שתף קטע נבחר

ליבריה: נדרשת תוכנית מרשל לשקם מהאבולה

אף שהמחלה הקטלנית נמצאת בנסיגה, מספר הקורבנות מתקרב לעשרת אלפים: נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף קראה ליצירת תוכנית סיוע בינלאומית לבנייתן מחדש של כלכלות מערב אפריקה שנפגעו מהאבולה

נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף קראה היום (יום ג') ליצור תוכנית סיוע בינלאומית שתעזור לכלכלות במערב אפריקה לשקם את עצמן לאחר שמחלת האבולה תהיה תחת שליטה.

 

עוד חדשות בעולם :

איראן נגד אובמה: לא נשהה הגרעין ל-10 שנים

צ'ילה: הר הגעש ויאריקה התפרץ, אלפים פונו

אלפים ליד גופת נמצוב: "פוטין רצח אותנו"

הר הזבל: האוורסט טובע בחרא של המטפסים

 

"אנחנו צריכים ששותפינו הבינלאומיים יישארו מחויבים לנו", אמרה נשיאת ליבריה בשעה שמספר מקרי המוות מאבולה מתקרב לעשרת אלפים. ג'ונסון-סירליף, כלת פרס נובל לשלום, השתתפה בוועידה בינלאומית בנושא האבולה שמתקיימת בבריסל. היא אמרה למנהיגים ונציגים בוועידה שבנייה מחדש של הכלכלות ההרוסות היא משימה ארוכת טווח ויקרה מבחינת עלות.

 

"אחד האויבים הקשים ביותר - השאננות". צוות רפואי בליבריה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
"אחד האויבים הקשים ביותר - השאננות". צוות רפואי בליבריה(צילום: getty images)

נשיאת ליבריה אמרה ש"התגובה החשובה ביותר לאבולה לטווח הארוך נשענת על תוכניות ואסטרטגיות לשיקום כלכלי", והוסיפה ש"הדבר יצריך משאבים משמעותיים, אולי אפילו 'תוכנית מרשל'". "תוכנית מרשל" הייתה תוכנית אמריקנית לשיקום אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה. הוגה התוכנית היה איש הצבא והמדינאי האמריקני ג'ורג' מרשל.

 

היעד השאפתני: אפס מקרי הידבקות

התפשטות האבולה התמקדה באזור במערב אפריקה שגודלו כגודלה של צרפת, שהתשתיות בו רעועות ושחיה בו אוכלוסייה של כ-20 מיליון בני אדם.

 

גם אם מספר המקרים החדשים של הידבקות באבולה בליבריה, גינאה וסיירה ליאון יירד בצורה משמעותית, היעד המרכזי - הורדה לאפס מקרים - יצריך מאמץ משמעותי ביותר.

 

מחלת האבולה פגעה בשלוש מדינות שממילא סבלו מכלכלות שבריריות ונאלצו להפנות משאבים שיועדו לטיפול בבעיות בריאות אחרות לטיפול במחלה הקטלנית. ואם בזה לא די, תושבים רבים במדינות אלה נמנעו לצאת מבתיהם לעבודה ולשווקים ובכך פגעו בפעילות הכלכלית של המדינות.

 

הקהילה הבינלאומית התחייבה להעביר 4.9 מיליארד דולר סיוע במלחמה באבולה, אולם רק מחצית מהסכום - כ-2.4 מיליארד דולר - הועברו בפועל למדינות שנפגעו מהמחלה. עם זאת, התקדמות חשובה נרשמה כשמספר המקרים החדשים של הידבקות באבולה ירד ל-100 בשבוע לעומת 900-800 בשיא התפשטות המחלה בחודשים אוגוסט וספטמבר 2014.

 

אולם, מומחים וגורמי ממשל בשלוש המדינות המערב אפריקניות מזהירים כי ביעור מקרי ההידבקות האחרונים מהווה אתגר עצום שמחייב את כל המדינות לאתר ולטפל בנדבקים וכן לפקח מקרוב על אלה שיצרו עמם מגע.

 

"חשוב מאוד שנגביר את הערנות שלנו ואת התמיכה", אמר נשיא גינאה אלפה קונדה. גם ראש הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום הזהיר מפני כל אובדן מומנטום. "התפרצות האבולה לא הסתיימה, ושאננות ברמה המקומית והגלובלית תהיה אחד האויבים הקשים ביותר שלנו", אמר ראש הארגון ההומניטרי אלחאג' אס סי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף
צילום: AP
מומלצים