שתף קטע נבחר

תעלומה: 'מומיה' בפסגת ההר הגבוה במכסיקו

מטפסי הרים הבחינו ביד מבצבצת מבין השלג בגובה 5,300 מטרים. כשהתקרבו הופתעו לגלות גופת אדם שנשמרה בקרח. לפי התקשורת המקומית, מדובר במטפס שנעלם בהר לפני יותר מ-50 שנה

בגובה של 5,300 מטרים, על הפסגה הצפונית של הר הגעש "פיקו דה אוריסאבה" שבמכסיקו, מצאה קבוצת מטיילים גופת אדם שכנראה נשמרה בקרח עשרות שנים. המטפסים הודיעו על התגלית לאחר שירדו מההר, ובעקבות זאת יצאו היום (ה') משלחות חילוץ לפסגה - בתקווה לאתר את הגופה לפני שתכוסה שוב בשלג.

 

עוד חדשות בעולם :

Sign Out מהמרוץ לנשיאות? הילרי הסתבכה

לא דעת מיעוט בהודו: אישה אשמה באונס שלה

סוריה: המורדים פוצצו מנהרה, עשרות נהרגו

עוה"ד של המחבל מבוסטון: "זה היה הוא"

 

בעקבות מציאת הגופה, ופרסום תמונותיה ברשת החברתית, נבדק אם דווח על נעדרים בהר בשנים האחרונות. נשיא מועדון האלפים המקסיקנים, הילריו אגילר, אמר כי ב-50 השנים האחרונות לא דווח על מטפס הרים שלא חזר מהמסע לפסגת "פיקו דה אוריסאבה". 

האם זה השריד שנמצא? תמונה שהופצה ברשתות החברתיות (מתוך טוויטר, אנדריאנה פרז קנדו) (מתוך טוויטר, אנדריאנה פרז קנדו)
האם זה השריד שנמצא? תמונה שהופצה ברשתות החברתיות(מתוך טוויטר, אנדריאנה פרז קנדו)

בתקשורת המקומית דיווחו על מטפס מכסיקני שנעדר בהר לפני כ-50 שנה, ושייתכן כי מדובר בגופתו. לפי הפרסומים, משלחת טיפוס מהבירה מכסיקו סיטי נקלעה ב-1958 למפולת שלגים - שבעקבותיה אבדו עקבותיו של אחד מחבריה.

 

הגופה שנמצאה בפסגת ההר נשמרה היטב, בדומה למומיה, בזכות הטמפרטורות הנמוכות במקום. שימור הגופה יקל על הזיהוי, אם תחולץ. הרשויות המקומיות כבר הודיעו כי בכוונתן לנסות לקבוע את גילו של האדם וכך לשפוך אור על זהותו, אך הדגישו כי לא ניתן לבצע את הבדיקות ההכרחיות בפסגת ההר. 

 

בעשורים האחרונים נרשמו בעולם כמה מקרים של גופות ששומרו בקרח למשך שנים רבות. הקיפאון מעכב תהליכי ריקבון בגופה, וכך משמר אותה לאורך זמן.

 

הר הגעש פיקו דה אוריסאבה ממוקם בדרום מכסיקו ומתנשא לגובה של 5,610 מטרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך טוויטר, אנדריאנה פרז קנדו
תמונה שהופצה ברשתות החברתיות
מתוך טוויטר, אנדריאנה פרז קנדו
מומלצים