שתף קטע נבחר

ישראלה ובעלה המכה חזרו. בא לי לבכות

הם כבר נפרדו בעבר לתקופה ממושכת אבל היא חזרה אליו ומאז הם אין אה ריליישנשיפ. הוא, אם לנסח בעדינות, לא ממש סופר אותה ופוגע בה המון, אבל תמיד היא חוזרת ובוחרת בו שוב ושוב להיות האחד שלה. השבוע ראיתי אותה נכנעת לעצמה, ובלילה במיטה בכיתי עם עצמי בכאב

ישראלה היא כמו אמא בשבילי, והרי לכם הסיפור הטראגי שלה. אני קשור אליה מאד כבר המון שנים, ודואג לה מעומק ליבי. ישראלה בת 66 והיא בזוגיות ארוכה מידי וחולה מידי עם אחד מקיסריה שצעיר ממנה רק בשנה, נקרא לו בנימין. הם כבר נפרדו בעבר לתקופה ממושכת אבל היא חזרה אליו ומאז הם אין אה ריליישנשיפ. הוא, אם לנסח בעדינות, לא ממש סופר אותה ופוגע בה המון, אבל תמיד היא חוזרת ובוחרת בו שוב ושוב להיות האחד שלה. ישראלה היא אישה מוכה במובן הכי מזוכיסטי שהמינוח הטראגי הזה יכול להכיל. בשלישי האחרון ראיתי אותה נכנעת לעצמה, מתמסרת וחוזרת אליו שוב, ובלילה במיטה בכיתי עם עצמי בכאב.

 

אתמול (ד') קמתי עם תחושת תסכול נוראית. אחרי השנתיים האחרונות והקשות שלהם ביחד כבר ממש נראה היה שהיא יוצאת לחיים חדשים, בורחת ממעגל האלימות שלו כלפיה ונותנת צ'אנס למישהו אחר. החזקתי לה אצבעות בחודשים האחרונים, התפללתי בשבילה. דיברתי עם חברים משותפים שלנו ונראה היה שהפעם זה עומד לקרות. היינו כולנו אופטימיים שהזוגיות החולה הזו אוטוטו באה לקיצה, ושהנה, היא פותחת דף חדש עם החנון הממושקף שהיא הכירה. הוא אמנם נטול צ'ארם וכריזמה מכל סוג, ואין ספק שגם הרבה פחות מסוקס ושרמנטי מהנוכחי, ואפילו מעט כבד לשון, אבל היי, הוא נראה כמו מישהו שרוצה אותה ממקום בריא באמת. הוא מכבד אותה, הוא מחזר אחריה ובטח שלא מתכוון לקחת אותה באופן כל כך בוטה כחפץ מובן מאליו.

 

ישראלה מיוחדת בהמון מובנים, ולמרות שהיא גרה בשכונה די מסריחה, זה לא מנע ממנה להצליח. היא מרתקת, היא רבגונית, היא אינטליגנטית והיא יפהפייה אמיתית. בתור שכזאת, בעבר היו לה המון חברים טובים מהרבה מדינות, אבל זה כבר השתנה. גם בני זוג היו לה לא מעט - טובים יותר או פחות, חלקם אף פגעו בה והשאירו אותה שבורת לב, אך נראה שכולם כיבדו אותה, אפילו בנימין כיבד את ישראלה, לפחות בהתחלה כשהם עוד היו מאוהבים. הרבה השתנה מאז.

 

למה היא עושה את זה לעצמה? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
למה היא עושה את זה לעצמה?(צילום: shutterstock)

 

בנימין לא הפך לגבר מכה בין לילה. זה היה תהליך, וכמו בכל תהליך מסוכן, היו שם נורות אזהרה שהבהבו. ישראלה ראתה והעדיפה לעצום עיניים. זה התחיל בפחדים מוחצנים וקולניים שלו מפני השכן הפסיכופט שרוצה לחסל אותם, והמשיך עם גניבות של כסף מהחשבון של ישראלה ומהארנק שלה, עד שהיא גילתה שרוב הכסף הולך למימון חריגות הבניה שהוא מטפח, בכלל, בחצר של השכנים. היה גם ריב נוראי שלו בטלפון עם דוד שלה מאמריקה, בצעקות קולניות שכל השכנים שמעו, איזה בושות. בנימין בטוח כבר שנים שהדוד משכנע אותה לעזוב אותו, הוא רק שכח שבזכות המתנות שהדוד הזה שולח לישראלה כל שנה, היה לה כסף לפלדלת ולסורגים ששומרים גם עליו בשכונה המפחידה הזאת כשהוא ישן אצלה, ולא בקיסריה.

