שתף קטע נבחר

יש ביטוח: ממשרד אנמי למתחם ירוק ומעוצב

משרד שעוצב מחדש כדי למזג בין שתי סוכנויות לביטוח, דרש שיפוץ רציני והוספת מקום ל-66 עובדים חדשים. כך בוצע מהפך תוך זמן קצר במיוחד

מיזוג בין שתי סוכנויות לביטוח דרש שיפור בתנאי התעסוקה לעובדי שתי החברות - בין היתר בעיצוב הפנים של המשרדים החדשים. מביקור ראשון במקום התגלו משרדים עם תאורה דלה, צבעים דהויים ועובדים לא כל כך מרוצים. המראה והתפקוד במשרדים המיושנים שבהם העובדים מעבירים שעות רבות מחייהם לא היה מעודד, ודרש תשומת לב לפרטים, הקשבה לצרכים ודמיון.

 

טורים נוספים על עיצוב משרד בערוץ הנדל"ן :

 

כשהוחלט לעצב מחדש את הסוכנויות, עלו כמה בעיות שצריך היה לפתור לפני ובמהלך השיפוץ: להוסיף עמדות עבודה ל-66 עובדים חדשים; להוסיף חדרי מנהלים, חדר ישיבות ומטבח חדש; וכן לשפץ שטח קיים של משרדים שיתפנו תוך זמן קצר, ולהתאימם לעובדים החדשים. השיפוץ חייב היה להתבצע בזמן שהמשרד עובד ומתפקד, תוך מינימום הפרעה לעובדים ובלו"ז צפוף - חודשיים וחצי.

 

תנאי השטח במטה החדש היו רצפת קרמיקה, תקרה אקוסטית ותקרת מתכת מתפרקים; ומגבלה של עמודים בחלל הפתוח ובחדרים. בפרוזדורים הרצפה הייתה משולבת שטיחים מקיר לקיר עם קרמיקה. במרוצת הזמן, התבלו השטיחים בקצוות ושקעו למטה. כך מצאנו פרוזדור בעל מראה מיושן ואנמי.

מבט אל הפרוזדור לפני השיפוץ: רצפה משולבת קרמיקה ושטיח. פרוזדור זה מוביל אל מבואת המנהלים ששודרגה באופי שונה מהפרוזדור הכללי (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
מבט אל הפרוזדור לפני השיפוץ: רצפה משולבת קרמיקה ושטיח. פרוזדור זה מוביל אל מבואת המנהלים ששודרגה באופי שונה מהפרוזדור הכללי(צילום: אורית בנדר)

 

מבט על הפרוזדור מכיוון הפוך לאחר השיפוץ. תוספות עניין על ידי שדרוג ריצוף, טפטים, תאורה וצבע (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
מבט על הפרוזדור מכיוון הפוך לאחר השיפוץ. תוספות עניין על ידי שדרוג ריצוף, טפטים, תאורה וצבע(צילום: אורית בנדר)
   

 

העבודות המשמעותיות ביותר שנדרשו כדי לשפר את המצב היו ריצוף כללי, החלפת אריחי תקרה מינרלית, צבע כללי ותיקוני קירות ותקרות. עוד בוצעו עבודות של הדבקת טפטים, נגרות ושיפוץ לשני מטבחי העובדים וחדר הדיונים, חלוקת אזורי אופן ספייס על ידי מחיצות זכוכית, עיצוב תאורה והחלפת חלק מהתאורה ל-LED חסכוני, וכן אספקת עמדות ריהוט ל-66 עובדים.

 

תהליך השינוי כלל הכנת תוכניות וסקיצות לשינויים, לביצוע חלוקת פנים, למיקום ולמידות ריהוט בהתאם לתפקידים בחברה, וכן תוכניות חשמל, תאורה, אינסטלציה, גבס ומחיצות זכוכית. העיצוב כלל שדרוג קירות הגבס על ידי טפטים גיאומטריים ותאורת לדים חסכונית. במהלך השיפוץ, דלפק הקבלה הוזז והוחזר למקומו. לדרישת החברה, הריהוט לא הוחלף כדי לעמוד בתקציב.

הפרוזדור שחיבר בין החברות השונות היה סגור לפני פירוק קיר הגבס, ועתה נפתח ומקשר את החברה מקצה אחד בו קיים ה-open space לקצה שני בו קיימים חדרים פרטיים יותר וחדרי מנהלים (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
הפרוזדור שחיבר בין החברות השונות היה סגור לפני פירוק קיר הגבס, ועתה נפתח ומקשר את החברה מקצה אחד בו קיים ה-open space לקצה שני בו קיימים חדרים פרטיים יותר וחדרי מנהלים(צילום: אורית בנדר)

 

מבט אל מבואת המנהלים לאחר השיפוץ (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
מבט אל מבואת המנהלים לאחר השיפוץ(צילום: אורית בנדר)

 

במהלך השיפוץ, העובדים שונעו מחלל לחלל כדי לא לפגוע בעבודתם, תוך תיאום מלא עם מנהלי החברה, מחלקת המחשוב, קבלן השיפוצים וספקי החומרים. את חלל האופן ספייס צריך היה לתכנן ל-3 אזורים, שבהם תוכננו חדרי מנהלים שבודדו על ידי מחיצות זכוכית או גבס. בזמן העבודה נדרש היה לתת את הדעת לשינויים במיזוג אוויר ובמתזי כיבוי האש הקיימים (ספרינקלרים), שם בוצעו שינויים שהותאמו לתנאים החדשים.

חלל האופן ספייס הגדול לאחר השיפוץ  (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
חלל האופן ספייס הגדול לאחר השיפוץ (צילום: אורית בנדר)
 

על גבי ריצוף הקרמיקה הודבק גרניט פורצלן דמוי פרקט (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
על גבי ריצוף הקרמיקה הודבק גרניט פורצלן דמוי פרקט(צילום: אורית בנדר)

 

מחדר המנהלת נשמר קשר עין עם העובדים. החדר קושט על ידי צמחייה חיה וגם מלאכותית. להשלמת המראה הירוק הוספו וילונות גלילה אופקיים להצללה ולשבירת הגוונים הניטרליים. נגיעה נוספת ליצירת אווירה רגועה אך עם זאת נעימה ו"ירוקה" ניתנה באמצעות טפט פסים אופקי.

הפרדת החלל לאגפים שונים באמצעות מחיצות זכוכית ויצירת חדרי מנהלים מופרדים מהשטח הכללי (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
הפרדת החלל לאגפים שונים באמצעות מחיצות זכוכית ויצירת חדרי מנהלים מופרדים מהשטח הכללי(צילום: אורית בנדר)

טפטים הודבקו בצורה רציפה מאזור לאזור. מוטיב הפסים נשמר גם במחיצות (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
טפטים הודבקו בצורה רציפה מאזור לאזור. מוטיב הפסים נשמר גם במחיצות(צילום: אורית בנדר)
 

לצורך העברת חשמל ותקשורת לעמדות האופן ספייס נעשה שימוש בתרנים שירדו מהתקרה  (צילום: אורית בנדר) (צילום: אורית בנדר)
לצורך העברת חשמל ותקשורת לעמדות האופן ספייס נעשה שימוש בתרנים שירדו מהתקרה (צילום: אורית בנדר)

 

הכותבת היא מעצבת פנים המתמחה בעיצוב משרדים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורית בנדר
המשרד המעוצב. חלל אופן ספייס גדול
צילום: אורית בנדר
אורית בנדר
מומלצים