שתף קטע נבחר

ראשי הענף שיתפו פעולה עם ארמסטרונג

דו"ח של המועצה לשיקום ענף האופניים, שחקרה את התקופה בה הרוכב המושמץ השתמש בחומרים אסורים העלה ממצאים חמורים: "ארמסטרונג נהנה מיחס מועדף בענף. ההתאחדות לא התאמצה לבדוק את החשדות לשימוש שלו בסמים. היו בין הצדדים יחסים של יד רוחצת יד". ארמסטרונג: "מתחרט מעומק ליבי על דברים שעשיתי"

דו"ח שפרסמה היום (ב') המועצה לשיקום ענף האופניים, העלה ממצאים חמורים לגבי היחסים שניהל הרוכב המושמץ, לאנס ארמסטרונג והתאחדות האופניים בימים שבהם ניצח במרמה בטור דה פראנס.

 

בדו"ח נכתב: "יש מספר דוגמאות שמוכיחות שארמסטרונג נהנה מיחס מועדף על ידי ראשי הענף. התאחדות האופניים לא התאמצה לבדוק את החשדות לשימוש שלו בסמים והתגוננה בכל פעם שהן עלו. היו בין הצדדים יחסים של יד רוחצת יד והם הציגו חזית אחידה".

 

לאנס ארמסטרונג. ממצאים חמורים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לאנס ארמסטרונג. ממצאים חמורים(צילום: רויטרס)

 

הדו"ח גם מתייחס ספציפית לבדיקת סמים בה נכשל ארמסטרונג ב-1999 ולמרשם לקורטיזון פג תוקף שקיבל מרופאיו. "התאחדות האופניים נכשלה בלעמוד בחוקים שלה עצמה. היו מגעים בין בכירים בענף לבין הפמליה של ארמסטרונג. להתאחדות האופניים היה צריך להיות ברור שהמרשמים פגי תוקף ושמטרתם היחידה היא להצדיק את העקבות של החומרים האסורים שנמצאו בשתן של הרוכב. מן הראוי היה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד הרוכב ולדווח לגורמי אכיפת החוק על זיוף המרשמים".

 

המועצה לשיקום הענף הוקמה ב-2013 ומאז בחנה את העבר של הענף ואת היחסים השנויים במחלוקת בין לאנס ארמסטרונג לראשי ההתאחדות. ארמסטרונג עצמו העיד בפני הוועדה וכך גם נשיאי ההתאחדות לאורך השנים וראשי הקבוצות.

 

מקרה נוסף המצוין בדו"ח התרחש ב-2001 כשארמסטרונג עבר בדיקה במהלך הטור השוויצרי. תוצאות הבדיקה העלו חשד רציני לשימוש בסמים וההתאחדות מיהרה להודיע כך לאנשיו של ארמסטרונג.

 

לאנס ארמסטרונג. למרות הכל, היחסים לא הוגדרו כמושחתים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לאנס ארמסטרונג. למרות הכל, היחסים לא הוגדרו כמושחתים(צילום: רויטרס)

 

לסיכום קובע הדו"ח כי לא ניתן לתאר את היחסים בין ארמסטרונג להתאחדות האופניים כמושחתים, אבל מבהיר כי ההתאחדות לא הפעילה שיקול דעת בכך שקיבלה תרומות כספיות מהרוכב, במיוחד נוכח העובדה שהיה חשוד בסמים.

 

ארמסטרונג עצמו פרסם הודעה רשמית בהתייחסות לדו"ח: "אני אסיר תודה כלפי הוועדה שמחפשת אחר האמת ומרשה לי לסייע לה בכך. אני מתחרט מעומק לבי על דברים רבים שעשיתי. עם זאת, כולי תקווה שגילוי האמת יוביל לעתיד מזהיר ונטול סימום בספורט שאני כה אוהב, ויאפשר לרוכבים צעירים מעיירות קטנות לצוץ בשנים הקרובות ולרדוף אחר החלומות שלהם מבלי להתמודד עם הבחירות השגויות שרבים מחבריי ויריביי התמודדו עמן. אני מקווה שכל רוכבי האופניים שהתחרו והשתמשו בסמים ירגישו חופשיים להתייצב בפומבי ובכך לסייע לרפא את הענף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים