orthodox Union), המפעיל את תאגיד הכשרות הגדול בעולם - אמר השבוע למגזין היהודי, הג'ואיש דיילי פורוורד, כי נערכו "שיחות מקדימות" עם מספר חברות המעוניינות בקבלת הכשר למריחואנה רפואית שהן מגדלות ומשווקות.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר

 

הרב אלפנט הוסיף כי בעבר דחה ארגון הכשרות שבו הוא עובד, דחה בקשה להעניק אישור כשרות לסיגריות, בשל הנזקים הבריאותיים המוכחים שגורם העישון, אולם בשל המחקרים שהראו יתרונות רפואיים ברורים לשימוש במריחואנה רפואית - לא אמורה להיות בעיה להעניק לה את תעודת הכשרות.

 

עוד בערוץ היהדות - קראו:

 

הרב אבי ברמן, מנכ"ל האיגוד האורתודוכסי בישראל, אישר ל-ynet את הדברים: "חברה המגדלת מריחואנה רפואית פנתה וביקשה לקבל אישור כשרות", אמר. "כפי שארגון ה-OU מעניק הכשרים לוויטמינים או לכל מוצר רפואי אחר, לאחר בדיקת הרכיבים השונים שבו, ישנה אפשרות עקרונית להעניק תעודת כשרות לקנאביס, ובתנאי שמדובר במריחואנה לצרכים רפואיים בלבד, ובמדינות שבהן הדבר מותר על פי החוק". הוא איחל "רפואה שלימה לחולים הזקוקים לכך".

 

מריחואנה? זה קטניות

בארה"ב חלה מהפכה של ממש בשנים האחרונות, בכל הנוגע בשימוש בסמים קלים. כמחצית מהמדינות בארה"ב מתירות שימוש במריחואנה רפואית, וב-2012 אישרו המדינות וושינגטון וקולורדו מכירת מריחואנה לבני 21 ומעלה, גם ללא מרשם רופא. בראיון לברברה וולטרס ברשת ABC, אמר הנשיא ברק אובמה: "לא הגיוני שנמשיך להתייחס למרדף אחרי מעשנים לשם הנאה, כאל נושא בעל עדיפות עליונה, כשמדובר במדינות שקבעו כי השימוש במריחואנה הוא חוקי".

 

אשכנזים - לא בפסח! (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אשכנזים - לא בפסח!(צילום: shutterstock)

 

מבחינה דתית לא אמורה להיות בעיה להעניק כשרות למריחואנה, מכיוון שמדובר בצמח, וכמו כל הצמחים הגדלים בחו"ל לא חלים עליהם דיני שמיטה, תרומות ומעשרות, וכאשר הם מגיעים בצורתם הטבעית, הם כשרים לאכילה או עישון.

 

עם זאת, בראיון שערך בעבר המגזין "קנאביס" עם הרב חגי בר גיורא, בכיר ברבנות הראשית, הוא קבע כי לזרעי הקנאביס יש דין קטניות, בדומה לתירס ולחומוס. אי לכך, במהלך הפסח יהיה לאשכנזים אסור לעשן סמים, אך הדבר יהיה מותר לספרדים, על פי המסורת שנתקבעה לפני מאות שנים.

 

אגב, הרב הראשי של מזכרת בתיה, אפרים זלמנוביץ', מחבר הספר "אלכוהוליזם וסמים ביהדות" - כבר קבע בעבר באופן נחרץ כי שימוש בקנאביס רפואי כשר ומותר על פי ההלכה, וכי רופאים חייבים להקל על חולים בסרטן ובמחלות קשות אחרות, ולאפשר לעשן קנאביס רפואי (מריחואנה), כדי להקל על כאבם ולשפר את מצב בריאותם. עם זאת, קבע הרב זלמנוביץ' בספרו כי הוא מתנגד באופן נחרץ לשימוש בסמים ובאלכוהול לצרכי הנאה, וכי זו היא גם עמדת ההלכה.

 

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות גם רבנים רבים בציבור הדתי-לאומי ובמגזר החרדי החלו להתנגד לעישון של סיגריות "רגילות", וזאת למרות שבקרב הציבור החרדי - ואפילו הרבנים שנמנים על זרם זה - עישון הוא עדיין בגדר נורמה. הרבנים האוסרים טוענים כי בשל הציווי המקראי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", יש איסור חמור לעשן סיגריות, ובוודאי שאסור להשתמש בסמים לצרכי הנאה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
במדינות שבהן מותר
צילום: AP
צילום: יובל מן
הרב אבי ברמן
צילום: יובל מן
מומלצים