שתף קטע נבחר

בדיקה: הוצאה ממוצעת על מסעדות לאדם - 205 ש' בחודש

מנתוני חברת כרטיסי האשראי כאל עולה כי הישראלים מוצאים בשנה 9 מיליארד שקל על מסעדות. באופן לא מפתיע ההוצאה הממוצעת הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב, בעוד שאת הסכום הנמוך ביותר מוציאים תושבי הדרום. וגם - מי משלם יותר על ארוחות - נשים או גברים?

אוהבים לבלות? מדי חודש מוציאים הישראלים 750 מיליון שקל על מסעדות בכרטיסי אשראי, כאשר ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ההוצאה הכוללת בתחום זה בכ-9 מיליארד שקל.

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הכסף שלי :

 

בדיקה שערכה חברת כרטיסי האשראי כאל, במסגרת השקת אפליקציה חדשה לתשלום במסעדות, מעלה כי הישראלי הוציא בממוצע בכרטיס האשראי 205 שקל בחודש על מסעדות, כאשר עסקה ממוצעת עומדת על 90 שקל, כלומר מעט יותר מ-2 ארוחות בחודש במסעדה.

 

מהנתונים עולה כי בעוד שתושבי תל אביב גיהצו בשנת 2014 כ-269 שקל בחודש בכרטיס האשראי על ארוחות במסעדות, תושבי הדרום הוציאו 174 שקל, הפרש של יותר מ-50%. מסתבר שלא רק ההוצאה הכוללת גבוהה יותר בתל אביב, אלא גם סכום העסקאות במרכז גבוה יותר: בעוד שבתל אביב משלם אדם בממוצע 95 שקל על ארוחה מחוץ לביתו, בדרום משלמים 88 שקל.

 

 (צילום: ריאן) (צילום: ריאן)
(צילום: ריאן)

 

כמה הוציאו תושבי הדרום על ארוחות במסעדות?

ההוצאה השנתית הגבוהה ביותר, על מסעדות, שמורה לתושבי תל אביב – סכום של 3,228 שקל. אחריהם בדירוג תושבי השרון, עם סכום של 2,580 שקל בשנה ובתחתית הרשימה תושבי ירושלים - 2,184 שקל ותושבי הדרום עם 2,088 שקל בשנה.

 

ומי מוציא יותר, גברים או נשים? בדיקת החלוקה בין המינים מלמדת שהגברים מוציאים יותר -כלומר הם נוטים יותר לשלם על ארוחות מאשר נשים. כך עסקה ממוצעת בחודש אצל הגברים עומדת על 99 שקל לעומת 80 שקל אצל נשים, כאשר הוצאה ממוצעת על מסעדות בחודש עומדת על 235 שקל אצל גברים ו-169 שקל אצל נשים.

 

בכאל, המחזיקה בנתח של 25% משוק כרטיסי החיוב בישראל, מדגישים כי במרבית המסעדות התשלום נעשה בכרטיס אשראי ולא במזומן.

 

האפליקציה החדשה של החברה, Cal4u, מאפשרת לאתר את המסעדה הרצויה, להזמין מקום וכן לנווט אליה. בסיום הארוחה, ניתן לשלם באמצעות הסמרטפון ואף ליהנות ממבצעים והנחות.

 

בכאל מציינים כי הבחירה בענף המסעדות לתשלום באמצעות הסלולר נעשתה לאחר מחקר מעמיק בו 61% מהנשאלים ציינו את תשלום במסעדות כשירות המועיל ביותר במסגרת הארנק הסלולרי, בעוד 39% אחוז הביעו עניין כי הארנק יהווה אמצעי בניהול חשבון הבנק ו-29% אחוז לרכישת הטבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים