שתף קטע נבחר

אל על נתבעת: "התעלמו ממנהל שהטריד"

עובדת לשעבר בחברת התעופה תובעת פיצויי מיליונים ממנהל לשעבר שהורשע בהסדר טיעון ומאל על: "היא עברה מסכת אכזרית של התעללות מינית, פנתה לחברה ולא קיבלה מענה", נטען בתביעה. אל על: "מתייחסים בחומרה להטרדות מיניות"

עובדת לשעבר בחברת התעופה אל על הגישה אתמול (א') תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברה ונגד אחד ממנהליה. היא דרשה פיצוי בסך של לפחות 2.5 מיליון שקלים, בטענה שהחברה התעלמה מטענותיה שהוטרדה מינית במשך שנים על-ידי המנהל.

 

עוד בחדשות:

נגיחה ובקבוק בראש: צפו בקטטה בפאב בחוף

לו"ז מלא: מתי יעבור המטס מעל הבית שלכם?

 

לטענת התובעת, שעבדה בחברה שנים רבות, היא חוותה הטרדות מיניות, השפלות, מעשים מגונים והתעללות מינית מצד מנהלה. לאחר שהגישה תלונה במשטרה, הוגש כתב אישום נגד האיש, שכבר לא מועסק באל על, בגין מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות בעבודה. במסגרת הסדר טיעון הורשע הנאשם בבית משפט השלום ברמלה והפרקליטות תבקש להטיל עליו מאסר על תנאי. כמו כן, התחייב הנאשם לפצות את המתלוננת בסכום של 15 אלף שקלים. בימים הקרובים צפוי להיפתח שלב הטיעונים לעונש.

 

בתביעה האזרחית שהוגשה אתמול על ידי עו"ד מיטל עמית ממשרד עורכי הדין חיים קליר ושות', היא ציינה כי ההטרדות המיניות כללו רמיזות, הצעות מגוונות ואף נגיעות באיבריה האינטימיים. "אני פוחד שאם אראה אותך לבד במחסן, אאנוס אותך", אמר לה המנהל לפי התביעה. "אני מפנטז עלייך וחושב עלייך בלילה" ועוד אמירות מיניות קשות. 

 

בנוסף, מציינת האישה בתביעה כי מנהלה נישק אותה בגופה ובשפתיה, נגע באיבריה האינטימיים והטריד אותה בשיחות טלפוניות שבהן אמר לה כי הוא מפנטז עליה. "מדובר במסכת מתמשכת ואכזרית של הטרדות מיניות, מעשים מגונים, תקיפות והתעללות מינית של ממש", נכתב בתביעה. "המעשים הקשים שליוו אותה כל יום הפכו את חייה לסיוט, פגעו קשות במצב רוחה ובמצבה הנפשי".

 

עורך דינו של המנהל: הטענות לא התרחשו מעולם

לדבריה, היא פנתה לגורמים המוסמכים באל על, בכתב ובעל פה, אך לא זכתה להתייחסות ראויה. "גם לאחר שנודע לגורמים השונים, לא טרחו להעביר את התובעת או את הנתבע למחלקה אחרת", נכתב. "הנתבעת נמנעה מלטפל במקרי ההטרדה על אף שאירעו מקרים דומים באל על בעבר. הישנות מקרי ההטרדה נגרמו כתוצאה מהתנהגות רשלנית מצד החברה".

 

במקביל, פנתה האישה למוסד לביטוח לאומי כתוצאה מהתדרדרות שחלה במצבה הרפואי והנפשי, שם הוכרה כנפגעת הטרדה מינית במקום עבודתה ונקבעו לה כ-20 אחוזי נכות קבועים "התובעת נשארת הרבה שעות במיטתה, כמעט ולא יוצאת מפתח הבית, לא מבשלת, לא מנקה, ולא מסוגלת לחזור לעבודה כלשהי", נכתב.

 

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו מטפלים בנושא ההטרדות המיניות בחומרה. יש לציין שהעובד אינו מועסק יותר באל על. התביעה טרם התקבלה באל על ולכשתתקבל, תגיב החברה לגופו של עניין בצינורות המקובלים".

 

עו"ד רן תגר, המייצג את המנהל לשעבר, מסר: "המתלוננת אומרת נגד מרשי דברים מאוד קשים ולאחר שהתלוננה במשטרה, הפרקליטות השאירה בסופו של דבר רק שני אישומים של טפיחה על הישבן. על כך הביע מרשי חרטה. כל יתר האירועים המתוארים על ידי המתלוננת לא התרחשו מעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים