שתף קטע נבחר

בריסל: מסרבים לבטח גן ילדים יהודי "מחשש לפיגועים"

האנטישמיות הגוברת באירופה משפיעה על חברות הביטוח. בבירת בלגיה מסרבת חברת ביטוח לכסות את גן הילדים היהודי, בטענה כי הדבר מהווה "סיכון גדול מדי עבורה". הקהילה ההיהודית דורשת אבטחה, ומנכ"ל איגוד המוסדות היהודיים אומר כי "זו בושה שהגענו למצב הזה. זו מציאות הזויה וצינית"

מי ישמור על ילדי הגן? חברת ביטוח בבירת בלגיה, סרבת לבטח גן ילדים יהודי מחשש לפיגועים על רקע אנטישמי. הגן בבריסל, המשוייך לאיגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA), מאובטח באמצעות דלת משוריינת וקוד כניסה – אך גם זה לא הועיל.

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

שורת אירועי הדמים באירופה, שכוונו נגד יהודים, במהלך החודשים האחרונים, ובהם הירי במוזיאון היהודי בבריסל, והפיגוע ב"היפר כשר" בפריז – משפיעה על חברות הביטוח. כעת, כאמור, מסרבת חברת ביטוח בלגית לבטח את גן הילדים היהודי בבריסל בטענה כי הדבר מהווה "סיכון גדול מדי עבורה".

 

עוד בערוץ היהדות - קראו:

עוד לא מכרתם חמץ? זה הזמן! עשו זאת בקלות כאן

 

בקהילה היהודית בבריסל חשים חוסר אונים מול המצב החדש. מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, אמר כי "מצער לראות שחברות הביטוח הבינו את מה שממשלות רבות ברחבי היבשת עוד לא הבינו: מוסדות יהודיים מהווים מטרות לפיגועי טרור, ויש צורך לוודא שהן מאובטחים על ידי כוחות הביטחון".

 

את הגן הזה מסרבת חברת הביטוח לבטח (צילום: EJA) (צילום: EJA)
את הגן הזה מסרבת חברת הביטוח לבטח(צילום: EJA)

 

הוא הוסיף כי "על מדינות אירופה לספק הסדרי אבטחה שיניחו דעת חברות הביטוח, וליזום מנגנון ביטוח חלופי שיבטיח

ביטוח למוסדות מאוימים על רקע אנטישמי".

 

לדבריו, "זוהי בושה שהגענו למצב כזה. קודם כל לא עושים די על מנת לאבטח מוסדות יהודיים באירופה, למרות בקשותינו החוזרות והנישנות וההתרעות הרבות - ולאחר מכן חברות ביטוח נתלות במצב הביטחוני, על מנת שלא להסתכן בביטוח גני ילדים. זוהי מציאות הזויה וצינית".

 

לפני כעשרה חודשים התרחש במוזיאון היהודי בבריסל פיגוע ירי, שבו נהרגו זוג ישראלים ומתנדבת במקום. כמה חודשים מאוחר יותר, בפיגוע במרכול בפריז, נרצחו ארבעה יהודים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
"מציאות הזויה וצינית". הרב מנחם מרגולין
צילום: אלי מנדלבאום
צילום: EJA
גם הדלת המשוריינת לא עוזרת
צילום: EJA
מומלצים