שתף קטע נבחר

צפו: כך נראה ליקוי החמה מתא הטייס

בזמן שאתם אולי ניסיתם לתפוס את קצוות ליקוי החמה שנראה גם מעל ישראל, טייסי לופטהנזה ואיזיג'ט התאמצו כדי להציג לנוסעים את המחזה המרהיב הזה. כך זה נראה

אנחנו יכולים רק לקנא. אולי הצטיידתם בטלסקופ משוכלל או במשקפי שמש מיוחדים כדי להימנע מנזק לעיניים, אבל כך או כך - מבט שכזה על ליקוי החמה לא הצלחתם להשיג:

 

בזמן שמרבית עיסוקה של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הוא כעת בשביתת הטייסים, אחד מהם שדווקא לא שבת - מרטין הול, הטיס את טיסה LH435 משיקגו למינכן. הול עבר עם המטוס בדיוק באזור איסלנד בזמן ליקוי החמה, והצליח להציג לנוסעיו את המחזה המרהיב בגובה של 41 אלף רגל.

 

הול סיפר כי ברגע השיא של הליקוי, שנראה מחלון המטוס למשך ארבע דקות, הוא טס כמעט בחושך מוחלט כאשר האור היחיד היה ההילה סביב "השמש השחורה". צוות המטוס סיפק מראש לנוסעים משקפיים מיוחדים כדי שיוכלו ליהנות מהתופעה ולהימנע מנזקים לעיניים.

 

גם טייס חברת איזיג'ט בטיסה EZY180 מבריטניה לאיסלנד החליט לפנק את הנוסעים וסטה ממסלולו כדי לאפשר להם לצפות בתופעת הטבע הייחודית. באתר מסלולי הטיסה flightradar24 ניתן היה לראות את שינוי המסלול המדובר, שהסב שמחה רבה לנוסעים שחזו בליקוי מהשמיים.

מסלול טיסת איזיג'ט שעקבה אחר ליקוי החמה (צילום: Lufthansa)
מסלול טיסת איזיג'ט שעקבה אחר ליקוי החמה(צילום: Lufthansa)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Lufthansa
הטייס הול. משקפיים לנוסעים
צילום: Lufthansa
מומלצים