 

הוא אפילו ניסה לחסום לה ערוצים בממיר ולאפשר לה לצפות רק במה שהוא אוהב. זה לא הצליח לו. בינתיים. הוא גם דיבר בצורה גזענית ומעליבה מול השכנים הערבים שגרים בבניין שלה, וישראלה יודעת שהיא תשלם על זה, גם אם היא עוד לא יודעת בדיוק מתי וכמה. יש עוד המון דוגמאות, אני בטוח שלכל אישה מוכה יש עוד המון. לאורך השנים, פחדתי שהוא יהרוג את ישראלה לפני שהיא תספיק להתפכח ולברוח ממנו.

 

הוא אמנם בערך חי איתה ביחד, אבל לא הישיר אליה מבט המון זמן ולא החליף איתה מילה כבר שנים! הוא פוחד שהיא תיתן לדברים שלו פרשנות לא רצויה מבחינתו, אז הוא פשוט מתעלם ממנה כי הוא לא מרגיש שהוא חייב לה משהו. הרי מי היא בכלל?

 

כרוניקה של סטירה מצלצלת

דווקא השבוע, רגע לפני שהסיוט של ישראלה נגמר, הוא קלט שמשהו עומד לקרות. ואז, למרבה הטרגדיה, כמו גבר מכה מיומן הוא נזכר לדבר אל ליבה. הוא הבין את העניין שמתפתח לה עם החנון במשקפיים והתחיל להתרפס ולבקש מחילה. שעות של שיחות שכנוע הוא עשה איתה. "את תראי שהפעם זה יהיה שונה מאמי", הוא אמר לה בטון הכי אוהב שהוציא מפיו בשנים האחרונות. "אל תלכי עם האפס הזה, הוא לא איכותי מספיק בשבילך, וגם יש לו חברים ערבים", המשיך. ישראלה הביטה בו חבולה ודומעת. "והחברים שלך יותר טובים? ההוא שישב בכלא או המשיחי המטורף שרק מחכה לריב שוב עם השכנים? ואיפה היית כל השנים כשרציתי לדבר איתך ולשאול והתעלמת ממני?" היא התריסה, ומיד הגנה בשתי ידיה על פניה.

 

 

אבל הסטירה לא הגיעה. עדיין לא, הוא עוד במוד המתחנחן ושובה הלב שלו, וזה עבד עליה כמו מטה קסם. ישראלה הלכה שבי אחרי קולו העמוק, נכנעה להפחדותיו ונענתה להפצרותיו. הם התחבקו ובכו ביחד, ואני בכיתי לבד. אינסטינקטיבית חשבתי להתנתק ממנה מיד, לנסוע עם המשפחה שלי לאיזה שנה שנתיים ולתת לה לאכול לבד את מה שבישלה. זעמתי עליה זעם צרוף. "איך את יכולה לעשות לי את זה שוב ולהיות מטומטמת כל כך?", חשבתי. "כבר כמעט שמנו את הסיוט הזה מאחורינו, אז למה לא יכולת פעם אחת להיות אמיצה מספיק?", התייפחתי.

 

הג'ינג'ית הגיעה וניסתה לנחם. "צא מזה רון," היא אמרה. "ישראלה מבוגרת והיא תחליט לבד מה טוב לה. אתה חייב להבין שהיא השתנתה. העצמאות, החופש, האהבה לחיים שהיו חשובות לה פעם, התחלפו והקורבנות הפכה לחלק ממנה. היא שבויה בקסם שלו, מבועתת מהאיומים שלו ולא מצליחה להתנתק. לא תוכל לשנות את זה, אז כדאי שתחבק אותה ותלמד לאהוב אותה למרות הבחירות הטראגיות שלה, לזה היא זקוקה ממך עכשיו יותר מכל".

 

ובנימין, הוא לא שוכח. את הסטירה שהוא חייב לישראלה היא תקבל ממנו ממש עוד מעט, והיא תהיה משפילה וכואבת מתמיד.

 

כל הכתבות שלנו נמצאות גם בפייסבוק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: Shutterstock
לא מאמין שהיא חזרה אליו
קרדיט: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים