שתף קטע נבחר

עיצוב: הלל הדר

סיכום חג עולמי: עשר המכות הוויראליות

כולם מושקעים, כולם מקפיצים, כולם מדליקים: יהדות העולם לא שקטה על שמריה, וגם השנה זכינו ליבול קליפים נאה לכבוד הפסח. אז למי מגיע התואר "קליפ השנה" של פסח לדעתכם? קבלו את עשר המכות הוויראליות שבאו לעשות לכם שמייח, לסיכום החג הכי אביבי

ממש לא "דיינו"

חבורת הא-קאפלה היהודית הכי מגניבה ברשת מאז יציאת מצרים, הוציאה את הגרסה שלה לפסח התשע"ה – עם כמה גרסאות ל"דיינו" שלא ישאירו אף סגנון מוזיקאלי מבוייש. קבלו את "המכביטס" (The Maccabeats). ההרכב שנולד ב"ישיבה יוניברסיטי", וצמח למעצמה מוזיקאלית חורכת רשת. אתם מוזמנים לבחור את הקצב החביב עליכם, ולהתחיל לזמזם במבטא אמריקאי.

 

 

המכה האחת-עשרה: הלהיט של מייגן טריינור

לא מעט פרודיות יהודיות נכתבו על בסיס "All About That Bass", אבל מי אמר שאין מקום לעוד אחת? אז קבלו את "All About Those Plagues", או בתרגום חופשי "הכל אודות המכות".

 

 

"חד גדיא": עוד להיט בארמית

יוחאי בן אב"י, יצרן להיטי חג (ומוזיקאי בשאר ימות השנה), חבר לשחקני "ערוץ מאיר", וביחד הם הפיקו קליפ משעשע, שידבר לצעירים שבחבורה. צוות שחקנים-זמרים עם בובת גדי מתוקה, מכניסים לאווירת חג עולצת את צעירי הצאן-קדושים.

 

 

אפטאון פאנק: ירושלים של מעלה

עזבו אתכם מ"דיינו" או "חד-גדיא" (ע"ע). ה-להיט האמיתי של פסח השתא הוא, בלי תחרות: Uptown Funk. מארק רונסון (לשעבר אהרונסון), כבר עשה בחייו "סדר" או שניים (או עשרה, מי סופר), אבל ספק אם ניחש שאת הלהיט האחרון שלו יזמזמו בכל כך הרבה שולחנות חג.

 

 

שתי גרסאות כיסוי יצאו לאפטאון שלו, וביחד כבר חצו מזמן ("מזמן" זה עניין יחסי, כן?) את רף מיליון הצפיות ביוטיוב. שתיהן מכוונות למערב, אבל אחת מהן היא תוצרת המזרח-התיכון – ולכן ניתן כבוד לירושלים, ונפתח בה.

 

"אריות ציון", להקת הברייקדנס הירושלמית, עושה שוב את החיבור המיוחד לרשת "אש התורה" הבינלאומית, שמרכזה ברובע היהודי בירושלים. אפטאון יהודי, בלי ספק.

 

"פאנק פסח": הגרסה הווקאלית

ולטעמנו, הגרסה המוצלחת יותר, מבית ההרכב הא-קאפלי היהודי-אמריקאי המוצלח SIX13 (תרגום חופשי לתרי"ג מצוות). הלהקה הווקאלית שמשגעת את אמריקה (היהודית) לא השאירה אתכם לכרסם מצות לבד בחושך. תתחילו לרקוד.

 

 

ככה זה נשמע בתיכון אמריקאי: Let Us Go

תלמידי בית הספר היהודי "וובר" באטלנטה, החליטו לתת פייט לכרישים הוותיקים שלעייל, ולהנפיק קליפ פסח משלהם, במנגינת הלהיט המוזיקאלי של דיסני, Frozen.

 

 

"מה נשתנה"? קודם כל, המנגינה

הזמר גד אלבז החליט שמסורת זה דבר יפה, אבל זו לא חייבת להיות תמיד אותה המנגינה. מי שרוצה לראות איך נראית משפחת אלבז המורחבת (כולל האבא, בני אלבז) בכאילו-ליל-הסדר – מוזמן להצטרף לשיר.

 

 

גם לנוער הישראלי יש מה להשמיע: "מה נשתנה" קלאסי

תלמידי "קריית נוער" הירושלמית - ישיבה תיכונית פנימיתית, מהוותיקות בישראל - מבצעים את גרסת ה"מה נשתנה" שלהם, בקולות יפהפיים וצלולים.

 

 

ניסים ונפלאות – גם בפסח

אחרי החנוכייה על הירח, "הטכניון" מכה שנית: קליפ משעשע ומקסים, בו מתרחשת תגובת שרשרת ש"מסדרת" את סיפור ההגדה לפרטיו.

 

 

הגדה של פליימוביל

אחרי שבערב החג סיפרנו לכם על ההורים שהכניסו את כל עשרות החלקים הקטנטנים לניקוי יסודי במדיח - קבלו את ההורים שהחליטו לשחק בהם בצורה יצירתית יותר (טוב, זה מפני שיש להם משרד פרסום): סיפור מצרים וקריעת ים סוף, וספויילר: מסתבר שחציית "הים" בגרסת הפלסטיק, היא בכלל תכשיר ניקוי פרקטים.

 

 

ולסיום: חפשו את האפיקומן (במעבדה)

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פסח-פאנק
eEvery inch of you is covered from the bottom to the top
מומלצים