שתף קטע נבחר

סעודיה תקפה בסיס טילים של המורדים בתימן

יממה שלישית למתקפה של הקואליציה הערבית: גורם רשמי במדינה טען שהחות'ים כיוונו את הטילים לעיר עדן ולמדינות שכנות. "מומחים איראניים היו מעורבים באתר", הוסיף. עשרות דיפלומטים ואנשי או"ם פונו מתימן

יממה שלישית של מבצע "סופה נחרצת " בתימן : הכוח הצבאי בראשות סעודיה תקף היום (שבת) אתר לשיגור טילים ארוכי טווח שהקימו המורדים השיעים דרומית לצנעא. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס מפי גורם רשמי בתימן, הכוחות החות'ים הנתמכים על ידי איראן כיוונו את הטילים הן לעבר מטרות בעיר עדן והן לעבר מדינות שכנות. הגורם הוסיף שהרשויות בתימן קיבלו מידע על כך שמומחים איראניים היו מעורבים בחימוש אתר הטילים שהותקף.

 

מנגד, איראן ממשיכה להכחיש את ההאשמות המופנות כלפיה מצד תימן והמערב שלפיו היא מממנת ומאמנת את הכוחות החות'ים, המנסים להמשיך בניסיונותיהם לכבוש את תימן כולה - ניסיונות שהובילו להקמת הקואליציה הערבית ולפעילותה הצבאית נגדם. אחרי שאתמול דווח כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, נמצא בדרכו לתימן, פרסמו כלי תקשורת באיראן תמונות שמתעדות אותו בטהרן לצד המנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי.

  

המבצע בתימן כולל בעיקר תקיפות אוויריות, ובינתיים נהרגו 54 בני אדם בשלושת הימים האחרונים ו-187 נפצעו. גורם דיפלומטי מאחת ממדינות המפרץ אמר היום כי אף שמלכתחילה תכננה הקואליציה לנהל את המתקפה על הגורמים השיעים במשך שבועות ספורים, נראה שלא תהיה ברירה והמבצע יימשך חמישה-שישה חודשים.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

כ-100 אנשי צוות של האו"ם ו-80 דיפלומטים זרים פונו מצנעא, בירת תימן, בעקבות המצב הביטחוני במדינה. על פי רשת "אל ערבייה", סעודיה פינתה את אנשי האו"ם דרך עדן.

 

הנשיא עבד אל-מנסור האדי שנמלט לעדן ובה שהה עד יום חמישי, הגיע למצרים כדי להצטרף לפסגת הליגה הערבית. בנאומו הבוקר הוא אמר כי מבצע "סופה נחרצת" צריך להימשך עד שהמורדים החות'ים יניפו דגל לבן וייכנעו. האדי פנה לחות'ים, כינה אותם הבובה של איראן והטיח בהם: "הרסתם את תימן".

 

עוד לפני תחילת הפסגה הוא נועד לפסגה משולשת בשדה התעופה הבינלאומי בשרם א-שייח עם מלך סעודיה סלמן ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי.

 

למרות המבצע, המורדים השיעים הצליחו להרחיב ביום שישי את השטחים בשליטתם בדרום המדינה ובמזרחה. הם השתלטו על עיר הנמל שאקרה, ממזרח לעדן, והשיגו לראשונה גישה לים הערבי.

 

אתמול פתחו תושבי האזור בירי על שיירת מורדים שיעים שעשו את דרכם לעיר עדן והרגו לפחות 21 מהם. הכאוס באזור אפשר לרבים מתושבי עדן להגיע אתמול לבסיסי צבא ולמחסני נשק שננטשו, ולבזוז נשק ותחמושת לקרבות בין נאמני הנשיא למורדים. חלק מהם לוקחים מהבסיסים נשקים אוטומטיים, רקטות ו-RPG, ומוכרים אותם ברחובות.

 

הלילה חילצו בשלום הכוחות האמריקניים שני טייסים סעודים שנטשו מטוס F-15 בגלל בעיה טכנית, במהלך תקיפה אווירית נגד המורדים השיעים בשמי מפרץ עדן שבתימן. את מבצע החילוץ, שהתנהל במים בינלאומיים וארך שעתיים, תיאמה משחתת אמריקנית נושאת טילים מונחים שהוזעקה לאזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
לוחמים חות'יים בתימן
צילום: EPA
מומלצים