שתף קטע נבחר

ת"א: למניעת סרטן המעי הגס - הוצב שלט של ישבן ענק

הם אמנם לא קיבלו אישור להקים את השלט הפרובוקטיבי הבוקר בשדרות רוטשילד, אבל עמותת "צו מניעה" מקיימת כעת פעילות הסברתית, במסגרתה נראה שלט של יד מגרדת ישבן, לעידוד ביצוע קולונוסקופיה למניעת סרטן המעי הגס. יו"ר העמותה: "אנשים מתלהבים, מקשיבים והולכים להיבדק"

פעילות גרילה בלב תל אביב למניעת סרטן המעי הגס: עמותת "צו מניעה" הפועלת להעלאת המודעות למחלה, מקיימת מהבוקר הפקת גרילה בשדרות רוטשילד בעיר, בו הוקם שלט ענק של עכוז, במטרה להביא כמה שיותר ישראלים לבצע את בדיקת הקולונוסקופיה למניעת סרטן הגס.

 

עוד על סרטן המעי הגס :

 

שישה שלטי ענק בגודל 4 מטר על 4 מטר עליהם מודפס ישבן ענק, מוצבים לאורך השדרה, כך שכל העוברים והשבים ורוכבי האופניים עוברים דרכם. השלט הוקם לרגל חודש המודעות העולמי למניעת סרטן המעי הגס. המחלה קוטלת פי חמש מכל תאונות הדרכים בישראל, והיא ניתנת למניעה בתנאי שאנשים יסכימו להיבדק בזמן.

 

השלט שהוקם בשדרות רוטשילד בתל אביב ( ) ( )
השלט שהוקם בשדרות רוטשילד בתל אביב

 

קולונוסקופיה - מומלצת לגברים ונשים מגיל 50

מניעת המחלה מתבצעת באמצעות בדיקת הקולונוסקופיה, המומלצת לגברים ונשים מגיל 50. במהלכה של הקולונוסקופיה מוחדר צינור ובקצהו מצלמת וידאו וכלי ניתוח דרך פי הטבעת. במהלך הבדיקה מחפשים אחר גידולים טרום סרטניים במעי הגס (פוליפים) וכורתים אותם. בדרך זו מופחת דרמטית שיעור התחלואה במחלה.

  

"לצערנו רוב הציבור עדיין לא נבדק ומערכת הבריאות לא עושה מספיק כדי להביא את האנשים להיבדק", אומר ל-ynet ד"ר שלמה לבקוביץ, יו"ר עמותת צו מניעה, "בעקבות הפעילות ההתנדבותית שלנו יש עליה במספר הנבדקים וירידה מתמשכת בתחלואה ובתמותה מסרטן המעי הגס. אנחנו פועלים בכל הערוצים האפשריים כדי לפרוץ את מחסום המבוכה וההדחקה שמונע מאנשים להיבדק".

  

- מדוע בחרתם בהפקת "גרילה" ללא אישורים מהעירייה?

 לבקוביץ: "אנחנו פועלים בהרבה מישורים הסברתיים, ובחרנו בהפקה הזו הבוקר כיוון שאנחנו מגבלה של זמן. קשה מאוד להשיג אישורים מעיריית תל אביב. זו לא הפגנה, לא מחאה, זו רק פעילות הסברתית למען הצלת חיים, ואנחנו עושים זאת בצורה בטיחותית למען מטרה מוצדקת, ועובדה שגם הפקחים של העירייה שעוברים פה מבינים זאת".

  

ולמרות מאמציכם, קולונוסקופיה לא בסל הבריאות ואינה מאושרת לכל תושב בישראל?

"בזכות בג"צ שהגשנו, התחייבו 4 קופות החולים לאשר קולונוסקופיה לכל אדם שמבקש זאת, למרות שהבדיקה לא בסל. הבעיה היא שקופות החולים מסתירות זאת, לא מיידעות את המבוטחים. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה בפעילות ההסברתית שלנו שבה אנחנו קוראים לכל אדם לגשת לרופא ולבקש הפניה לקולונוסקופיה".

  

- שדרות רוטשילד הוא איזור של צעירים. קבוצת היעד שלכם לא צריכה להיות מבוגרת יותר?

 לבקוביץ: "השדרות כאן הבוקר כוללות אנשים בכל הגילאים. וגם הצעירים תורמים הרבה להגברת המודעות: הם יצחקו כאן מהתמונה, יצטלמו ויעלו לפייסבוק, יקחו פלאייר ויגיעו היום בערב עם העלון לאימא ואבא בארוחת שישי, ויזכירו להם לגשת להיבדק.

 

"חשוב להדגיש שאנחנו עמותת מתנדבים, את כל הטלפונים והפעילות אנחנו עושים מהבתים שלנו. אין לנו משרדים, יש לנו מעט מאוד תרומות לפעילות. והצלחנו להעלות משמעותית את המודעות לבדיקה ואת שיעור התמותה מהמחלה באופן דרמטי".  

 

 

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השלט שקורא לאנשים ללכת להיבדק
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים