שתף קטע נבחר

72:89 למכבי בדרבי, שוב עימות ביציעים. צפו

מחזור 26: האדומים שרדו בהיכל במשך שני רבעים, אבל אז היינס (16 נקודות) ופארגו (17) פתחו מבערים, שמרו את מכבי בטווח בטוח עד לסיום והבטיחו ניצחון לפני הנסיעה לברלין. 18 של לימונד לא הספיקו, תקרית בין אוהדי הפועל למאבטחים ביציע

מכבי יכולה לנסוע לברלין עם חיוך, גם הפעם הדרבי צהוב. מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) את ניצחונה ה-23 בליגת ווינר, כשגברה בדרבי 72:89 על הפועל, במשחק שפתח את המחזור ה-26. בפתיחת המשחק זה עוד נראה היה צמוד, אבל לקראת המחצית מכבי העלתה הילוך וההמשך היה חד צדדי.

 

 

מטח שלשות של מרקיז היינס (16 נקודות) בתוספת משחק טוב של ג'רמי פארגו (17) לא השאירו לחבורה של עודד קטש יותר מדי סיכוי בהיכל מנורה מבטחים, רביב לימונד ניסה לסחוב את האדומים אבל 18 הנקודות שלו לא הספיקו. למרות טקס מרגש ויפה שערכה מכבי ת"א לזכרו של אורי שלף ז"ל, מנהלה של הפועל ת"א שנפטר בשבוע שעבר, לצערנו שוב זכינו לכמה ארועים מכוערים מחוץ לפרקט.

 

דיז'ון תומפסון נכנס בלי פחד, סופו שם כדי לבלום (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דיז'ון תומפסון נכנס בלי פחד, סופו שם כדי לבלום(צילום: אורן אהרוני)

הטקס לזכרו של אורי שלף ז"ל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הטקס לזכרו של אורי שלף ז"ל(צילום: אורן אהרוני)

אדום ביציעי היכל מנורה מבטחים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אדום ביציעי היכל מנורה מבטחים(צילום: אורן אהרוני)

אוהדי מכבי מוכנים לדרבי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוהדי מכבי מוכנים לדרבי(צילום: ראובן שוורץ)

עוד לפני שריקת הפתיחה מאות אוהדי הפועל שרו "שמעון מזרחי, תתאבד כבר", במכבי החליטו הפעם להתמודד עם השיר מעורר המחלוקת על ידי הגברת המוזיקה בהיכל. במהלך הרבע הראשון נרשם שוב עימות אלים ומיותר בין אוהדי הפועל לכוח האבטחה, בהמשך מיציעי מכבי שוב נשמעו שירי "סלים טועמה מחבל", מזרחי לקח את המיקרופון וביקש מהם להפסיק.

 

מהלך המשחק

 

ההתקפה של הפועל נראתה מבולגנת עם הפתיחה וטיוס ניצל זאת כדי לקלוע את הנקודות הראשונות עבור מכבי. רביב לימונד ולארי אובאנון התאוששו מהר, שלשה של אובאנון העלתה את האדומים ליתרון ראשון במשחק, 6:7. 

 

יינסי גייטס מול אלכס טיוס (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יינסי גייטס מול אלכס טיוס(צילום: אורן אהרוני)

במהלך הרבע הראשון נרשמה תקרית אלימה ביציעים: מחסום שנבנה לצורך הפרדה בשורות הראשונות ביציע הפועל - נפל, כוח אבטחה עלה מיד ליציע והתעמת עם מספר אוהדים אדומים. לאחר מכן עמדו המאבטחים בשורות שאמורות להיות פנויות לצורך שמירה על הסדר.

 

המהומה בין כוח האבטחה לאוהדי הפועל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
המהומה בין כוח האבטחה לאוהדי הפועל(צילום: אורן אהרוני)

על הפרקט - ג'רמי פארגו התעורר וסחף את מכבי לפלוס 5 (11:16), דיז'ון תומפסון צלף מחוץ לקשת והעלה את המורל של הפועל. שתי הקבוצות נכנסו לעניינים ולא פספסו זריקות, מרקיז היינס חתם את עשר הדקות הראשונות עם נקודות שקבעו 20:24 למכבי.

 

יחזקאל סקוורר ויינסי גייטס (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יחזקאל סקוורר ויינסי גייטס(צילום: אורן אהרוני)

עם הפתיחת הרבע השני גודס ראה טיילת בצבע של מכבי, גייטס העניש עם 4 רצופות, כולל דאנק קל שהשווה ל-26:26. בלאגן גדול בשני צדי המגרש הסתיים במתפרצת של אלופת אירופה ובשלשה של סמית', הפועל נשארה צמודה בזכות גייטס ולימונד. שתי צליפות גדולות של מרקיז היינס מהשלוש העניקו למכבי יתרון שיא של פלוס שבע (34:41) וגרמו לקטש להזעיק פסק זמן. גם זה לא ממש עזר, הנפילה של הפועל נמשכה עם שתיים של היינס מהקו, גודס הרגיש מספיק בטוח והעלה לפרקט את בן אלטיט. בסיום המחצית הראשונה מכבי ביתרון דו ספרתי, 34:45.

 

יוגב אוחיון ודווין סמית' (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יוגב אוחיון ודווין סמית'(צילום: אורן אהרוני)

אם חשבנו שהסיפור גמור - הפועל דאגה להזכיר לנו שהכל פתוח. ריצת 0:5 שכולה דיז'ון תומפסון צימקה את ההפרש לשש בלבד. פארגו דייק עם שלשה גדולה בדיוק בזמן והחזיר את האוויר לריאות של אוהדי מכבי, שתיים של טיוס החזירו את היתרון הדו ספרתי. משחק ה"חם-קר" נמשך, כשהחבורה של קטש שוב התקרבה תודות ליכולת נהדרת של לימונד, דווין סמית' במהלך גדול העלה ל-53:62. שתי קליעות עונשין של סופו ושלשה של ג'ייק כהן שמרו את מכבי בטווח בטוח, 55:67 צהוב לקראת עשר הדקות המכריעות.

 

גייטס נתקל במכשול אווירי בלתי צפוי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גייטס נתקל במכשול אווירי בלתי צפוי(צילום: אורן אהרוני)

בינתיים הארועים המכוערים מחוץ לפרקט לא חדלו: בדיוק כמו ביום חמישי, אוהדי מכבי ת"א שרו ביציעים "סלים טועמה מחבל", הבעלים שמעון מזרחי לקח את המיקרופון וביקש מהאוהדים להפסיק. 

 

עודד קטש מתוסכל על הקווים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עודד קטש מתוסכל על הקווים(צילום: אורן אהרוני)

ארבע רצופות של רביב לימונד בפתיחת הרבע הרביעי השאירו תקווה להפועל, עד שהיינס שוב ניפץ את החלומות עם שלשה נוספת. כשנגמרו סיכויי הקאמבק של הפועל - השואו של מכבי התחיל עם אסיסט נהדר של פארגו לרנדל ועוד צליפה מבחוץ (63:82). גארבג' טיים אמיתי בדקות האחרונות איפשר להפועל להשאיר לעצמה מעט כבוד, 72:89 למכבי תל אביב בסיום המשחק.

 

אוהדי הפועל תל אביב בתהלוכה לתוך ההיכל (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוהדי הפועל תל אביב בתהלוכה לתוך ההיכל(צילום: ראובן שוורץ)
 


פורסם לראשונה 05/04/2015 20:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
לימונד מול טיוס
צילום: אורן אהרוני
מומלצים